April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۹۷۷
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
هاشمی گفت: بنابر آمار سالانه ۱۰ میلیون تن گندم مورد نیاز واحد‌های خبازی است که با احتساب میزان تولید و خرید، کمبودی در تامین گندم نداریم.

کمبودی در تامین گندم واحدهای خبازی نداریم

عطااللَه هاشمی گفت: بنابر آمار سالانه ۱۰ میلیون آرد مورد نیاز واحد‌های نانوایی است که امسال به دلیل میزان تولید و خرید تضمینی در تامین گندم خبازان خودکفا هستیم.

به گفته او، علی رغم اجرای طرح هوشمندسازی واحد‌های نانوایی، میزان مصرف آرد و گندم خبازان کاهش معناداری نداشته است، درحالیکه با یکسان سازی نرخ آرد و نان پیش بینی می‌شود که مصرف گندم واحد‌های نانوایی ۱۵ درصد کاهش یابد.

هاشمی با بیان اینکه یکسان سازی نرخ آرد و نان در دستیابی به خودکفایی گندم بی تاثیر نیست، افزود: با کاهش ۱۵ درصدی مصرف واحد‌های نانوایی حداکثر نیاز به ۸.۵ میلیون تن می‌رسد که این امر در کنار توسعه کشت در دیمزار‌ها و افزایش عملکرد در واحد سطح به خودکفایی کمک می‌کند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران پرداخت یارانه مستقیم به خانوار را راهکار رفع مشکلات دانست و گفت: اگر آرد با قیمت آزاد در اختیار واحد‌های نانوایی قرار بگیرد و نانوایان با قیمت آزاد نان را به فروش رسانند، جلوی ضایعات حوزه آرد و نان کاهش می‌یابد.

او گفت: بایکسان سازی قیمت آرد و نان و اتخاذ سیاست و مکانیزم‌های حمایتی دیگر از خبازان و مصرف کنندگان شاهد کاهش ضایعات و دورریز نان و مصرف واقعی هستیم به طوریکه برآورد می‌شود با آزادسازی حداقل ۳۰ درصد مصرف کاهش یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: