April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
فراخوان همکاری با مراکز تحقیقاتی به صورت گسترده صادر شد
کد خبر: ۴۰۸۱۳۱
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
بانک صادرات ایران فراخوان همکاری با مراکز تحقیقاتی را صادر کرد تا رقبای مالی زیر ذره بین بانک قرار داشته باشند.

رقبای مالی زیر ذره بین بانک صادرات

اقتصاد بزرگترین و گسترده‌ترین عرصه در ایران و جهان است، اما اقتصاد قوانین و قواعد خاص خودش را دارد. از آنجا که فعالیت در گسترده اقتصادی هیچ محدودیت و ممنوعیتی ندارد، شاهد تعدد بنگاه‌هایی هستیم که در یک عرصه مشخص فعالیت می‌کنند، رویکردی که رقابت را رقم می‌زند. رقابت به اندازه‌ای اهمیت دارد که بنگاه‌های اقتصادی سعی می‌کنند از هر راهکار و ابزاری برای پیشی گرفتن در رقابت استفاده کنند. داشتن آگهی، تحلیل عملکردها، بررسی شرایط جهانی و محلی، تحقیق، پژوهش و بسیاری موارد دیگر باعث می‌شود یک بنگاه اقتصادی به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.

درک درست از آگاهی

بانک صادرات ایران با درک درست از اهمیت اطلاعات و تحلیل، اقدام به بهره گیری از مشاورانی توانمند کرد و طی فراخوانی برای تهیه بانک اطلاعاتی و بهره‌مندی از توانایی و ظرفیت مراکز علمی - تحقیقاتی معتبر داخلی فعال در عرصه‌های بازار‌های مالی و سرمایه، دعوت به همکاری کرد. آنچه بانک صادرات به عنوان زمینه‌های همکاری تعیین کرده، بیانگر نگاه ظریف و تیزبینانه است.

رویداد‌ها و ظرفیت‌های جدید

اولین گزینه‌ای که بانک صادرات برای همکاری تعیین کرده، تهیه و تدوین مجموعه اطلاعات و گزارش‌های مستمر درخصوص جدیدترین رویداد‌ها و ظرفیت‌های موجود در بازار پول، بازار سرمایه، بازار‌های موازی و متشکله و در صنعت فناوری‌های مالی، خدمات نوین بانکی، نظام‌های پرداخت و بانکداری دیجیتال است. درخواست این نحوه همکاری نشان می‌دهد که بانک صادرات تا چه اندازه درک درستی از رویداد‌ها و ظرفیت‌ها دارد. بانک صادرات پس از بدست آوردن اطلاعات در این زمینه، همسو با دیگر مراکز پولی و مالی گام برمی دارد و از غافله علم و فناوری عقب نخواهد ماند.

رقیب شناسی

گزینه دومی که بانک صادرات برای همکاری تعیین کرده، بررسی وضعیت عملکرد رقبا در شبکه بانکی کشور در زمینه سبد محصول و خدمات بانکی، سهم از بازار و مزیت‌های رقابتی است. درخواست همکاری در این زمینه نشان می‌دهد که تا چه اندازه درک درستی از رقابت وجود دارد. چنانچه بانک صادرات اطلاعات لازم در این زمینه را بدست بیاورد، می‌تواند همسو با رقبای مالی به سوی دستیابی به رویکرد‌های جدید حرکت کند.

شاخص‌های کلیدی

گزینه سوم که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تهیه، تدوین و ارایه مستمر شاخص‌های کلیدی در حوزۀ پیشتازی رقبا است. آنچه بانک صادرات به عنوان شاخص کلیدی یاد کرده، نشان می‌دهد که بر روی شناخت رویکرد‌های تخصصی هریک از رقبا حساب ویژه‌ای باز کرده است. بی شک هر مجموعه‌ای بر یک بخش تمرکز دارد و همین تمرکز باعث موفقیت آن مجموعه می‌شود و سودآوری ویژه را رقم می‌زند. بنابر این شناخت دقیق هر مجموعه و زمینه خاص عملکردی که دارد، می‌تواند توانمندی آن مجموعه را نشان دهد و زمینه‌های برای فعالیت جدید بانک صادرات باشد.

بیشتر بخوانید:

استمرار گام‌های استوار بانک صادرات ایران در حمایت از تولید



فرصت‌های آشکار و پنهان

عنوان بندی بانک صادرات در جذب همکاری نشان می‌دهد که هدفگذاری دقیقی صورت گرفته به نوعی که گزینه سوم درخواست همکاری، فرصت‌های آشکار و پنهان فراروی بانک در حوزه بازار پول، بازار سرمایه و بازار رمزارز‌ها تعیین شده است. واقعیت این است که اقتصاد کشورمان در هر سه حوزه پول، سرمایه و رمزارز با چالش رو به رو است. از آنجا که بانک سهام بسیاری در بازار سرمایه دارد، داشتن تسلط بسیار اهمیت دارد به ویژه آنکه تاکید بر فاصله گرفتن بانک از بنگاه داری، این حکم را صادر می‌کند که بانک باید بنگاه‌های خود را واگذار کند و برای سرمایه گذاری به سوی بازار سرمایه برود. بحث دیگر رمزارز است که گردش مالی سنگینی در جهان دارد. بی شک بانک صادرات چنانچه بخواهد در زمینه رمزارز سرمایه گذاری و تجارت کند، می‌تواند سود کلانی در این عرصه بدست بیاورد و البته می‌تواند رمز ارز مستقلی به نام بانک صادرات ایجاد کند تا بدون سرمایه گذاری خاصی، به درآمد و تجارت قابل توجهی دست یابد و مهمتر اینکه در عرصه رمز ارز صاحب برند شود.

حضور در فضای مجازی

گزینه پنجم درخواست همکاری، ساز و کار تعامل و انجام همکاری با نظام‌های نوین کسب و کار با محوریت استارتاپ‌ها، فین‌تک‌ها، لندتک‌ها و کسب و کار‌های پلتفرمی و... است. با توجه به اینکه کسب و کار در فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای دارد، این فضا در حال گسترش است و کوچ مستمر کسب و کار‌ها به فضای مجازی، مشاغل بسیاری را از بین برده، توجه و حضور در فضای مجازی می‌تواند به تحول، روزآمدی و درآمدزایی منجر شود.

معایب و مزایا

آنچه بانک صادرات در این زمینه دنبال می‌کند، رسیدن به آگاهی با استفاده از توان دیگر بخشهاست. رویکرد بانک صادرات به تحولات اساسی در عرصه اقتصاد کشور منجر می‌شود. اول اینکه با درخواست همکاری با دیگر مراکز، برون سپاری صورت می‌گیرد که از افزایش نیرو‌های بانک و هزینه‌های مستمر و فزاینده جلوگیری می‌کند. دوم اینکه بانک این اختیار را دارد که در خصوص همکاری با مجموعه‌ها تجدید نظر کند، در صورتی که اگر برای دست یابی به این خواسته ها، نیروی جدید بگیرد، تعدیل آن‌ها بسیار هزینه بر خواهد بود. نکته سوم، مشورت گرفتن با مراکزی است که نگاهی فرا دستگاهی دارند. این مراکز برای ادامه همکاری سعی می‌کنند با دقت و سرعت بیشتری حرکت کنند که تجربه نشان داده در بین نیرو‌های اداری استخدامی کمتر وجود دارد. نکته چهارم این است که برون سپاری باعث می‌شود بررسی‌ها بدون توجه به معضل تملق گویی اعلام شود، رویکردی که محاسن دیگر رقبا را برجسته و معایب مجموعه را مشخص می‌کند. البته این نحوه همکاری محاسن و معایب بسیاری دارد که باید پس از اجرا مشخص و اعلام شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: