رعایت استاندارد‌های جهانی بدون ناهمخوانی باعث شد
کد خبر: ۴۰۷۹۳۹
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
رعایت استاندارد‌های جهانی بدون ناهمخوانی، جشنواره گواهینامه‌های ایزو را در بیمه کوثر رقم زد.

جشنواره گواهینامه‌های ایزو در بیمه کوثر

انجام یک کار یا تولید، کیفیت‌های متفاوتی دارد که باعث می‌شود مردم برای خرید کالای تولیدی یا استفاده از آن خدمت ترغیب شوند. اما برای آنکه مردم به آن میزان از باور برسند که یک کالا یا خدمت از کیفیت لازم برخوردار است، باید مرجعی آن کالا و خدمت را تایید کند، زیرا تعریف و تبلیغ هرگز نمی‌تواند مبنایی برای درستی آن کالا یا خدمت باشد. به همین دلیل نهاد‌ها یا تشکل‌هایی تعریف شده اند که پس از بررسی عملکرد تولیدکنندگان و ارایه دهندگان خدمات، آن کارخانه، شرکت یا بنگاه اقتصادی را رتبه بندی می‌کنند.

سازمان تایید کننده

نهاد‌ها یا تشکل‌هایی که مبنای رتبه بندی قرار می‌گیرند، سابقه دیرینه دارند و پس از آنکه بار‌ها مورد تایید قرار گرفته، به برندی تبدیل شده اند که مبنای باور و انتخاب قرار می‌گیرد. یکی از این نهادها، ایزو است. ایزو (ISO) مخفف سه کلمه International Organization for Standard به مفهوم سازمان بین المللی استاندارسازی است که متشکل از نمایندگان استاندارد ملی دیگر کشور‌های عضو و کمیته فنی است. ایزو، سازمانی غیر دولتی است که در سطح وسیع به وضع استاندارد‌های کلی و جزیی برای هماهنگ کردن استاندارد‌های متفاوت جهانی می‌پردازد؛ لذا گواهینامه ISO مشخص یا به نوعی تایید می‌کند شرکت متقاضی دارنده گواهینامه الزامات استاندارد جهانی را رعایت کرده و موفق به اخذ گواهینامه ایزو شده است.

مفهوم گواهینامه ایزو

برای آنکه به ارزش ایزو پی ببریم، باید بدانیم گرفتن ایزو چه شرایطی دارد. گواهینامه ایزو بیان کننده پیاده سازی یا استانداردسازی سیستم سازمانی دارنده گواهینامه ایزو است. گواهینامه ایزو از سوی نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو، بنام CB صادر می‌شود. مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو بیشماری فعالیت می‌کنند که تمامی آن‌ها گواهینامه ایزو معتبر صادر نمی‌کنند. گواهینامه ایزو معتبر از سوی CB بین المللی مورد تایید انجمن اعتبار دهنده IAF صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

صعود بیمه کوثر به قله با همدلی کارکنان و شبکه فروش



اهمیت گواهینامه ایزو

گواهینامه ایزو اهمیت بسیار زیادی برای سازمان‌ها یا شرکت‌های درخواست کننده دارد. گواهینامه ایزو تعیین می‌کند که شرکت متقاضی توانسته حداقل استاندارد‌ها را رعایت کند و این تاییده برای شرکت‌های پیمانکاری از جمله بیمه‌ها اهمیت دارد، زیرا برای ورود به مناقصه، باید گواهینامه ایزو ارایه دهند.

دریافت ایزو به شرط توانمندی

شرایط دریافت ایزو نشان می‌دهد که یک مجموعه باید از توانمندی لازم برخوردار باشد تا بتواند نظر مساعد سازمان بین المللی استانداردسازی را تامین کند. شرکت‌های بیمه نیز در این بسته تعریف می‌شوند. هر شرکت بیمه‌ای که بتواند خدمات بیمه‌ای مناسبی ارایه و مطابق استاندارد‌های روز جهانی فعالیت کند، می‌تواند نشان ایزو دریافت کند. بنابر این هرچقدر یک بیمه از تنوع ارایه خدمات متفاوتی برخوردار باشد، به همان نسبت تنوع‌های بسیاری دریافت می‌کند.

تجمیع ایزو‌ها در کوثر

در زمینه بیمه نیز ایزو‌های متفاوتی وجود دارد که هر کدام به یک خدمت داده می‌شود. برای اثبات این ادعا کافی است به اعلام نظر مدیر سیستم و نوآوری شرکت بیمه کوثر توجه کنیم. زهرا جافری با اعلام اینکه ایزو از شرکت IMQ ایتالیا دریافت شده گفت: این شرکت پس از بررسی وضعیت و عملکرد بیمه کوثر، گواهی‌نامه استاندارد‌های سیستم مدیریت کیفیت ISO۹۰۰۱:۲۰۱۵، سیستم رسیدگی به شکایات مشتریان ISO۱۰۰۰۲:۲۰۱۸، سیستم مدیریت رضایتمندی مشتری ISO۱۰۰۰۴:۲۰۱۸، سیستم مدیریت شایستگی و توسعه کارکنان ISO۱۰۰۱۵:۲۰۱۹ و سیستم مدیریت ریسک ISO۳۱۰۰۰:۲۰۱۸ را بدون وجود ناهمخوانی با الزامات صادر کرد.

رضایتمندی و بهبود مستمر

مدیر سیستم و نوآوری بیمه کوثر با اعلام اینکه رضایتمندی ذی‌نفعان و بهبود مستمر، دستاورد پیاده‌سازی الزامات نام برده در بیمه کوثر بوده گفت: استقرار استاندارد‌های بین‌المللی می‌تواند از طریق آگاه کردن مدیران ارشد از نقاط قوت و ضعف سیستم فراهم گردد. وی با اشاره به همدلی و انسجام همه معاونان، مدیران و کارکنان بیمه کوثر در اجرای کار‌های گروهی گفت: به جهت اهتمام ویژه به تدوین و ارائه دقیق مستندات، مدارک و فرآیند‌ها از همه همکارانم قدردانی می‌کنم. امیدوارم با تداوم این همکاری مستمر، الزامات موجود در استاندارد‌های بین‌المللی به فرهنگ سازمانی مبدل گردد و با اجرای توصیه‌های بهبود گزارش ممیزی، شاهد افزایش نقاط قوت شرکت در این زمینه باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: