کد خبر: ۴۰۸۵۳۳
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از انواع واسطه‌های مالی، نقشی اساسی در سرمایه‌گذاری غیر مستقیم افراد در بازار سرمایه ایفا می‌کنند.

توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری راهی برای تنوع‌بخشی به روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

امیرحسین جنانی کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های سرمایه گذاری به عنوان یکی از انواع واسطه‌های مالی، نقشی اساسی در سرمایه گذاری غیر مستقیم افراد در بازار سرمایه ایفا می‌کنند.

او افزود: صندوق بخشی می‌تواند یک ابزار مفید برای سرمایه‌گذاران باشد که به دنبال سود از فرصت‌های خاص در بازار هستند. نحوه انتخاب سبد دارایی در این صندوق‌ها، به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا در بهترین شرکت‌های یک صنعت سرمایه‌گذاری کنند و از فرصت‌های رشد آن نیز بهره‌مند گردند. صندوق‌های بخشی به‌ویژه برای سرمایه‌گذارانی که به‌دنبال حضوری هدفمند در صنعتی مشخص هستند، جذاب محسوب می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که در کشور‌های توسعه یافته، این صندوق‌ها نقش مهمی در سرمایه گذاری خانواده‌ها دارند. باتوجه به شرایط مختلف سرمایه گذاران از لحاظ میزان دانش و شناخت آن‌ها از بازار سرمایه و میزان سرمایه‌ای که در اختیار دارند، می‌توان جایگزین‌های متنوع و مناسبی را به جای خرید مستقیم سهام شرکت‌های بورسی مطرح نمود.

او می‌گوید: در صندوق سرمایه‌گذاری بخشی می‌بایست حداقل ۷۰ درصد از دارایی را روی یک صنعت خاص سرمایه‌گذاری کرد. از لحاظ تنوع و انعطاف در ترکیب دارایی‌های صندوق، صندوق سرمایه‌گذاری بخشی در مقایسه با صندوق سرمایه‌گذاری کالایی دارای انعطاف بیشتری است، زیرا در صندوق کالایی باید بیشتری دارایی را روی یک کالا و یا مشتقات آن سرمایه‌گذاری کرد، اما در صندوق بخشی ما با یک صنعت روبرو هستیم که دارای تنوع بسیار زیادی در محصولات تولیدی خود داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: تنوع پایین در پرتفوی این صندوق‌ها، مدیریت ریسک دارایی را برای سرمایه‌گذاران آن‌ها دشوارتر می‌سازد. از لحاظ ریسک سرمایه‌گذاری نیز، صندوق بخشی به‌دلیل اینکه یک صنعت خاص ممکن است همیشه در وضعیت مطلوبی در بازار سرمایه نباشد، نسبت به صندوق شاخصی دارای ریسک بیشتری است، اما در صندوق بخشی، این مسئله وجود دارد که توانسته است راه سرمایه‌گذاری را برای سلیقه‌های مختلف، هموار سازد. برای سرمایه‌گذاری در صندوق بخشی باید ریسک صنعت مدنظر را بررسی کرد و باید دارای استراتژی مشخصی برای ورود و خروج از صندوق داشته باشید.

او افزود: ریسک صندوق بخشی به طور مستقیم به صنعتی که در آن سرمایه‌گذاری می‌کند، بستگی دارد. برخی صنایع ممکن است نوسان کمتری داشته باشند، در حالی که بخش‌های دیگر ممکن است به دلیل تغییرات سریع بازار یا تحولات سیاسی و اقتصادی، ریسک بالاتری داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: