April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۲۹۳
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی بهمن همانند دی ماه به ۱۵۰ تا ۱۵۱ میلیون قطعه برسد.

جوجه ریزی بهمن به ۱۵۰ میلیون قطعه می رسد

علی ابراهیمی گفت: با توجه به اقتصاد تورمی و افزایش هزینه‌های تولید اعتقادی به قیمت‌های دستوری ندارم و تنها این موضوع ابزار کنترل برخورد‌های تعزیراتی است چراکه در مواقعی که قیمت کاهش یابد، از نرخ مصوب تبعیت نمی‌کند.

به گفته او، با وجود افزایش هزینه‌های تولید در طول سال، دولت تنها یکبار در ابتدای سال قیمت مرغ را اعلام می‌کند و به رغم تغییر تمامی مولفه‌ها دیگر حمایتی و اصلاح قیمتی انجام نمی‌شود که با این وجود چطور می‌توان انتظار داشت که تولیدکننده به امر تولید ادامه دهد. براین اساس مکانیزم عرضه و تقاضا بهترین راهکار تنظیم بازار است.

ابراهیمی ادامه داد: بنابر آمار در دی ماه ۱۵۱ میلیون قطعه جوجه ریزی شد و پیش بینی می‌شود که در بهمن ماه به ۱۵۰ میلیون قطعه برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه آمار دقیقس از سرانه مصرف مرغ نداریم، افزود: هیچ نهاد و ارگانی آمار دقیق از سرانه مصرف مرغ در اختیار ندارد چراکه با نوسان گوشت قرمز، تقاضا برای خرید مرغ افزایش می‌یابد یا در مناسبت‌های مختلف مصرف بالا می‌رود به طوریکه در برخی مواقع با ۱۱۰ میلیون قطعه هم مازاد تولید داریم و در مقابل در برخی مواقع با ۱۵۰ میلیون قطعه به واسطه ارزان بودن این پروتئین دچار کمبود هستیم. هرچند در شراط کندتی که سازوکار صادرات فراهم نیست، میزان مصرف و تولید باید با یکدیگر همخوانی داشته باشد.

به گفته او، روند کاهشی قیمت مرغ در روز‌های اخیر نشان می‌دهد که تولید بر مصرف غلبه دارد، لذا هیچ کمبودی در عرضه نداریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه نیازی به عرضه مرغ منجمد نداریم، گفت: با توجه به حجم تولید و جوجه ریزی هیچ نیازی به عرضه مرغ منجمد یا واردات نداریم.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات مرغ به کشور‌های همسایه وجود دارد، افزود: با توجه به آنکه گوشت مرغ تولید داخل نسبت به دیگر کشور‌های همسایه ارزانتر است، لذا از لحاظ قیمتی مزیت صادرات داریم که اگر سایر استاندارد‌ها همچون مرغ سایز و کیفیت فراهم شود، امکان صادرات سالانه ۱۰ درصد تولید وجود دارد. به عنوان مثال با فرض تولید ۳ میلیون تن مرغ در سال می‌توان ۳۰۰ هزارتن محصول تولیدی را به بازار‌های هدف صادر کرد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره اینکه تقاضا برای خرید مرغ سایز در داخل وجود دارد، گفت: یکی از عوامل تشویقی مردم برای خرید قیمت است و این طور نیست که مردم از مرغ سایز استقبال نکنند، بلکه ابتدا قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنند.

ابراهیمی با اشاره به راهکار‌های تنظیم بازار مرغ گفت: در شرایط کنونی توقف عرضه مرغ منجمد و خرید مرغ از محل تولید داخل به منظور ذخیره سازی از سوی پشتیبانی امور دام با قیمت‌های حمایتی می‌تواند بازار را به تعادل برساند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: