April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۹۸۵
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
0
بیمه البرز با ۱۲۳ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال گذشته بازهم بر جایگاه سودده ترین شرکت بیمه ای تکیه زد.

بیمه البرز همچنان بر مدار سوددهی

بیمه البرز از جمله شرکت‌های بیمه‌ای است که با هدف ارائه خدمات به ایرانیان راه اندازی شده است و در حال حاضر در حوزه‌های مختلف بیمه‌ای فعالیت می‌کند. این شرکت با هدف ارائه خدمات با سهولت و سادگی بیشتری اقدام به راه اندازی طرح های مختلف برای سهولت مشتریان کرده است.

 

شرکت بیمه البرز در ۹ ماهه منتهی به آذر سال ۱۴۰۲، ۲۱۰۲ میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است و بدین ترتیب توانست با رشد ۱۲۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل در صدر جدول مقایسه وضعیت سودآوری شرکت‌های بیمه‌ای قرار گیرد.

این در حالیست که حق بیمه خالص (سهم نگهداری) به ۸۳۹۷ میلیارد تومان، درآمد بیمه‌ای شرکت به ۹۶۹۸ میلیارد تومان و در نهایت سود هر سهم به ۶۰۱ ریال رسید.

 

رتبه اول بیمه البرز در ظرفیت مجاز نگهداری ریسک در بین شرکت‌های بیمه خصوصی


مطابق این آمار‌ها شرکت بیمه البرز بعد از شرکت بیمه تماما دولتی ایران، در جایگاه نخست شرکت‌های بیمه خصوصی در شاخص ظرفیت مجاز نگهداری ریسک قرار دارد.

شاخص ظرفیت مجاز نگهداری ریسک در کنار توانگری مالی، خوشنامی و سایر فاکتور‌های سلامت مالی یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های مالی برای انتخاب شرکت بیمه است.

ظرفیت نگهداری ریسک در واقع معیاری است برای اندازه‌گیری اینکه یک شرکت بیمه چه میزان ریسک را می‌تواند بدون احتیاج به بیمه‌گران اتکایی بر عهده بگیرد. این مفهوم به ویژه در مدیریت ریسک و تعیین استراتژی‌های بیمه‌گری اهمیت دارد.

عوامل متعددی در تعیین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک تاثیر می‌گذارند که از جمله آن‌ها می‌توان به سرمایه و ذخایر، قوانین و مقررات، سابقه خسارت‌ها و تنوع پرتفوی ریسک اشاره کرد.

 

بیمه البرز در مسیر تحقق اهداف نهضت ملی مسکن

با تمرکز دولت سیزدهم بر مولد سازی دارایی‌های ثابت بعنوان اهرمی موثر در توسعه و پیشبرد نهضت ملی مسکن و ارتقای بهره وری اقتصادی، پایان ایستایی سرمایه‌ی ارگان‌ها و شرکت‌ها رقم خورد تا جاییکه بعد از سال‌ها عقب ماندگی و انباشت تقاضای مسکن، موجی از واگذاری زمین به منظور انبوه سازی و تسهیل خرید مسکن برای عموم جامعه شکل گرفته است.

در همین راستا شرکت بیمه البرز نیز به منظور پایبندی به تعهدات اقتصادی و اجتماعی ضمن امضای تفاهنامه همکاری با یکی از شرکت‌های انبوه ساز، بخشی از زمین‌های آماده ساخت خود را معرفی کرد تا گامی بلند در راستای تامین مسکن هموطنان و پیشبرد سیاست‌های دولت در بخش مسکن برداشته شود.

بیمه البرز با تمام توان

اگر بپذیریم که بیمه‌ها بی ربط‌ترین دستگاه در مسیر نهضت مسکن هستند، بی ربط نگفته ایم. بیمه از مسوولیت قانونی تا ابزار‌ها و نحوه عملکرد، هیچ ربطی به مسکن ندارند. اما هنگامی که بیمه البرز اعلام کرد؛ در راستای کمک به پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن، این‌شرکت تفاهم‌نامه‌ای با یکی از شرکت‌های انبوه ساز امضا کرد، خط بطلانی بر این پیش داوری‌ها کشید.


طرح شلر بیمه البرز


بیمه نامه شِلِر این شرکت ترکیب نوآورانه‌ای از پوشش‌های رایج بیمه نامه حوادث انفرادی با بهره برداری از خلاقیت‌های رشته عمر و سرمایه گذاری است. این گزارش حاکی از آن است، پرداخت کمک هزینه نگهداری در منزل یکی از ویژگی‌های متمایز بیمه نامه شلر است که برای اولین بار در صنعت بیمه رخ داده است.

بر این اساس، بیمه البرز در صورت بروز نقص عضو و از کارافتادگی دائم و کامل بیمه شده، کمک هزینه نگهداری در منزل به مدت ۵ سال و بصورت ماهانه به بیمه شده پرداخت می‌کند. از ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر این طرح می‌توان به پرداخت مستمری ماهانه به مدت پنجاه سال در صورت فوت ناشی از حادثه و نقص عضو و از کارافتادگی دائم و کامل بیمه شده اشاره کرد.

بنابراین گزارش، شِلِر نام گل لاله واژگون با ریشه کردی و نماد مقاومت و ایستادگی است و در ایران باستان نماد جاودانگی و حیات بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: