کد خبر: ۴۰۸۳۰۵
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
0
از زمانی که شبکه جهانی یا همان اینترنت اختراع شد، تغییر و تحولات زیادی روی آن ایجاد شده است.

حقایقی جالب در مورد اینترنت

برنرز لی، دانشمند حوزه کامپیوتر در آزمایشگاه فیزیک ذرات ژنو سوئیس، تلاش می‌کرد راهی آسان برای دانشمندان ایجاد کند تا بتوانند داده‌های آزمایشگاهی خود را به اشتراک گذارند.

در سال ۱۹۸۰، او شبکه داده شخصی خود را به نام Enquire اختراع کرد که تمام صفحات و اطلاعات موجود در آن‌ها را به هم پیوند می‌داد.

می‌توان گفت که این ابداع، تا حدودی شبیه به اولین تلاش او برای تبدیل شدن به شبکه جهانی وب بود که در ۱۲ مارس ۱۹۸۹ راه اندازی شد و در سال ۱۹۹۳ به طور رایگان در دسترس همه قرار گرفت. از آن زمان، اینترنت به طور اساسی روش زندگی ما را در برقراری ارتباط، کار و زندگی تغییر داده است.

اکنون در این گزارش به چند واقعیت جالب در مورد وب جهانی خواهیم پرداخت:

اینترنت وب نیست: اینترنت شبکه عظیمی از کامپیوتر‌ها در سراسر جهان است که به یکدیگر متصل هستند، در حالی که شبکه جهانی وب مجموعه‌ای از صفحات وب است که در این شبکه قرار دارند؛ بنابراین زمانی که در تلفن یا تبلت خود هستید، از اینترنت برای دسترسی به وب استفاده می‌کنید.

اولین وب سایت: در ۶ آگوست ۱۹۹۱، تیم برنرز لی اولین وب سایت را راه اندازی کرد که به خود شبکه جهانی وب اختصاص داشت.

اولین تصویر در وب: گروه کمدی Les Horribles Cernettes در اولین تصویر منتشر شده در وب جهانی ظاهر شد که در سال ۱۹۹۲ در شهر سرن گرفته شده بود.

تولد ایموجی: اسکات فالمن، دانشمند علوم کامپیوتر، اولین شکلک یا همان ایموجی را در یک بیلبورد در سال ۱۹۸۲ ایجاد کرد. در نهایت شکلک‌ها که جزئی حیاتی از ارتباطات آنلاین هستند، با الهام از این ایموجی ایجاد شدند.

اولین وب‌کم: از سال ۱۹۹۱، دانشگاه کمبریج با موفقیت اولین وب‌کم را در شبکه داخلی خود پیاده سازی کرد. تنها هدف آن نظارت بر قهوه جوش بود تا ببیند چقدر قهوه باقی مانده است.

اینترنت و ازدواج: امروزه از هر شش ازدواج یکی به این دلیل اتفاق می‌افتد که این زوج به صورت آنلاین با هم آشنا شده اند.

کاربران فعال: بیش از ۵.۴۷ میلیارد کاربر فعال اینترنت وجود دارد، در حالی که چین به تنهایی بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. ۴.۲ میلیارد کاربر فعال رسانه‌های اجتماعی وجود دارد و ۴.۳۲ میلیارد نفر از دستگاه‌های تلفن همراه خود برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند.

وب سایت ها: بیش از ۱.۹۸ میلیارد وب سایت در اینترنت وجود دارد که ۱۹۸.۴ میلیون آن فعال هستند.

وزن اینترنت: اگر اینترنت وزن می‌شد حدود ۵۰ گرم وزن داشت. راسل سیتز فیزیکدان وزن چندین میلیارد الکترون را اندازه گیری کرد که داده‌هایی که ما هر روز ارسال و دریافت می‌کنیم را تشکیل می‌دهند.

جست و جوی گوگل: میزان جست و جو‌های گوگل به طور متوسط تقریباً ۳ میلیارد جست و جو در روز است.

عبارت مرور اینترنت: این عبارت توسط کتابداری به نام ژان آرمور پائولی در سال ۱۹۹۲ ابداع شد.

بیشترین استفاده از اینترنت: اکثر استفاده از اینترنت توسط انسان انجام نمی‌شود، بلکه توسط بدافزار‌ها و ربات‌ها انجام می‌شود که دو سوم فعالیت اینترنت را تشکیل می‌دهند.

قدرت اینترنت: اگر اینترنت بر حسب اسب بخار سنجیده شود، برای راه اندازی اینترنت امروزی ۵۰ میلیون اسب بخار نیاز است.

بیشترین رشد: WWW سریعترین وسیله ارتباطی در حال رشد است. تنها چهار سال طول کشید تا به ۵۰ میلیون نفر کاربر برسد، در حالی که رادیو ۳۸ سال و تلویزیون ۱۳ سال طول کشید تا به همین تعداد برسد.

نام‌های دیگر اینترنت: قبل از تکمیل شبکه جهانی وب، نام‌های احتمالی دیگری شامل مش و معدن اطلاعات بود.

اولین موتور جست و جو: "Archie" که از کلمه آرشیو گرفته شده است، اولین موتور جست و جوی تاریخ بود.

اولین ایمیل: اولین ایمیل توسط ری تاملینسون برای خودش ارسال شد. ری مخترع برنامه ایمیل ARPANET بود و ایمیلی را بر روی کامپیوتری که درست در کنارش داشت دریافت کرد.

ری تاملینسون مخترع سیستم ایمیل و جداکننده @ است که ما از آن زمان استفاده می‌کنیم.

منبع: ارم نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: