April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
یکی از مدرنترین کارخانه‌های تولید فولاد آلیاژی دنیا در ایران است
کد خبر: ۴۰۷۸۵۲
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
عملکرد شرکت فولاد آلیاژی در تولید و بومی سازی باعث شده این شرکت عنوان یکی از مدرنترین کارخانه‌های تولید فولاد آلیاژی دنیا را یدک بکشد.

قدرت نمایی شرکت فولاد آلیاژی با بومی سازی

جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها با اهداف گسترده‌ای برگزار می‌شوند که شامل ارایه توانمندی ها، تعامل و همکاری، ارتباط با مسوولان، بستن قرارداد و تفاهم نامه و... می‌شود. نمایشگاه‌ها به اندازه‌ای اهمیت دارند که اهداف سیاسی نیز در آن‌ها دنبال می‌شود که نمونه بارز آن را در کشورمان شاهد هستیم. از آنجا که سالهاست دشمن با ابزار تحریم، اقتصاد کشور و معیشت مردم را هدف گرفته، نیاز داریم اعلام و اثبات کنیم که تحریم‌ها بی اثر بوده و بازی‌های سیاسی را کمرنگ کنیم.
اثبات توانمندی


در نمایشگاه‌ها حضور مقتدرانه اهمیت ویژه‌ای دارد. هر چقدر شرکت‌های توانمند بیشتری در نمایشگاه حضور یابند، جایگاه خود را به جهان و جهانیان اثبات می‌کنند. به همین دلیل نمایشگاه‌ها با حمایت جدی دولتمردان برگزار می‌شود. مسوولان عالی رتبه در نمایشگاه‌ها حاضر می‌شوند، سخنرانی می‌کنند، از غرفه‌ها بازدید می‌کنند، با مدیران دیدار و رایزنی می‌کنند و کارنامه مدیریتی خود را در نمایشگاه‌ها پر رنگ می‌کنند.


نمایشگاه فولاد
بی شک صنعت فولاد گستردگی بسیاری دارد و این گستردگی باعث شده تا وابستگی پررنگ‌تر از گذشته مطرح شود. اما آنچه در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران شاهد بودیم، پایان گرفتن وابستگی و نزدیک شدن به روز‌های شکوفایی خودکفایی بود. پنجمین نمایشگاه فولاد با محوریت بومی‌سازی، توسعه تکنولوژی، برندسازی و انتقال دانش فنی برگزار شد. در تشریح اهمیت صنعت فولاد همین بس که علی آقامحمدی رییس گروه اقتصای بیت رهبری، محمدرضا موثقی‌نیا معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو، نمایندگانی از معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت علوم و دیگر بخش‌ها حضور یافتند. این نمایشگاه به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد تا شرکت‌های فولادی و متخصصان زنجیره فولاد و معدن نقش آفرینی کنند.

 


تعمیق ساخت در دستور کار
سالهاست تعمیق ساخت داخل در زنجیره فولاد در نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود که امسال نیز شاهد بستن قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌ها میان شرکت‌های فولادی و شرکت‌های دانش بنیان بودیم. در این نمایشگاه نیاز‌های بومی‌سازی و فناورانه فولادسازی‌ها شامل مواد اولیه و مصرفی، قطعات و تجهیزات، سیستم‌ها، فناوری‌های نوین کاهش مصرف انرژی، استحصال از مواد معدنی کم عیار، توسعه انقلاب صنعتی چهارم و توسعه تولید فولاد سبز با جدیت مطرح شد.
وزن فولاد آلیاژی


یکی از بزرگترین مجموعه‌های فولادی کشور که در پنجمین نمایشگاه عرض اندام می‌کرد، فولاد آلیاژی ایران بود. این شرکت بزرگترین تولید کننده انواع فولاد آلیاژی در ایران و خاورمیانه است که عنوان یکی از مدرنترین کارخانه‌های تولید فولاد آلیاژی دنیا را یدک می‌کشد. شرکتی که در سال ۱۳۷۸ به بهره برداری رسید و راه‌های توسعه و پیشرفت را با سرعت درخور توجهی طی کرد. بی شک فولاد آلیاژی نه تنها به پنجمین نمایشگاه فولاد بلکه به صنعت فولادسازی ایران و جهان وزن می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: عبور فولاد آلیاژی از رقبا با توسل به علوم روز (+فیلم)


بالاترین دانش فنی
کارخانه‌های فولاد سازی، نورد مقاطع سنگین، نورد مقاطع سبک، عملیات حرارتی و تکمیل کاری، مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات و برخوردار از بالاترین سطح دانش فنی روز دنیاست که امکان تولید فولاد‌های آلیاژی و مخصوص را با بهترین کیفیت و منطبق با استاندارد‌های بین المللی میسر ساخته است. محصولات شرکت فولاد آلیاژی در صنایع خودروسازی، ماشین سازی، نفت و گاز و پتروشیمی، ابزارسازی، نیروگاهی، ریلی، ساخت لوازم پزشکی و جراحی و سایر صنایع ویژه کاربرد وسیع دارد.


توجه به بومی سازی
جایگاه فولاد آلیاژی بستگی به تولیدات ویژه و منحصر به فردی دارد که به همت کارکنان توانمند صورت می‌گرد. فولاد آلیاژی در عرصه قطع وابستگی و رسیدن به خودکفایی نیز گام‌های موثری برداشته و با بهره گیری از مهندسی معکوس و داخلی سازی، بسیاری از قطعات مصرفی را در داخل تولید کرده است. بنابر اعلام فولاد آلیاژی، تعداد نیازمندی‌های بومی سازی ۳۹۰ مورد است که تعداد محصولات بومی سازی شده به ۲۸۷ مورد رسیده و تعداد تامین کنندگان داخلی نیز ۸۳ مورد هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: