April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

امروزه یکی از پرکاربرد‌ترین ابزارها در حوزه‌ی ساخت و ساز، آهن‌الات است. آهن و میلگرد یکی از حیاتی‌ترین ابزار‌های اولیه در صنایع مختلف به ویژه در ساختمان سازی است به همین دلیل برای خرید این محصولات باید به دو نکته اساسی از جمله: قیمت آهن و کیفیت آن توجه شود. با توجه به این موضوع سوالی که در این مرحله مطرح می‌شود این است که، در این وضعیت بازار آهن‌الات به صرفه را از کجا تهیه کنیم؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با ما همراه شوید تا به طور کامل به صفر تا صد خرید به صرفه آهن‌الات بپردازیم.

قیمت ورق آهن | آهن رسان

قیمت آهن در بازار

از آن جایی که اقتصاد کشور ما حول محور دلار حرکت می‌کند؛ کوچک‌ترین نوسان ارز در کشور باعث از بین رفتن تعادل در بازار می‌شود و قیمت آهن بالا و پایین می‌شود. علاوه بر نرخ ارز وجود دلالان در بازار نیز در قیمت آهن، قیمت ورق آهن و حتی قیمت ورق در مشهد تاثیر گذار است. به همین دلایل است که کارشناسان فروش آهن‌الات معمولا نرخ تعیین قیمت آهن را به صورت روزانه در نظر می‌گیرند. شما خریدارن عزیز می‌توانید با مراجعه به سایت مجموعه بزرگ آهن‌رسان از جزئیات قیمت آهن امروز به طور کامل با خبر شوید.

قیمت آهن در کارخانه

مشخصا خرید آهن‌الات از کارخانه هزینه به صرفه‌ای نسبت به خرید آهن‌الات از بازار آزاد را دارد؛ اما خرید از کارخانه محدودیتی هایی دارد که باید رعایت شود تا بتوان آهن‌الات موردنیاز خود را تهیه کنید. برخی از این محدودیت ها عبارت‌اند از: خرید عمده، عدم قبولی مرجوع محصول و... است. پس با این حساب خرید آهن‌الات از کارخانه مناسب همه‌ی افراد نیست در این مرحله است که شرکت آهن‌رسان وارد عمل می‌شود که آهن‌الات مورد نیاز شما را به قیمت کارخانه و به طور مستقیم و به تعداد دلخواه برای شما خریداران عزیز تهیه می‌کند.

همچنین مجموعه بزرگ آهن‌رسان بستری را برای شما مشتریان عزیز فراهم آورده است که با مراجعه به بخش قیمت تیرآهن می‌توانید از قیمت مستقیم و کارخانه‌ای اهن‌الات با خبر شوید.

مقایسه خرید آهن‌الات از کارخانه و بازار

معمولا خرید آهن‌الات با توجه به تعداد و نوع نیاز، از بازار یا کارخانه تهیه می‌شود که مشتری بر اساس نیاز خود و نوع کاربرد، آهن‌الات مورد نیاز خود را از بازار و کارخانه تهیه می‌نماید. هرکدام از این روش ها که ذکر کردیم دارای مزیا و معایبی است که در ادامه به طور کامل به آن می‌پردازیم.

مزیای خرید آهن‌الات از کارخانه

  • مقرون به صرفه بودن: اولین و مهم ترین عامل در هنگام خرید آهن‌الات برای خریداران مسئله‌ی قیمت آن است. خرید آهن‌الات مورد نیاز خود از کارخانه به دلیل خرید مستقیم از تولید کننده و حذف دلالان از قیمت بسیارکمتری نسبت به بازار برخوردار است که همین امر باعث صرفه جویی‌های زیادی در هزینه های ساخت و ساز می‌شود که شرکت آهن‌رسان این امکان را به وجود آورده است که با مراجعه به بخش قیمت ورق آهن از لیست قیمت روز همه‌ی محصولات کارخانه‌های تولیدات آهن‌الات در سطح کشور آگاه شوید.
  • کیفیت بالا: بعد از عامل قیمت، مهم‌ترین و حیاتی ترین عامل برای خریداران کیفیت محصول است. آهن تولید شده در کارخانه‌های بزرگ و معتبر از کیفیت و استحکام بالایی نسبت به تولیدات آهن در کارگاه‌های کوچک برخوردار است که به همین دلیل باید برای خرید آهن باید به کارخانه‌های بزرگ و معتبر مراجعه کنید.

قیمت ورق در مشهد | آهن رسان

معایب خرید آهن‌الات از کارخانه

  • خرید عمده: همه کارخانه‌های ‌تولیدی آهن آلات سقف خرید دارند و میزان خرید محصول انتخابی شما باید به یک حد نسابی برسد تا بتوانید از کارخانه به طور مستقیم خریداری نمایید. در نتیجه این روش برای خرده خریدان با حجم سفارش کم مشکل ساز خواهد شد.
  • عدم ارائه خدمات: برخی از فروشندگان آهن‌الات برای مشتریان خود خدماتی مانند: برش، انبار‌داری، ارسال سریع و مواردی از این قبیل را فراهم می‌سازند؛ اما کارخانه چنین خدماتی را برای خرید ارائه نمی‌کند.

تا این بخش از مقاله درباره‌ی مزیا و معایب‌های خرید آهن‌الات به طور مستقیم از کارخانه پرداختیم. در ادامه قرار است به بررسی مزیا و معایب خرید آهن از بازار بپردازیم.

مزایای خرید آهن‌الات از بازار

  • خرده فروشی: یکی از مهم ترین ویژگی‌های خرید آهن در بازار است. شما خریدارن عزیز می‌توانید در هر نوع حجم از محصولات خود را در بازار تهیه کنید و هیچ محدودیتی در این باره وجود ندارد.
  • میزان تنوع: در بازار میزان تنوع آهن‌الات بسیار بالا است و شما می توانید نوع شرکت آهن، سایز های مختلف، ویژگی ها و در اشکال مختلف بر اساس نیاز خود آن ها را تهیه نمایید.
  • امکان ارسال فوری و ارائه خدمات پس از فروش: هنگام خرید آهن در بازار شما قادر خواهید بود تا بازه زمانی تحویل محصولات خود را تعیین کنید و مدت آن تقریبا دست خودتان است همچنین برخی از فروشندگان در بازار خدماتی مانند: برش، انبار داری، حمل و نقل و... را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند.

معایب خرید آهن‌الات از بازار

  • احتمال خرید آهن‌الات نامرغوب به اسم کالای درجه یک: یکی از معایب بزرگ در خرید از بازار این مسئله است. در بازار از هر نوع جنس آهن‌الات فراوان است و کسی که شناخت و اطلاعات کافی در حوزه آهن‌الات را نداشته باشد ممکن است که محصول نامرغوبی را به اسم کالای درجه یک خریداری نماید. پس در نتیجه برای خرید آهن در بازار باید به شدت محتاط بود و قبل از خرید باید باید از مشاوره‌ی کارشناسان مجرب در حوزه آهن‌الات استفاده کرد. جهت اطلاع از نکات مهم خرید آهن از بازار می‌توانید با شماره (05131916) تماس حاصل فرمایید تا با بهترین کارشناسان حوزه آهن‌الات در سطح کشور ارتباط برقرار نمایید.
  • قیمت بالا نسبت به کارخانه: در خرید آهن‌الات از بازار به دلیل وجود دلالان و سایر عواملی که از مرحله تولید تا رسیدن محصول در بازار را دخیل هستند می‌توانند دستخوش روی قیمت آهن‌الات تاثیر گذار باشند و همین امر سبب شده تا قیمت بازار نسبت به قیمت کارخانه بسیار بالا باشد.

بالاخره کدام روش بهتر است خرید از کارخانه یا بازار؟

پاسخ به این سوال که کدام روش بهتر است به عوامل زیادی بستگی دارد؛ اما به طور کل خرید از کارخانه صرفه اقتصادی زیادی به همراه دارد به شرط این‌که به طور عمده خریداری شود ولی یک گزینه مناسب‌تر وجود دارد و آن هم مجموعه آهن‌رسان است. شرکت بزرگ آهن‌رسان با ترکیب مزایای خرید از کارخانه و بازار این امکان را برای شما خریداران عزیز فراهم آورده است که آهن‌الات خود را به صورت مستقیم و از هر نوع کاراخانه‌ی مورد نظر در سطح کشور، در کمترین زمان و با قیمت به صرفه تهیه کنید. جهت اطلاع از نحوه خرید از مجموعه آهن‌رسان می‌توانید به سایت آهن‌رسان مراجعه نمایید و یا با شماره (05131916) تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان شرکت آهن‌رسان شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

مقایسه‌ی انواع خرید آهن‌الات

خرید آهن‌الات در ایران به روش های مختلقی انجام می‌شود که هرکدام از آن‌ها مشتری های خاص خود را دارد که بر اساس نوع نیاز آن نحوه خرید را انتخاب می‌نمایند که در ادامه به بررسی انواع خرید آهن‌الات می‌پردازیم.

خرید اقساطی و اعتباری

یکی از روش‌های خرید آهن‌الات، خرید اقساطی و اعتباری آن است. در این روش یک وضعیت پایدار بین فروشنده و مشتری برقرار می‌شود که در آن محصولات خود را به صورت اعتباری و اقساطی از فروشنده خریداری می‌نمایند. به دلیل وجود نوسان در قیمت آهن این روش یکی از پرکاربرد ترین راه برای سود دو طرف است که از سوی تولید کنندگان برای جبران نقدینگی استفاده می‌شود. جهت اطلاع از شرایط خرید اعتباری و اقساطی می‌توانید به درگاه خرید اعتباری آهن‌الات مراجعه نمایید تا از قوانین و شرایط خرید اعتباری و اقساطی مطلع شوید.

خرید نقدی

یکی دیگر از روش‌های خرید آهن‌الات خرید نقدی است که این نوع از خرید یکی از رایج‌ترین نحوه خرید است که در همه جا وجود دارد. این نوع خرید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و مبلغ آهن‌الات معمولا به صورت پرداخت از طریق درگاه بانکی و پرداخت از طریق کارتخوان، انجام می‌شود که مناسب پروژه‌های کوتاه مدت است که در طی فرایند خرید، قیمت بازار پایدار است.

قیمت آهن امروز | آهن رسان

خرید از بازار های آنلاین

در این روش همه‌ی تولید کنندگان مقاطع فولادی در یک پلتفرم دیجیتالی خود را به همه‌ی فروشندگان بازار متصل می‌نمایند و فروشدگان نیز از این طریق با خریدران ارتباط برقرار می‌کنند و این امکان را فراهم می‌سازند که خریداران محصولات خود را از هرنوع کارخانه یا تولید کننده‌ای که مدنظر دارند تهیه نمایند. این روش باعث شده است تا طیف گسترده‌ای از قیمت‌های رقابتی بین فروشندگان ایجاد شود و با قیمت گذاری پایین بر روی محصولات با یکدیگر رقابت کنند که مجموعه آهن‌رسان یکی از نمونه های بارز این مدل از نحوه خرید است.

اما اینکه کدام یک از انواع خرید آهن‌الات بهتر است باز هم بستگی به نوع و نیاز خریدار دارد. اگر میزان نقدینگی لازم را جهت خرید آهن‌الات را ندارید پیشنهاد ما به شما استفاده از گزینه خرید اعتباری و اقساطی اهن‌الات است که مجموعه آهن‌رسان برخلاف سایر اکثر شرکت ها این امکان را برای شما خریداران عزیز فراهم آورده است.

سخن آخر

به طور کلی خرید آهن‌الات از کارخانه، به دلیل حذف واسطه و سایر عواملی که از تولید تا رسیدن به بازار دست دارند خیلی به صرفه‌تر و کم هزینه‌تر است؛ اما همه کارخانه‌ها یک سقف فروش دارند و باید به صورت عمده خریداری شود که این مسئله برای خرده خریدان مشکل ساز خواهد شد. در این مرحله است که مجموعه آهن‌رسان به کمک شما خواهد آمد. شرکت آهن‌رسان این امکان را فراهم آورده است که شما خریداران عزیز محصولات خود را با ترکیب مزایای بازار و کارخانه تهیه کنید. علاوه بر این مورد اگر میزان نقدینگی لازم جهت خرید آهن‌الات را ندارید مجموعه آهن‌رسان امکان خرید اقساطی را نیز برای شما خریداران عزیز فراهم آورده است که محصولات خود را به صورت اعتباری و اقساطی از این مجموعه تهیه کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: