April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
سازمان بازرسی به قانون گریزی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ورود کرد
کد خبر: ۴۰۸۱۹۶
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
در حالی سازمان بازرسی به قانون گریزی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری ورود کرده که بانک کارآفرین با پرداخت تسهیلات، زیر سایه امن احترام به قانون قرار دارد.

بانک کارآفرین زیر سایه امن احترام به قانون

مدتهاست سالمندی کشورمان را تهدید می‌کند. نگرانی از کمبود نیروی کار جوان و توانمند، بازار تولید و اشتغال را تهدید می‌کند و این خطر وجود دارد که به سوی واردات نیروی کار از دیگر کشور‌ها برویم. ریشه این معضل در دو بخش تعریف می‌شود. اول اینکه سن امید به زندگی از مرز ۷۵ سال عبور کرده و همین امر بر میزان سالمندان می‌افزاید، مساله دوم بی رغبتی جوانان به ازدواج و فرزند آوری است که ریشه در بحران‌های اقتصادی به ویژه تورم و گرانی دارد. برای مقابله با این معضل، دولت و مجلس به سوی ابزار‌های تشویقی رفته اند که از دادن خودرو‌های داخلی بدون نوبت تا تسهیلات بانکی تعریف می‌شود.

قانون گریزی برخی بانک‌ها

اگرچه پرداخت تسهیلات به قانون تبدیل شده و بانک‌ها مکلف به این مهم شده اند، اما بسیاری از بانک‌ها در این زمینه بخوبی عمل نمی‌کنند و این رویکرد باعث انتقاد‌ها و اعتراض‌های بسیاری شده است. این اعتراض‌ها باعث شد تا سازمان بازرسی کل کشور وارد شود و بازرس امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور به صورت سرزده از چند شعبه بانکی در مناطق جنوبی تهران بازدید و به تخلفات این شعب رسیدگی کرد. این بازدید اثبات کرد که بی توجهی برخی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری جدی است و پس از احراز تأخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، تخلف شعبه نسبت به دریافت تضامین و وثایق فراتر از قانون نیز محرز شد.

رییس بانک در کمیته انضباطی

در بازدید سرزده ستار شیرعالی، از دو شعبه بانک در منطقه شادآباد و یک شعبه در خیابان آزادی تهران، مراجعان این شعب نسبت به دریافت غیرقانونی تضامین و وثایق در تسهیلات ازدواج و فرزندآوری شکایت و اعتراض داشتند که مورد رسیدگی بازرس امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفت و بعد از محرز شدن تخلف شعبه نسبت به دریافت تضامین و وثایق فراتر از قانون، مقرر شد بازرسی این بانک‌ها با قید فوریت گزارش خود در این زمینه را به سازمان بازرسی کل کشور منعکس کنند که پرونده تخلف یکی از رؤسای شعب به کمیته انضباطی بانک ارجاع شد.

احترام به قانون

در حالی که بی توجهی برخی بانکها، آینده کشور را در معرض تهدید قرار داده، برخی بانک‌ها با اعتقاد به جوانگرایی، نسبت به پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری با دقت و جدیت عمل می‌کنند. بانک کارآفرین یکی از بانک‌هایی است که در ۹ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در اعطای تسهیلات ازدواج رشد۴.۴ و در فرزندآوری رشد ۱.۷ برابری را انجام داده، رشدی که بسیار قابل توجه و تاثیرگذار بوده است. این ارقام نشان می‌دهد که بانک کارآفرین تا چه اندازه در برابر قانون تسلیم است و به قانونمداری احترام می‌گذارد.

۳۱۰۰ تسهیلات ازدواج

آمار بانک کارآفرین حکایت از آن دارد که این بانک به‌منظور ترویج سنت حسنه ازدواج، از ابتدای ۱۴۰۲تا پایان دی ماه به۳۱۰۰نفر از متقاضیان دریافت وام ازدواج تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج معادل۶۲۸۰۸۰۰ میلیون ریال پرداخت کرد. بانک کارآفرین که گویا پاسخ قانونی به تمامی مراجعان داده، در مورد فرآیند دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اعلام کرد: هر یک از زوجین به صورت جداگانه باید در سامانه تسهیلات وام ازدواج بانک مرکزی، ثبت نام و کدرهگیری دریافت کنند. سپس توسط سرپرستی بانکی که در سامانه از طرف شخص متقاضی مشخص شده، شعبه پرداخت کننده تسهیلات مشخص و برای فرد ثبت نام کننده، پیامک ثبت اطلاعات و شروع مرحله بعدی دریافت تسهیلات ارسال می‌شود. در مرحله آخر فردمتقاضی باید به شعبه مراجعه و با ارائه مدارک لازم، پرونده خود را تکمیل و وام ازدواج خود را دریافت کند.

 

بیشتر بخوانید:

همکاری با بانک کارآفرین برد–برد است



۱۵۵۰ تسهیلات فرزندآوری

بانک کارآفرین در زمینه تسهیلات فرزندآوری نیز اعلام کرده در هفت ماهه نخست سال جاری به۱۵۵۰ متقاضی تسهیلات فرزندآوری معادل ۹۱۹۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است. بانک کارآفرین با اشاره به بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی به بانکها، اعلام کرد: ارائه تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در دستور کار بانک کارآفرین قرار گرفته است. بانک کارآفرین تمامی شرایط دریافت تسهیلات را اعلام کرده تا متقاضیان همچ مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: