کد خبر: ۴۰۸۵۳۹
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
0
معاون مسکن وزیر راه گفت: دو میلیون واحد مسکونی در روستاهای کشور فرسوده هستند و دولت برنامه‌ای را برای افزایش تولید مسکن در دستور کار قرار داده است.

دو میلیون واحد مسکن روستایی فرسوده هستند

هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی گفت: ۹۳ درصد زمین‌های کشور هیچ کاربری مسکونی و یا کشاورزی ندارند و همین اراضی به صورت رها شده در کشور قرار دارند و از پهنه‌های کشور به درستی استفاده نمی‌کنیم.

معاون مسکن وزیر راه می‌گوید: این در حالی است که مساحت ایران چهار برابر آلمان و دو برابر ترکیه است، ولی ما از این فرصت‌ها در بخش تولید مسکن به خوبی استفاده نمی‌کنیم.

او می‌گوید: بسیاری از پهنه‌های کشور رها شده است که آن‌ها نه قابلیت مسکونی و نه قابلیت کشاورزی دارند.

عباسی با بیان اینکه ۷ دهک جامعه مشکل مسکن دارند اظهار کرد: در کشور مقرر شده است که چهار میلیون واحد مسکونی ساخته شود این در حالی است که دو میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد که با کوچکترین زلزله تخریب می‌شود بنابراین باید یک میلیون از این واحد‌های مسکونی در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده انجام شود تا از وارد شدن آسیب به این بخش جلوگیری شود.

او اظهار کرد: تولید مسکن با عرضه مسکن متفاوت است و طبق ماده ۱۲ قانون باید نوسازی بافت‌های فرسوده به صورت کامل انجام شود چراکه به این واحد‌های مسکونی تسهیلات پرداخت می‌شود و زمانی که به واحدی تسهیلات ارائه می‌شود به عنوان تولید مسکن محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: