April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۳۱۷
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
روابط عمومی دادگستری یزد اعلام کرد: به دنبال فوت مشکوک یک دختر ۹ ساله برای نامادری وی قرار بازداشت موقت صادر شد.

دستگیری نامادری در پی فوت مشکوک دختر ۹ ساله در یزد

روابط عمومی دادگستری یزد اعلام کرد: به دنبال اعلام فوت مشکوک یک دختر ۹ ساله در منزل، پس از طرح شکایت توسط پدرِ طفل، نامادری به اتهام قتل عمدی احضار و با تشدید تامین کیفری، در خصوص وی، قرار بازداشت موقت صادر شد.

باتوجه به وجود سوء ظن اولیه به پدر و نامادری طفل، پرونده قضایی برای آن‌ها در دادسرای یزد تشکیل و هر ۲ به اتهام مسامحه و سهل انگاری در مراقبت از طفل منتهی به فوت وی، تفهیم اتهام و با صدور قرار تامین روانه زندان شدند.

پس از انجام تحقیقات تکمیلی و اقدامات حمایتی و مراقبتی مسوولان بهزیستی و با مشخص شدن علت تامه فوت از سوی پزشکی قانونی که حکایت از وجود آثار زیاد شکستگی و جراحات قدیمی در بدن کودک داشت.

همچنین با توجه به وجود تعارضات بسیار در اظهارات نامادری که به هنگام فوت طفل در منزل بوده است، همه ادله و قرائن اتهام قتل را متوجه نامادری می‌کرد.

اکنون پرونده وی جهت ادامه تحقیقات در شعبه ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب یزد در حال رسیدگی است.

بر اساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب ۱۳۹۹ هر گونه اذیت، درد و رنج روحی و جسمی، بی تفاوت بودن به سلامت کودک و بهداشت روانی و جسمی آن‌ها و هر گونه ممانعت از تحصیل، توسط هر شخصی و حتی پدر و مادر جرم محسوب شده و ممنوع است.

شکایت از این جرم، توسط شاکی خصوصی یا با گزارش ضابطین قضایی و یا هرکدام از مسولان و نهاد‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان، امکان پذیر بوده و والدین و افراد مرتبط با کودک باید پاسخگوی اقدامات خلاف قانون خود در برابر اطفال باشند و با توجه به اهمیت آن از جمله جرایم غیر قابل گذشت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: