کد خبر: ۴۰۸۵۰۹
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
0
رئیس جمهور گفت: انتخابات یکی از جلوه‌های میزان بودن رای ملت است و این مطلب را امام به ما آموخت.

انتخابات یکی از جلوه‌های میزان بودن رای ملت است

سید ابراهیم رئیسی در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب در حرم مطهر امام خمینی (ره) اظهار کرد: انتخابات یکی از جلوه‌های میزان بودن رای ملت است و این مطلب را امام به ما آموخت و پایه‌اش را امام در کشور گذاشت.

او افزود: حیات امام، حیات جلوه‌های اخلاقی، اعتقادات، باورها، آموخته‌های جهادی و انقلابی، مردم داری و توجه به مردم و جمهوریت است. امام خداباور و مردم باور بود و همان طور که تاکید داشتند، میزان رای ملت است.

رئیسی تاکید کرد: میراث امام راحل حیات‌بخش است و جلوه آن روز به روز در عالم بیشتر می‌شود. امام خمینی زنده است، چون انقلاب اسلامی و آموخته‌های امام زنده است، امام آموخت که باید اخلاص داشت و برای خدا حرکت کرد.

رئیس جمهور اولین مساله جهان اسلام را فلسطین و آزادی قدس شریف عنوان کرد و گفت: امام راحل فرمود که حکومت غاصب و جعلی اسرائیل از بین رفتنی است و وقتی امروز صحنه را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم روز به روز به تحقق آن نزدیک می‌شویم.

رئیسی میراث امام (ره) را زندگی ضد استکباری دانست و افزود: این انقلاب همچنان موضع ضد استکباری خود را دارد و در جای جای جهان هم شکل گرفته است. نفرتی که نسبت به استکبار و رژیم صهیونیستی در عالم سابقه ندارد.

رئیس جمهور گفت: رهبر انقلاب همواره به دولت، مسئولان و دولتمردان تاکید می‌کنند که باید میراث و نگاه امام حفظ شود و اهداف امام دنبال شود. امام به ما آموخت می‌توان هم به مبانی پایبند بود و هم پیشرفت کرد.

وی بیان کرد: پروردگار متعال در حدیث قدسی یک نکته بسیار مهمی را که در شاخص‌های بنده صالح خدا بسیار مهم است را بیان کرده و می‌فرمایند: من حی هستیم که مردن هرگز در من راه ندارد و اطاعت کردن من پروردگار، تو را به جایگاه و حیاتی می‌رساند که هرگز در آن مردن راه نداشته باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: مصداق این حدیث قدسی شریف امام بزرگوار هستند. در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان می‌کنم که حقیقتا احساس ما این نیست که امام در میان ما نیست. احساس جامعه ما و مردم دنیا این نیست که امام (ره) مرده است و حیات ندارد، بلکه احساس این است که امام همچنان حیات دارد، چون حیات فرد به حیات جسم او نیست بلکه به حیات میراث گرانقدر او است و امروز میراث امام زنده است.

آیت الله رئیسی گفت: میراث امام حیات دارد و روز به روز جلوه آن در دنیا بیشتر می‌شود بنابراین امام زنده است، چون انقلاب اسلامی و میراث امام و آموخته‌های امام زنده است. امام آموخت که باید اخلاص داشت، امام آموخت که باید برای خدا حرکت کرد. این فرزندانی که امروز در جای جای ایران اسلامی و منطقه این آموخته را به جان و دل خریده‌اند و اینگونه حرکت می‌کنند، خودشان می‌گویند از امام آموخته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: حیات امام (ره) و حیات جلوه‌های اخلاقی، اعتقادات و باور‌ها و آموخته‌های جهادی و انقلاب امام (ره) مردمداری و توجه به مردم و جمهوریت است. میزان رای ملت است نه مانند سیاسیون که کلامشان با مردم آغاز می‌شود و به مردم هم ختم می‌شود امام نام بردن از مردم صرفا یک پوشش سیاسی برای اهداف سیاسی است.

رئیس جمهور یادآورشد: امام خداباور و مردم باور بود. در آستانه انتخابات هستیم انتخابات یکی از جلوه‌های میزان رای ملت است که امام به ما آموخت و پایه آن را امام در این کشور بنا نهاد و توجه به جمهوریت و نگاه مردم و رای مردم بسیار مهم است. این حیات میراث گرانقدر امام است.

میراث امام (ره) زندگی ضد استکباری بود

وی با بیان اینکه امام راحل پرچم موضوع فلسطین و آزادی قدس را برافراشت، عنوان کرد: میراث امام (ره) زندگی ضداستکباری بود. همیشه در سخنانش در صحیفه نور، نگاهشان ضدظلم و ضداستکبار بود. این انقلاب همچنان موضع ضداستکباری خود را دارد و در جای جای جهان شکل گرفته است.

رئیس جمهور یادآور شد: نفرتی که امروز نسبت به رژیم صهیونیستی و استکبار آمریکا یعنی همان کسانی که امروز می‌خواهند دنیا را تحت سلطه خود درآورند شکل گرفته است، در دنیا سابقه ندارد و بی‌نظیر است.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: سازمان سیا روز گذشته رسما اعلام کرد که ما این را بپذیریم که دیگر قدرت بی‌بدیل دنیا نیستیم، به تعبیر من قدرت‌های نوظهوری در دنیا سربرافراشته‌اند که آن‌ها دیگر قدرت بی‌بدیل نیستند و همان بحث یک‌جانبه گرایی است و این‌ها میراث امام است.

وی با اشاره به اینکه توجه به محرومان و مظلومان، توجه به فقرا و مستضعفان این‌ها آموخته‌های امام (ره) است، تصریح کرد: تاکیدی که رهبری همواره به ما و دولتمردان و به کسانی که مسئولیتی در جای جای کشور خدمت می‌کنند، دارند نیز این است که باید نگاه امام و میراث امام (ره) حفظ و اهداف امام دنبال شود.

رئیس جمهور ادامه داد: ایام دهه فجر یادآوری برای همه است که امام چه می‌خواستند و ما در کجا قرار داریم و چه بکنیم که اهداف امام بیش از گذشته محقق شود. این همان پیمان و میثاقی است که در دهه فجر داریم.

رئیسی خاطرنشان کرد: این دو نگاهی که برخی‌ها به زبان و برخی‌ها به قلم جاری می‌کنند که آیا پیشرفت کشور با تاکید بر مبانی منافات دارد؟ برخی به زبان جاری می‌کنند که توسعه در گرو این است که این مسائل را کنار بگذاریم، اما امام به ما آموختند که هم می‌توان به مبانی معتقد بود و هم کشور را پیشرفته و در جایگاه توسعه‌یافتگی قرار داد.

مردم را در سیاست و اقتصاد به حساب بیاوریم

وی افزود: رهبری که امروز سکاندار این حرکت عظیم هستند همواره تاکید دارند که کشور باید پیشرفته شود. جلوه‌هایی از پیشرفت را در جای جای کشور می‌بینیم. جوانان کار‌های بزرگی انجام داده‌اند، جوانان هر جا که با خداباوری، خودباوری و مردم باوری وارد شدند چه در دفاع مقدس و چه در علم و فناوری و چه در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی جلوه‌های باشکوهی را خلق کردند.

رئیس جمهور بیان کرد: سخنانی که رهبری در چند سخنرانی اخیرشان بر آن تاکید داشتند توجه به مردم، توان مردم، حضور مردم و دستان توانای مردم بود و این برای ما درس است و این هم همان راهی است که امام دنبال می‌کردند. به ما آموختند باید در سیاست و اقتصاد مردم را به حساب آورد و هر جا که حضور مردم بوده گره‌ها باز شده است.

ضمن پایبندی به مبانی و اصول می‌توان کشوری پیشرفته داشت

آیت الله رئیسی افزود: تقابلی که برخی قرار می‌دهند که راهکار توسعه و پیشرفت کشور دست برداشتن از مبانی است این را نه از فرمایشات امام استفاده کردیم و نه در مشی رهبری. بلکه ما معتقدیم هم می‌توان به مبانی و اصول پایبند بود یعنی همان چیزی که بنیاد آن را امام گذاشتند و هم می‌توان کشوری پیشرفته داشت.

وی با اشاره به اینکه اگر در جا‌هایی کسری و کمبودی داریم مربوط به نگاه دولتمردان به صورت عام است، بیان کرد: چه کسی به امام نزدیک‌تر و خط امامی‌تر است؟ کسی که اندیشه امام را داشته و عمل او عمل امام (ره) باشد. کسی به ولایت نزدیک‌تر است که نگاه ولایی در کار خود داشته باشد یعنی کشور و آن حوزه هم بتواند به مبانی و اصول پایبند باشد و هم بتواند پیشرفته شود و این دو با هم سازگاری دارند و امام می‌خواستند این را در کشور ثابت کنند و دشمن نمی‌خواست این اتفاق بیفتد، زیرا اگر این اتفاق می‌افتاد در اهدافش ناکام می‌ماند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز هم مردم ایران و ملت بزرگ ایران تلاش کردند و دشمن را در عرصه‌های مختلف ناکام گذاشتند و او مستاصل شده است، زیرا اصول و مبانی و شاخص‌هایی امروز در جهان عرضه شده که تمدن و مدنیت نوینی را در جهان نوید می‌دهد و امام بنیانگذار آن تمدن بودند و امروز آنچه که به دست فرزندان امام راحل در جای جای کشور و منطقه دنبال می‌شود این است که تمدنی به نام دین و ارزش‌های دینی می‌تواند سبک زندگی امروز و انسان معاصر را تحت تاثیر قرار دهد و جلوه‌های آن کاملا پیدا شده است و این میثاق و این پیمان برای همه تعهد می‌آورد.

رئیسی ابراز امیدواری کرد، روح مطهر امام بزرگوار دعاگوی همه ما باشد که ما در انجام وظیفه‌مان توفیق پیدا کنیم و راه نورانی ایشان را ادامه دهیم و بتوانیم آنچه از اهداف بلند او بود در حوزه کاری خودمان محقق کنیم و آنچه که رهبری بر آن تاکید دارند که همان خط امام و نگاه امام و تحقق همان منویات است را به عنوان دولت محقق سازیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: