April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۸۵۵
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
0
نهمین رویداد تراکنش ایران با رویدادهای جانبی،نشست‌های متنوع، معرفی محصولات نوین و برگزاری نمایشگاه برگزار شد که پول نیوز به بررسی این رویداد بزرگ بانکی پرداخته است.

نهمین نمایشگاه تراکنش ایران در یک نگاه (+فیلم)

این رویداد بزرگ صنعت بانکی که با همت شرکت فابا و دبیری آقای محمد مراد بیات با شعار تاب‌آوری و نوآوری در فضایی با وسعت ۳۵۰۰ متر مربع و با تفاوت‌هایی در شکل و محتوا برپا شد. در این دوره ۵۰ نشست‌ تخصصی با حمایت بانک‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت، با ۱۵۰ سخنران و عضو کمیته علمی، ۶۰ کارگاه معرفی محصول و فرصت‌ گفتگوی B2B، با برنامه‌هایی متنوع میزبان اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری بود. 

 

علی بهبودی مجری و کارشناس پول نیوز در رابطه با نهمین رویداد تراکنش ایران گفت: اگر فضا و زیرساخت آماده نباشد یعنی اینکه حصارهایی به سوی حرکت به سمت توسعه را می‌گیرد و رشد را در یک فضای بسته قرار می‌دهد باید این مقاومت‌ها را برداشت تا به سمت فناوری رشد قدم برداریم.

 

وی در ادامه عنوان کرد: بالاخره یکی باید متولی می‌شد قدمی می‌گذاشت تا وارد این عصر می‌شدیم برای رشد و توسعه و این زیرساخت را فابا در بخش‌های مختلف رقم زد. در بخش نمایشگاهی، در تحقیق و پژوهش و در آموزش.  در واقع فابا راهبری را در این عرصه به دست گرفت و این ماموریت باعث شد که بتواند همزمان نقش یک منتور با تجربه را داشته باشد که اطلاعات مورد نیاز به روز را در اختیار فضای تحت پوشش و ساازمان‌ها ارگان‌ها و نهادهای قرار بدهد. 

 

 

از جمله نشست‌ها و محصولاتی که در این رویداد معرفی شد می‌توان به مدل حکمرانی داده و Open Data در جهان امروز، تجربه زیسته کسب و کارها در عرصه تاب‌آوری، ارتباطات و و بازاریابی در جهان شبکه‌ای، نقد و ارزیابی سفر دیجیتال در صنعت بیمه و… اشاره کرد.

 

همچنین بانک‌ها و شرکت‌های فعال در صنعت پرداخت فرصت نهمین رویداد تراکنش ایران را غنیمت شمردند تا محصولات نوآورانه خود را به فعالان صنعت مالی کشور و علاقه‌مندان این صنعت معرفی کنند. پلتفرم کیولند و اپلیکیشن کیوبانک از بانک قرض‌‌الحسنه مهر ایران، سامانه توثیق الکترونیکی دارایی ست، چکنو و بانکداری باز از بانک صادرات و  سامانه‌های سیمارت، سیبانک، سیپات، سیلیز و سیپِی از جمله محصولات نوآورانه‌ای بودند که در این رویداد معرفی شدند.

 

نهمین نمایشگاه تراکنش ایران در یک نگاه (+فیلم)

 

بهبود همچنین با اشاره به نقش هوش مصنوعی در آینده صنعت مالی کشور گفت: سوال اینجاست که هوش مصنوعی طبق بعضی گفته‌ها قرار است شغل‌ها را نابود و انسان‌ها را بیکار کند. اما آنچه که مسلم است در این صنعت آنکه خود را نمی‌تواند به روز کند طبیعتاً در گردونه حرکت حذف می‌شود اما آنکه خود را ارتقا می‌دهد و خود را منطبق بر روزگار امروز می‌کند حتی با هوش مصنوعی ماندگار خواهد ماند.

 

وی همچنین افزود:  یکی از اتفاقات ناب پیشرو بودن شبکه بانکی است که اگر خود را به روز نکند یعنی ارتباطش با فراتر از مرزهای دیجیتالی ما کمرنگ شود و چالش ایجاد می‌شود. اما اپن  فاینانس یا بانکداری باز بهترین ایده امروز است.

 

بیشتر بخوانید: کیولند؛ راهکاری برای افزایش قدرت خرید مردم و دریافت وام اعتبار آنلاین (+فیلم)

 

مجری کارشناس پول نیوز در پایان اظهار داشت: قطعاً سختی و چالش وجود دارد اما تاب آوری و نوآوری محقق می‌شود و اینجاست که فاوا توانست قافله سالاری باشد تا این حرکت را به درستی انجام دهد.

 

لازم به ذکر است نهمین دوره رویداد تراکنش ایران در کنار نشست‌های تخصصی، معرفی محصولات نوآورانه شاهد برگزاری سه رویداد جانبی دیگر یعنی جشنواره چهره‌های ماندگار و مدیران موثر، جشنواره انتخاب محصولات برتر سال و جشنواره رساله دکتری سال نیز بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: