کد خبر: ۴۰۸۴۸۲
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
0
مهندس احسان ثقفی رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت به بیان موانع فعالان این حوزه پرداخت.

ثقفی درباره موضوع ساخت داخل گفت: در خصوص ساخت داخل واقعیت امر این است که ما پیشرفت‌های حائز اهمیت داشتیم، کارهای خوبی انجام شده و گواه اثبات این امر این است که در سال‌های اخیر که تحریم‌ها به شکل جدی بر کشور تحمیل شد موفق شدیم که چرخ تولیدات مختلفی که مورد نیاز ما هستند نگذاریم از حرکت بایستد. پس ما در عمل آنچه را که بایستی باشد و  به ما رهنمود  شده را عملیاتی کرده‌ایم  و این صرفاً یک شعار نبوده است.

 

وی افزود: اما آنچه که ما با آن مواجه هستیم و به عنوان یک معضل مزمن  تولید کنندگان، سازندگان و فعالان این حوزه با آن درگیر هستیم حل نشده است و آن همان بحث مالیات، اجتماعی،  قانون کار،  مشکلات تامین سرمایه است. مگر غیر از این است قانون کار ما در اوایل دهه ۶۰  با توجه به هیجانات اولیه تحول کشور بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی پیش آمده است؟  یک قانونی نوشته شد و الان شاهدیم که نه کارگر راضی است نه کارفرما.

 

 

رییس هیئت مدیره استصنا با اشاره به مشکل اشتغال در کشور گفت:  از یک طرف مشکل تامین نیروی انسانی داریم و از طرف دیگر مشکل اشتغال داریم، دلیل این مشکل چیست؟  این نشان می‌دهد که ما  با یک مسئله اساسی روبرو هستیم. اما چرا دولتمردان و مجلس به این مسئله ورود نمی‌کنند و این مسئله را یک بار برای همیشه حل نمی‌کنند؟ خواهش من این است که دولت برای حل مسئله تدبیری بیندیشد. 

 

بیشتر بخوانید: نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت 5 ساله شد (+فیلم)

 

وی ادامه داد: حتماً این خبر را شنیده‌اید که سال آینده ۵۰ درصد مالیات ستانی افزایش پیدا می‌کند و امروز مطلع شدم لایحه‌ای در مجلس در حال تصویب است که اگر قرارداد موقت بیشتر از ۵ سال باشد به قرارداد دائم تبدیل می‌شود. نمی‌دانم درباره این لایحه چه نظری بدهم، تصور من بر این است که هیچ کارفرمایی به هیچ عنوان  نیروی کار مناسب خود را از دست نمی‌دهد یا آن نیرو مشکلی دارد یا مشکل اقتصادی اساسی برای کارفرما ایجاد شده که ناچار است عذر یک نیروی کار را بخواهد.

 

ثقفی در بخش پایانی صحبتهای خود با اشاره به استراتژی صنعت گفت: نهایتاً مطلبی که دو سال قبل در دیدار با مقام معظم رهبری عنوان شد، ایشان دستور موکد دادند جهت تدوین استراتژی صنعت مستقل از دولت‌ها به خاطر اینکه سلیقه‌ها در آن دخیل نباشد. به عنوان یک راهبرد بلند مدت یکی دو مرتبه در خصوص رونمایی  صحبت شده و آخرین دفعه رئیس جمهور محترم در روز صنعت سال گذشته گفتند به زودی رونمایی می‌شود. اما تا جایی که من مطلع هستم هنوز رونمایی جدی صورت نگرفته اما ما به عنوان بخش خصوصی در خصوص استراتژی صنعت ماشین سازی  و تجهیزات یک استراتژی را تدوین  و تقدیم وزارت صمت کردیم، رونوشتی هم به دفتر حضرت آقا تحویل دادیم. 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: