معاون بازرگانی شرکت از عیار بالای تولیدات خبر داد
کد خبر: ۴۰۸۱۹۹
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
معاون بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین از برند شدن گهر زمین بدلیل کیفیت و عیار بالای گندله و آهن اسفنجی خبر داد و گفت: به لحاظ کیفی تمام کارخانه‌های خارج کشور قانع شده اند گندله گهر زمین را به صورت ۱۰۰ درصد شارژ، در کارخانه‌های خودشان مورد استفاده قرار دهند.

کارخانه‌های چین و عمان در قرق گندله گهرزمین

محمد امین محمدی به تشریح ظرفیت تولید و توانمندی شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین پرداخت و گفت: گهر زمین در سال حدود ۷ میلیون تن کنسانتره و ۶ میلیون تن گندله تولید می‌کند.


وی از افزایش ظرفیت تولید خبرداد و گفت: گهر زمین در نظر دارد دو مگامدول اِحیای مستقیم آهن اسفنجی به ظرفیت مجموع سه و نیم میلیون تن در سال و یک فولادسازی یک و نیم میلیون تنی با تکنولوژی خاص و با تولید گرید‌های خاص آلیاژی احداث کند.


معاون بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین با تاکید بر اینکه بر اساس بررسی‌های اثبات شده، گندله گهرزمین بهترین گندله کیفی کشور است گفت: در گهر زمین گندله با عیار آهن نزدیک به ۶۷ درصد تولید می‌شود که این عیار، شرایط کیفی مناسبی برای صادرات دارد.


وی با تاکید بر اینکه گهرزمین در حال حاضر به کشور‌های چین و عمان گندله صادر می‌کند گفت: ترکیب صادراتی گهرزمین به نحوی است که بتواند تامین ارزی پروژه‌های خود را انجام دهد.


محمدی از استقبال بالای گندله گهرزمین خبر داد و گفت: کیفیت گندله گهر زمین به نوعی است که شرکت‌های مطرح عمان و چین در کارخانه‌های احیای مستقیم و کوره بلند از آن استفاده می‌کنند و کیفیت گندله گهر زمین در شرکت‌های خارجی تایید شده است.


وی از کیفیت بالای کنسانتره گهر زمین خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از نیاز داخل به وسیله کنسانتره با کیفیت گهر زمین تامین می‌شود.


معاون بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین به تشریح نحوه فروش محصولات در داخل پرداخت و گفت: گندله و کنسانتره تولیدی گهر زمین، در داخل کشور از طریق بورس کالا عرضه می‌شود و در مورد فروش‌های صادراتی نیز محصولات را به صورت مزایده رسمی به فروش می‌رسانیم.

 

بیشتر بخوانید:

درخشش گهرزمین در هفتمین دوره ممیزی HSE سازمان ایمیدرو


وی با تاکید بر اینکه گندله گهر زمین به برندی ملی و فراملی تبدیل شده گفت: اغلب کارخانه‌ای احیای مستقیم کشور، کارخانه‌های بزرگ تولید کننده و بازرگانان، گندله شرکت گهر زمین را بدلیل عیار مناسبی که دارد، با رقابتی معنادار از بورس کالا تهیه و استفاده می‌کنند.


محمدی با اشاره به اینکه مصرف گندله با عیار بالای گهر زمین، موجب کاهش هزینه‌های بهره‌برداری کارخانه‌های احیای مستقیم فولادسازی می‌شود گفت: استقبال از گندله‌های گهرزمین به خاطر ذات سنگ خیلی خوبی است که در معدن شماره ۳ منطقه گل گهر که متعلق به شرکت گهر زمین است و شرکت گهرزمین از آن استخراج می‌کند، وجود دارد.


وی با اعلام اینکه معدن شماره ۳ گهرزمین نزدیک به ۸۰۰ میلیون تن ذخیره زمین شناسی دارد گفت: بالا بودن عیار واحد کنسانتره و بالا بودن عیار گندله سازی گهر زمین، موجب می‌شود شرکت معدنی و صنعتی گوهر زمین مزیت رقابتی خیلی بالایی برای عرضه محصولات خود در بورس کالا در داخل کشور و صادرات به خارج از کشور داشته باشد.


معاون بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین تاکید کرد: شرکت‌های مطرح تولیدکننده فولاد و آهن اسفنجی در داخل و خارج کشور، استقبال بسیار زیادی از محصولات گهر زمین دارند.


وی در پاسخ به اینکه آیا گهرزمین برای صادرات به دیگر کشور‌ها هدفگذاری کرده گفت: گهر زمین در گذشته فقط به چین صادرات انجام می‌داد، اما بازار عمان را پیدا کردیم و با جدیت به عمان هم صادر می‌کنیم. اما بنا نداریم در این مرحله متوقف شویم بلکه با چند کشور دیگر در حال مذاکره هستیم که اگر شرایط خوبی داشته باشند و تجارت با آن‌ها حالت دو سر برد داشته باشد، محصولات گهرزمین را به آن‌ها نیز صادر می‌کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: