کد خبر: ۴۰۸۱۲۴
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
رئیس رسانه ملی گفت: رسانه ملی از فعالان عرصه تولید که در برابر همه مشکلات سینه سپر کرده و باوجود همه سختی‌ها مشغول کارند، حمایت می‌کند.

تبلیغات نباید با هویت ایرانی اسلامی در تعارض باشد/ علت کاهش تعرفه‌های تبلیغاتی تلویزیون برای انتخابات چه بود؟

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در اولین جشنواره فرهنگی اقتصادی آگهی‌های بازرگانی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، این جشنواره را مقدمه خوبی برای هم‌فکری و هماهنگی بیشتر میان رسانه ملی و صاحبان آگهی‌های تجاری دانست و گفت: ما به عنوان رسانه ملی ذیل حوزه فرهنگ و شما به عنوان صاحبان تجارت ذیل حوزه اقتصاد همکاریم و لازمه تداوم و بهبود این همکاری، درک متقابل است.

وی به میزان اثرگذاری تبلیغات بر مخاطبان اشاره کرد و گفت: این تبلیغات است که با جذاب‌ترین شکل تولید می‌شود و با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های تولید محتوا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با هدف تاثیرگذاری بر ذهن و ذائقه مخاطب، ایده‌ای خلق و اجرا می‌کند و گاه در مقایسه با دیگر گونه‌های نمایشی، ماندگارتر و تأثیرگذارتر ظاهر می‌شود.
تبلیغات بازرگانی، مکمل چرخه تولید است

رئیس رسانه ملی افزود: تبلیغات بازرگانی، مکمل چرخه تولید است و منجر به توسعه اقتصادی می‌شود. از همین رو وظیفه خودمان می‌دانیم از فعالان عرصه تولید که در برابر همه مشکلات سینه سپر کرده و با وجود همه سختی‌ها مشغول کارند، حمایت کنیم.

جبلی در ادامه به بعد فرهنگی و نقش تبلیغات بازرگانی در الگوسازی، تغییر باور‌ها و ترویج سبک زندگی اشاره و تأکید کرد که مخاطبان ما در گوشه‌گوشه ایران پهناور باید خودشان را در قاب رسانه ملی ببینند. اگر در روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ خبر ظهر تلویزیون با راهپیمایی تراکتوری در روستا‌ها شروع شد، یک اقدام هدفمند بود؛ زیرا خودمان را ملزم دانستیم به تمام مناطق کشور که پرافتخار و جلوه‌گاه فرهنگ و تمدن ایرانی‌اسلامی‌اند، توجه کنیم. این از آن روست که در سرفصل «عدالت» در سندتحول رسانه ملی مخاطب‌شناسی جایگاه ویژه‌ای دارد.
رسانه ملی پرثمرترین همکاری را با صاحبان تولید دارد

وی با بیان اینکه سبک زندگی ایرانی، هویت خودش را بیش از پیش در تبلیغات نشان می‌دهد، گفت: مردم باید خودشان را به‌شکل عادلانه‌ای در تلویزیون ببینند و لازم است برای دستیابی به این مهم، نسبت‌بندی دقیقی از لایه‌های اجتماعی داشته باشیم.

رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: به رغم آنکه تنوع بسیاری در سکو‌ها و رسانه‌ها ایجاد شده، رسانه ملی همچنان پرثمرترین همکاری را با بنگاه‌ها و صاحبان تولید در کشور دارد و این روند را روز‌به‌روز تقویت خواهد کرد. ازجمله سیاست‌های ما در قبال آگهی‌های بازرگانی آن است که فناوری‌های جدید و اقتضائات آگهی‌ها تناقضی با هویت ایرانی نداشته باشند. تبلیغات بازرگانی همانند ویترین است و باید جذاب‌ترین فرم را ارائه دهد، ضمن اینکه تعارضی با هویت ایرانی اسلامی ما نیز نداشته باشد.
نگاه ما حمایت از تولید است

جبلی با تصریح بدان‌که تبلیغات بازرگانی نباید تناقضی با عدالت رسانه‌ای هم داشته باشد، گفت: بخشی از انتقادات از رسانه ملی پیرامون آگهی‌های بازرگانی، معطوف به فاصله سبک زندگی واقعی بسیاری از خانواده‌ها با آن چیزی است که در تبلیغات نمایش داده می‌شود.

وی در بخش سوم سخنانش، اهمیت بعد اقتصادی تبلیغات بازرگانی را یادآور شد و گفت: تبلیغات تقویت‌کننده بنگاه‌های تجاری است و سازوکارهایش از تولیدات داخلی حمایت می‌کند. برخی این انتقاد را به رسانه ملی وارد می‌کنند که به‌واسطه تبلیغات درآمدزایی می‌کند و باید بخشی از بودجه صداوسیما که از محل تبلیغات تأمین می‌شود نیز تماما به صداوسیما پرداخت شود و تلویزیون دیگر تبلیغات پخش نکند. این درحالی است که نگاه ما حمایت از تولید است و آن را وظیفه ذاتی خودمان می‌دانیم.
هم‌افقی حداکثری محتوای مدنظر رسانه و صاحبان آگهی

رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: از همکارانم در بازرگانی سازمان خواسته‌ام از تعامل بخشنامه‌ای و ابلاغی به سمت تعاملی از جنس هم‌نشینی، هم‌فکری و هماهنگی بروند. این جشنواره نیز نقطه شروع خوبی برای گفتگو و تعامل صادقانه است.

جبلی هم‌افقی حداکثری محتوای مدنظر رسانه و صاحبان آگهی را نیز امری ضروری دانست و اظهار کرد: برای تولیدات مشترک با صاحبان آگهی اعلام آمادگی می‌کنیم. ضمن آنکه، آسیب‌شناسی مشترک حوزه بازرگانی امری ضروری به نظر می‌رسد که در نهایت می‌تواند منجر به اقدام مشترک شود و این جشنواره را نقطه آغازین همکاری‌های مشترک در آینده تلقی می‌کنیم.
علت کاهش قیمت تعرفه‌های تبلیغاتی تلویزیون برای نامزد‌های انتخاباتی

پیمان جبلی همچنین در حاشیه اولین جشنواره فرهنگی اقتصادی آگهی‌های بازرگانی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد و در توضیح علت کاهش قیمت تعرفه‌های تبلیغاتی تلویزیون برای نامزد‌های انتخاباتی مجلس در ۲۰۰ کانال راه‌اندازی‌شده اظهار کرد: این نخستین تجربه استفاده از ظرفیت صداوسیما برای تبلیغات مجلس است و باید مسیر را باز کنیم تا شاهد تاثیرگذاری حداکثری رسانه ملی در انتخابات پیش رو و سال‌های آتی باشیم.

وی افزود: درباره هزینه‌های اعلامی در مرحله اول و دوم نیز باید بگویم یک مبنای قانونی براساس اصلاحیه قانون انتخابات برای این کار وجود دارد و مجاز به دریافت هزینه تمام شده بودیم که آیین‌نامه مربوطه و تمام اعداد و ارقام اعلامی‌اش در ستاد انتخابات کشور به تصویب رسیده بود.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه ما برای کمک به مشارکت بیشتر و هم‌صدایی با نامزد‌هایی که ممکن است توانایی مالی کافی نداشته باشند، خودمان داوطلب شدیم تعرفه‌ها را در مرحله دوم کاهش دهیم، گفت: البته باید مجوز قانونی می‌گرفتیم و به همین خاطر دو پیشنهاد به هیئت اجرایی مرکزی ارائه دادیم که مورد موافقت گرفت: نخست، کاهش تعرفه‌ها و دوم، استرداد وجه دریافتی به نامزد‌هایی بود که بتوانند یک درصد آرای مأخوذه را کسب کنند. هدف ما این است که بیشترین تأثیر را در معرفی نامزد‌ها و رونق مشارکت داشته باشیم.
در‌های صداوسیما به روی هنرمندان باز است

وی درباره سؤال دیگری پیرامون بازگشت چهره‌ها به تلویزیون عنوان کرد: بار‌ها تأکید کرده‌ام که در‌های صداوسیما به روی هنرمندان باز است و این حرف الان ما نیست. از روز اول گفته‌ایم رسانه ملی خانه هنرمندان و همکاران ماست که می‌خواهند به مردم خدمت کنند. ما هیچ‌گاه این در را نبسته‌ایم و پاسخ کم‌لطفی‌هایی که گاه به رسانه ملی می‌شود، روشن است.

جبلی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره برخورد رسانه ملی با اظهارات یکی از خبرنگارانش پیرامون برخی موضوعات، در فضای مجازی که این روز‌ها انتقاداتی به همراه داشته است، گفت: قواعدی وجود دارد و اگر رعایت نشود، هرکسی در هرجایگاهی باشد، مطابق ضوابط سازمان با او برخورد می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: