April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۲۶۷
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
0
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری گفت: برای تأمین ۲ هزار دستگاه اتوبوس برنامه‌ریزی شده است.

برنامه‌ریزی برای تأمین ۲ هزار دستگاه اتوبوس به منظور توسعه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای

کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در نشست هم‌اندیشی با داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مدیران این سازمان، تسهیل در جابه‌جایی بار و مسافر را وظیفه ذاتی وزارت راه و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برشمرد و افزود: مدیران باید با اقدامات تحولی و ماندگار، به‌دنبال تحول‌آفرینی و برداشتن گام‌های بزرگ باشند.

وی گسترش، مدیریت، توسعه و نظارت بر سامانه‌های مدیریتی را اولویتی مهم خواند و تأکید کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتی و گستردگی دامنه خدمات و اقدامات، باید از ظرفیت بخش خصوصی در سیاستگذاری‌ها و ارائه خدمات به‌نحو مطلوب بهره برد و دولت باید با سیاستگذاری، موانع پیش روی فعالیت سرمایه‌گذاران بخش را تسهیل کند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به نیاز کشور به افزایش ناوگان اتوبوسرانی، برنامه‌ریزی برای تأمین ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس و افزودن به ناوگان فعال در این بخش انجام شده‌است.

امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این نشست با اشاره به آسیب‌های جدی شیوع کرونا به فعالان بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی گفت: به دنبال واردات اتوبوس هستیم، اما لازمه اقبال سرمایه‌گذاران به این امر، داشتن صرفه اقتصادی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری ناوگان، پایانه‌های خصوصی و مراکز معاینه فنی در بخش خصوصی، وظیفه ما تسهیل‌گری و سیاستگذاری مناسب برای تداوم فعالیت فعالان این حوزه است.

احداث مجتمع خدمات رفاهی در هر ۴۵ کیلومتر مسیر از محور‌های مواصلاتی

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۰۵۵ مجتمع خدمات رفاهی در کشور در حال بهره‌برداری بوده و ۵۵۰ مجتمع دیگر در حال ساخت است که با تکمیل آن‌ها، در هر ۴۵ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی کشور یک مجتمع خدمات رفاهی فعال خواهد بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در حالی که تمام خدمات پایانه‌های مرزی اعم از خدمات ساخت و ساز، نگهداشت و سرویس‌دهی بر عهده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، مدیریت پایانه‌ها بر عهده این سازمان نیست و ضروری است سطح اختیارات، اقدامات و مدیریت واحد مشخص و قانونمند شود.

وی مسئولیت راهداری و نگهداشت شبکه راه‌های کشور و سیاستگذاری حوزه حمل و نقل جاده‌ای را ماموریت‌های اصلی این سازمان برشمرد.

امانی اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبارات و کاستی‌های موجود در این بخش، در حوزه ترانزیت بار، روکش آسفالت و ساخت راه‌های روستایی و دیگر بخش‌ها اقدامات خوبی رقم خورده و در حال انجام است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: