واکنش درستي به اظهارات تشكري هاشمي عضو شورای شهر :
کد خبر: ۴۰۸۰۱۴
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
0
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در واکنش به صحبت‌های صبح امروز رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران گفت: یکی از چالش‌های کنونی متروی تهران فرسودگی ناوگان و کمبود تعداد قطار است كه دلیل آن بی‌تدبیری سکان‌داران قبلي حمل‌ونقل در پايتخت است و مشكلاتي كه طي سال‌ها بر روی‌هم تلنبار شده یک‌شبه قابل‌حل نيست.

مقصر اصلی در فرسودگی ناوگان متروی تهران کیست؟

مسعود درستی ضمن عذرخواهی از مسافران محترم بابت نقص فنی قطار در صبح روز گذشته که باعث اختلال در خدمت‌رسانی خط یک متروی تهران شده بود گفت: صحبت‌های امروز آقای تشکری هاشمی در صحن شورا به عنوان شخصی که در سال‌های نه‌چندان دور مسئولیت تأمین شرایط مناسب و برنامه‌ریزی برای آینده ناوگان حمل‌ونقل ریلی درون شهری تهران را برعهده داشته است عجیب و دور از انصاف بود. كاش دغدغه‌ای كه امروز آقاي تشكري هاشمي براي مردم دارند در سال‌هایی كه به عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداری تهران، وظيفه خريد و نگهداري از ناوگان مترو را داشتند هم وجود داشت؛ چرا كه با اين تفكر، امروز قطارهایی كه نفس‌هایشان به شماره افتاده را تحويل نمی‌گرفتیم. 

 

وی ادامه داد: در دوره قبلی مدیریت شهری که اتفاق خاصي را براي حوزه حمل‌ونقل شاهد نبوديم اما در دوره قبل‌تر كه مسئولیت حمل‌ونقل شهر بيش از ده سال در اختيار شما بود، آیا به بحث تأمین ناوگان متناسب با گسترش خطوط و افتتاح ایستگاه‌های جدید توجه کردید؟ آقای تشکری هاشمی در دوران شما چه تعداد از قطارهای مترو در زمان مقرر اورهال و نوسازی شدند؟ چرا سرمایه‌گذاری برای تأمین پارکینگ و تعمیرگاه مناسب برای این ناوگان عظیم حمل‌ونقل ریلی درون شهری انجام نشد؟ آمار و ارقام ثبت شده در این شرکت به ما می‌گویند که می‌توانیم به‌راحتی انگشت اتهام را در فرسودگی ناوگان و عقب‌ماندگی در زمینه اورهال آنها به سمت شما بلند كنيم. 

 

اورهال یک قطار 5 سال طول کشید!

مسعود درستی ضمن مرور اقدامات انجام شده در زمینه انجام تعمیرات اساسی قطارهای مترو در دوره‌های مدیریتی گذشته تصریح کرد: در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ یعنی در دوره مدیریتی جناب آقای دکتر قالیباف، ۲۴ رام قطار شهری تهران اورهال شده است. از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ (دوره مدیریتی جناب آقای دکتر حناچی) نیز تنها ۲۲ رام قطار اورهال شد و این در حالی است که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان امسال ۵۲ رام قطار اورهال خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در دوره مدیریتی آقای تشکری هاشمی از ۸۳ قطاری که نیاز به اورهال داشتند تنها ۲۴ رام قطار اورهال شدند افزود: یک مثال از اهمیت‌ندادن به اورهال قطارها در آن زمان مربوط به‌قطار ۱۱۸ DC است که در تاریخ ۱۶ آذر ۹۳ به اورهال می‌رود و در ۶ مهر ۹۸ به چرخه خدمات‌رسانی بازمی‌گردد یعنی ۵ سال زمان می‌برد تا تعمیرات این قطار انجام شود! زمانی که شما معاون بودید ناوگان متروی تهران ناوگان تازه‌نفسی بود؛ اما دور از انصاف بود که با عدم آینده‌نگری و انجام نشدن به‌موقع تعمیرات و سرمایه‌گذاری مناسب در بخش‌های مرتبط، کار ناوگان مترو را به اینجا برسانید.

 

اکنون متروی تهران با همان تعداد قطار مشغول خدمت رسانی در خطوط و ایستگاه های جدید است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با تأکید بر اینکه خرید ناوگان جدید برای متروی تهران یک پروسه زمان بر است گفت: متأسفانه تأخیر ۷ساله در نهایی کردن قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو باعث شد تا اکنون شاهد یک عقب‌ماندگی در بحث ناوگان باشیم. آخرين قطار شبكه مترو (تنها دو رام) سال ۱۳۹۹ به اين چرخه اضافه شد. در آن سال متروی تهران و حومه ۱۳۶ ایستگاه و ۲۵۸ کیلومتر طول خط داشت؛ اما اکنون ما با همان تعداد قطار که فرسوده‌تر هم شده‌اند توانستیم جریان خدمات‌رسانی به مردم عزیز تهران را در ۱۵۶ ایستگاه و ۲۹۶ کیلومتر خط حفظ کنیم.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل شرکت بهره‌برداری مترو تا پایان سال ۱۴۰۰ جمعاً ۶۴۴ میلیارد تومان جهت اورهال ناوگان و تجهیزات ثابت هزینه شده است افزود: فقط در ۹ ماه ابتدایی سال جاری، ۱۱۲۶ میلیارد تومان قرارداد در این زمینه منعقد شده و ۱۰۳۲ میلیارد تومان هم مناقصه در دست اقدام داریم.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: از مجموع قراردادهای منعقد شده در ۹ماهه سال جاری ۱۶۱۷ قلم کالا به ارزش ۵۲۱ میلیارد تومان وارد انبارهای شرکت شده است و این شرکت در همین بازه زمانی ۶۰۰ میلیارد تومان در قالب قراردادهای منعقد شده به تأمین‌کنندگان داخلی پرداخت کرده است.

 

علت سفر به چین چه بود؟

وی خاطرنشان کرد: دور از انصاف است که به‌خاطر آشنايي با بدنه شركت و دسترسي به اطلاعات درون‌سازمانی از هر موضوعي براي تخريب مدیران کنونی استفاده كنيد در حالیکه می‌دانید در اين دوره مديريت شهري تلاش براي حفظ و نگهداري مترو به عنوان يك سرمايه ملي بيش از گذشته انجام شده است.

 

مسعود درستی در پايان در خصوص سفر به چين گفت: هدف اصلی من در اين سفر كاري، پيگيری و تسریع در تحقق قرارداد خريد واگن‌های مترو بود و موارد ديگر همچون خريد اتوبوس و بخش‌های ديگر نيز هم راستا با اين موارد با حضور متولیان هر حوزه دنبال شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: