April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۳۹۹
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
با توجه به رشد موارد تصاویر جعلی توسط هکر‌های هوش مصنوعی، دانستن روش‌های محافظت از تصاویر شخصی امری ضروری است.

چگونگی جلوگیری از جعل عکس‌های خود توسط هوش مصنوعی

ساخت عکس‌ها و فیلم‌ها با استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی نسبت به قبل آسان‌تر شده و تشخیص موارد جعلی با استفاده از برنامه‌های رایگان مشکل است. این روند باعث شده تا برخی افراد به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از سوء استفاده و محافظت از عکس‌ها و فیلم‌های خود باشند.

خالد یسری، مشاور ابزار‌های هوش مصنوعی، توضیح داده است که چگونه می‌توان از عکس‌های شخصی محافظت و اطمینان حاصل کرد که این عکس‌ها از طریق پلتفرم‌های «رسانه‌های اجتماعی» منتشر نمی‌شوند.

درست است هیچ برنامه خاصی برای محافظت از عکس‌ها در برابر جعل اطلاعات توسط هوش مصنوعی وجود ندارد؛ اما با این حال، برنامه‌های رمزگذاری برای جلوگیری از گردش تصاویر و جعل آن‌ها از طریق هوش مصنوعی وجود دارد.

یسری گفت: عکس‌های شخصی را به راحتی در دسترس قرار ندهید؛ زیرا در معرض جعل قرار می‌گیرند. برنامه‌هایی برای محافظت از وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه، تبلت و ... در برابر هک وجود دارد؛ اما از آن‌ها در موارد خاص استفاده می‌شود و در دسترس همه نیست که به آن‌ها "PhotoGuard" می‌گویند.

برنامه "Photo Guard" تولید شده توسط تیم موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، از تکنیکی استفاده می‌کند که اجازه تغییر عکس‌ها را نمی‌دهد که به آن "حمله رمزگذاری" می‌گویند.

برنامه "PhotoGuard" سیگنال‌های نامرئی یا ملموس را به تصویر اضافه می‌کند، به طوری که برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی آن را به عنوان چیز دیگری تفسیر می‌کنند تا به اشتباه توسط هکر‌های عکس و ویدئو مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

این سیگنال‌های موجود بر روی تصویر می‌تواند باعث شود که هوش مصنوعی تصویری از یک فرد خاص را به‌عنوان بلوک خاکستری قرار دهد و در نتیجه، هرگونه تلاش برای تغییر تصویر این شخص به تصاویر دیگر غیرقابل قبول به نظر می‌رسد.

منبع: ارم نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: