نتایج یک مطالعه جدید منتشر شد؛
کد خبر: ۴۰۸۳۲۴
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
0
نتایج یک مطالعه نشان داده است که آب‌های زیرزمینی در سراسر جهان به سرعت در حال تمام شدن هستند.

تسریع کاهش سطح آب‌های زیرزمینی در سراسر جهان

نتایج مطالعه‌ای جدید نشان داده است که سطح آب‌های زیرزمینی در سراسر جهان درطول ۴۰ سال گذشته، در بحبوحه شیوه‌های آبیاری ناپایدار و تأثیرات تغییرات آب و هوایی، شاهد کاهش گسترده و شتاب‌انگیز بوده است.

این مطالعه که در مجله علمی Nature منتشر شده است، تأکید می‌کند که آب‌های زیرزمینی منبع اصلی آب شیرین برای مزارع، خانواده‌ها و صنایع هستند و کاهش آن‌ها ممکن است خطرات اقتصادی و زیست محیطی شدیدی از جمله کاهش محصولات کشاورزی و فرونشست ویرانگر خاک، به ویژه در مناطق ساحلی را به همراه داشته باشد.

اسکات جاشکو از دانشگاه کالیفرنیا، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: یکی از دلایل اصلی احتمالی کاهش سریع و شتابان آب‌های زیرزمینی، برداشت بیش از حد از این آب‌ها برای کشاورزی در آب‌وهوای خشک است.

او افزود که خشکسالی ناشی از تغییرات آب و هوایی نیز تأثیر داشته است، به گونه‌ای که کشاورزان احتمالاً از آب زیرزمینی بیشتری استفاده می‌کنند تا از آبیاری محصولات خود اطمینان حاصل کنند.

این مطالعه که ۱۷۰۰۰۰ حلقه چاه را در بیش از ۴۰ کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است توضیح می‌دهد که تخلیه آب‌های زیر زمینی به ویژه در آب و هوای خشک با زمین‌های کشاورزی وسیع مشهود است. در این مطالعه شمال چین، ایران و غرب ایالات متحده از جمله مناطقی بودند که بیشترین آسیب را دیده اند.

منبع: ارم نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: