April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۳۲۹
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
معاون سازماندهی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی گفت: نمایشگاه مدرسه انقلاب سه بخش دیروز انقلاب، امروز انقلاب و فردا انقلاب برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب در ۲۰ هزار مدرسه

محمد رضا عرب پور، معاون سازماندهی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی گفت: نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در خصوص دهه فجر حدود ۱۲ سال است که در مقطع متوسطه اول و دوم و در سه بخش دیروز انقلاب، امروز انقلاب و فردا انقلاب برگزار می‌شود که شامل ایجاد غرفه‌های مختلف در مدارس است.

او افزود: ما در نمایشگاه دانش آموزی مدرسه انقلاب به دنبال این هستیم که از زبان دانش آموزی استعمار را بازگو کنیم. رویکرد این نمایشگاه دوسال است که در مقایسه با قبل تغییر کرده است. دانش آموزان راوی استعمار در زمان انقلاب هستند. ما در زمان شاه مستمره نبودیم، اما زیر سلطه بیگانگان بودیم.

عرب پور اظهار کرد: در بخش دیروز انقلاب به وقایع قبل انقلاب پرداخته می‌شود در همین راستا ما کتابی با عنوان چاپید شاه منتشر کردیم موضوع این کتاب در خصوص خیانت‌های شاه است مثلا منطقه‌ای که از ایران جدا کرد و امروزه باعث خشک سالی سیستان و بلوچستان شد.

وی با بیان این که در بخش امروز به دستاورد‌های انقلاب می‌پردازد افزود: در این نمایشگاه دانش آموزان کنشگر هستند و به این موضوع که در گذشته کجا بودیم، کرسی آزاد اندیشی
در تمام حوزه‌ها و همچنین استعمار نو و فرا نو چگونه بر افکار تاثیر گذار هستند؟ می‌پردازیم. در نمایشگاه ایده پردازی می‌کند و از همکلاسی‌های خود نیز می‌خواهند که ایده پردازی کنند. همچنین در این نمایشگاه طوفان الاقصی به طور جدی پرداخته با عنوان هوش عنکبوت اسرائیل هر کاری که انجام داده دانش آموزان با آن آشنا شده و راوی آن هستند. در مرحله آخر ۱۱ اسفند فردای انقلاب تاثیر گذار باشد.

او ادامه داد: این نمایشگاه در بیست هزار مدرسه برگزار و ۲۰۰ هزار دانش آموز راوی آن هستند. (تقریبا در هر مدرسه حدود ۱۰ دانش آموزان یا بیشتر حضور دارند.) یکی از معیار‌های انتخاب مدرسه پر جمعیتی مدرسه است.

وی افزود: در بخش فردا انقلاب کافه ۵۷ داریم که دانش‌آموزان در خصوص موضوعات مختلف به آن می‌پردازند. برای مشارکت اجتماعی بازی تاما رو ایجاد کرده‌ایم.

او ادام داد: مدارسی که فعالیت خاصی ندارند، اما مدیران علاقمند هستند می‌توانند در سامانه سیدا ثبت نام کنند. دانش آموزان نیز می‌توانند در سامانه عقیق گزارشات، ایده را بارگذاری کرده و تعامل کنند.

او در پایان افزود: زمان برگزاری این آزمون ۱۲ بهمن تا ۳۰ بهمن است که در پایان نمایشگاه صندوق انتخابات برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: