کد خبر: ۴۰۸۰۶۸
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
0

بورس کالا، بازاری رسمی و شفاف برای خرید و فروش محصولات صنعتی است. در بورس کالا، قیمت محصولات صنعتی، بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود. خرید میلگرد از بورس کالا، یکی از راه های خرید این محصول است. با خرید میلگرد از بورس کالا، می توانید از نوسانات قیمتی بازار آزاد در امان بمانید.اما این نوع خرید نیز نیازمند اطلاعات ویژه ای است یکی از این موارد اطلاع از برند های کارخانه میلگرد است که چه نوع محصولی و چه سایزهایی را در بورس ارائه می دهند. یکی از این محصولات ارائه شده، میلگرد آذر امین است.

منظور از بورس کالای میلگرد چیست؟

بازار بورس کالا در ایران از سال 1382 و با هدف ارائه محصولات کاربردی در صنایع راه‌اندازی شد که دارای بخش‌های مختلفی همچون معدنی، صنعتی، پتروشیمی، فراورده‌های نفتی و محصولات کشاورزی است.

در فهرست کالاهای صنعتی، بخشی از این بازار مختص به خرید و فروش محصولات فولادی است که می‌توانید در این قسمت به بررسی قیمت و خرید میلگرد از بورس بپردازید.

به این نکته توجه داشته باشید که قیمت‌گذاری‌ها در بورس کالا، زیر نظر مراجع قانونی انجام می‌شود و می‌توانید از شفافیت و منطقی‌بودن آنها اطمینان داشته باشید البته محدودیت‌هایی برای خرید میلگرد در این بازار وجود دارد.

شرایط خرید و فروش میلگرد در بورس

بورس کالا این امکان را فراهم می‌کند تا متقاضیان بتوانند مواد اولیه و کالاهای اساسی که برای استفاده در صنایع مختلف نیاز دارند را خریداری کنند، در زمینه خرید و فروش میلگرد نیز شرایطی در نظر گرفته می‌شود که مربوط به مقدار تناژ مجاز و برخورداری از واحد تولیدی بوده که به شرح زیر است:

  • داشتن پروانه بهرهبرداری: یکی از قوانینی که برای خرید انواع میلگرد در بازار بورس ارائه می‌شود، در اختیار داشتن واحد تولیدی و پروانه بهره‌برداری بوده و به افراد عادی اجازه خرید نمی‌دهد. این شرط با هدف حذف واسطه‌ها و تعیین قیمت منصافه ارائه شده است.

  • تعیین حجم خرید: دیگر شرط مهمی که باید برای خرید میلگرد در بورس مد نظر قرار دهید در رابطه با حجمی مجاز است. از همین رو در تالارهای مختلف، تناژ مجاز بین 20 تا 110 تن و در مواردی نیز تا 220 تن می‌رسد.

مراحل خرید میلگرد از بورس همراه با جزئیات

اگر به‌عنوان یک واحد تولیدی از شرایط مورد نظر اطلاع داشته باشید و به‌دنبال این هستید که خرید خود را از طریق بورس کالا انجام دهید، مراحلی برای این منظور مشخص می‌شود که گذراندن آنها برای متقاضیان خرید انواع میلگرد الزامی است.

  • انتخاب کارگزار: اولین مرحله‌ای که باید برای خرید و فروش میلگرد در بورس کالا انجام دهید، انتخاب یک کارگزار مناسب و تاییدشده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار است تا فرایند خرید را برای شما اجرا کند.

  • دریافت کد مشتری: برای اینکه بتوانید در بورس کالا فعالیت داشته باشید، لازم است که یک کد مشتری از طریق کارگزاری خود دریافت کنید. برای این منظور ارائه مدارکی همچون فرم درخواست، کپی شناسنامه و رونوشت کارت ملی الزامی است. افراد حقوقی باید مدارک مربوط به سهامداران و اعضای هیئت مدیره را نیز ارائه دهند.

  • دریافت فرم درخواست خرید: در هر سری که قصد خرید میلگرد از بورس کالا را داشته باشید، باید فرم سفارش را که حاوی اطلاعاتی مانند نوع کالا، نام تولیدکننده و حداکثر مقدار قیمت است را تکمیل کنید و به کارگزار خود ارائه دهید.

  • بررسی امکان خرید: هنگامی که فرم خرید را به کارگزار تحویل می‌دهید، کارشناسان این بخش با مشاهده تمامی موارد، امکان خرید شما را بررسی می‌کنند و در مواقعی نیز با تولیدکنندگان رایزنی خواهند کرد. بعد از اینکه خرید شما نهایی شود حدود 10 درصد از مبلغ مورد نظر به حساب کارگزاری واریز خواهد شد.

  • خرید کالا: براساس قیمتی که بر روی تابلوهای بورس نمایش داده می‌شود و با در نظر گرفتن نوع درخواست متقاضی مبنی‌بر تعداد، نوع، تناژ و مبلغ، کارگزار شما فرایند خرید را تکمیل می‌کند.

  • کسر کارمزد کارگزاری: زمانی که مطابق با درخواست شما میلگردها در بورس کالا خریداری می‌شود بعد از کسر کارمزد کارگزاری و عوارض بورس، اطلاعات کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد و باید مبلغ مورد نظر را تا 10 صبح روز سوم کاری به حساب بورس واریز کنید. در نظر داشته باشید که حتی اگر اقدامات را انجام ندهید موظف به پرداخت حق‌الزحمه کارگزاری خواهید بود.

  • تسویه مبلغ بهصورت کامل: بعد از اینکه خریدار هزینه میلگردها را به‌طور کامل پرداخت کند، با ارائه فیش بانکی در موعد مقرر و تحویل مدارک، امکان صدور حواله وجود دارد. وظیفه تعیین روش حمل بار و آدرس تخلیه بر عهده خریدار است و کارگزار باید تمامی اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.

چه کارخانه هایی در بورس کالا میلگرد عرضه می کنند؟

درحال‌حاضر چندین کارخانه مختلف در بورس کالا به عرضه میلگرد مشغول هستند که البته باید در هنگام خرید میلگرد از بورس به نماد اختصاصی هر کدام از کارخانه‌جات توجه داشته باشید. تعدادی از آنها به شرح زیر است:

  • سبد میلگرد مخلوط متعلق به مجتمع فولاد ظفر بناب

  • میلگرد فولاد آذربایجان با عنوان سبد میلگرد 14 تا 32- A3

  • میلگرد آذر فولاد امین با نام سبد میلگرد 14 تا 32- A3

  • سبد میلگرد مخلوط که متعلق به ذوب آهن اصفهان است.

  • سبد میلگرد 14 تا 25 از سوی کارخانه صنعت بناب

  • محصول مجتمع فولاد خراسان با نام سبد میلگرد 14 تا 28- A3

  • سبد میلگرد 14 تا 32 – A3 مربوط به صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه

  • صبا فولاد زاگرس نیز با نماد سبد میلگرد 14 تا 32- A3 در بورس حضور دارد.

  • فولاد روهینا جنوب نیز سبد میلگرد مخلوط را در بورس ارائه می‌دهد.

خرید میلگرد آذر فولاد امین به صورت مستقیم از بورس

میلگرد آذر فولاد امین در گریدهای A2 و A3 تولید می شود. میلگرد A2 برای مصارف ساختمانی و میلگرد A3 برای مصارف صنعتی کاربرد دارد. میلگرد آذر فولاد امین دارای استانداردهای ملی و بین المللی است. میلگرد آذر فولاد امین به عنوان یکی از میلگردهای با کیفیت در بازار فولاد مطرح است که به واسطه پوشش تمامی سایزها و استانداردها، بسیاری از صنایع به خصوص ساخت و ساز، از این میلگرد استفاده می کنند. از این رو خرید و فروش میلگرد آذر فولاد امین از طرق مختلف امکان می پذیرد. همان طور که اشاره شد، یکی از روش های خرید، بورس کالا است که در آن، کارخانه حجم بالایی از این محصول را ارائه می دهد. بورس کالا، بازاری رسمی و شفاف برای خرید و فروش محصولات صنعتی است. در بورس کالا، قیمت محصولات صنعتی، بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود. برای خرید میلگرد میلگرد آذر فولاد امین از بورس کالا پس از ثبت نام و باز کردن حساب کارگزاری، می توانید اقدام به خرید میلگرد آذر فولاد امین کنید. برای این کار، باید وارد سامانه معاملاتی کارگزاری خود شوید. در سامانه معاملاتی، می توانید قیمت میلگرد آذر فولاد امین را مشاهده کرده و سفارش خرید خود را ثبت کنید.

برای ثبت سفارش خرید، باید موارد زیر را مشخص کنید:

  • نماد میلگرد آذر فولاد امین (IRZ32A3)

  • تعداد تن میلگرد مورد نیاز

  • قیمت پیشنهادی

پس از ثبت سفارش، سفارش شما در صف خرید قرار می گیرد. در صورت رسیدن قیمت میلگرد به قیمت پیشنهادی شما، سفارش شما اجرا می شود.

تفاوت خرید میلگرد از بورس نسبت به دیگر روش ها

با توجه به اینکه در بورس کالا شرایط ویژه‌ای برای خرید و فروش میلگرد در نظر گرفته می‌شود و مهم‌ترین مورد مربوط به پروانه ساخت است از همین رو می‌توان گفت اساسی‌ترین تفاوت تهیه مقاطع فولادی در بورس با بازار آزاد این خواهد بود که هر فردی نمی‌تواند بورس کالا را انتخاب کند.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم میان خرید میلگرد در بورس با دیگر روش‌ها این است که معمولا فرایندی زمانبر خواهد بود و شما باید متناسب با حجم مورد نظری که مطابق با قوانین مشخص می‌شود، خرید خود را انجام دهید.

خرید میلگرد از بورس یا شرکت های بازرگانی ؟

امروزه یکی از روش های خرید میلگرد، استفاده از بورس کالا است که این محصول را در گروه صنعتی و زیرمجموعه محصولات فولادی ارائه می دهد. برای این منظور شرایط خاصی در نظر گرفته می‌شود که شامل تناژ محدود و داشتن پروانه بهرهبرداری است، مراحلی که باید برای خرید انواع میلگردهای مورد نیاز خود در بورس طی کنید نیز از انتخاب کارگزاری آغاز و تا تسویه حساب کامل ادامه پیدا می‌کند.

اگر حجم مورد نیاز شما بالا است و بودجه کافی دارید، خرید میلگرد از بورس کالا می تواند گزینه مناسبی باشد. با خرید میلگرد از بورس کالا، می توانید از نوسانات قیمتی بازار آزاد در امان بمانید. ولی اگر حجم مورد نیاز شما پایین است یا بودجه کافی ندارید، خرید میلگرد از شرکت های بازرگانی می تواند گزینه مناسبی باشد. با خرید میلگرد از شرکت های بازرگانی همچون آهن ملل، می توانید میلگرد را در حجم های مختلف و به صورت نقدی یا اقساطی خریداری کنید.

برگرفته از:

https://ahanmelal.com/

https://ahanmelal.com/rebar/ribbed-rebar-price/azar-amin-rebar

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: