کد خبر: ۴۰۸۵۹۸
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
0
در اجلاس روسای صنعت حمل و نقل، سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع نشان ملی معتبرترین و برترین تولید کننده قطعات خودرو را کسب کرد.

کسب نشان برترین تولیدکننده قطعات خودرو توسط سازمان توسعه منابع انرژی

پنجمین اجلاس روسای صنعت حمل و نقل، ساختمان، راه و شهرسازی کشور (HETCO) با حضور بیش از صد هلدینگ و شرکت‌های فعال در این حوزه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد و سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع (توان) به واسطه‌ی اجرای پروژه‌های متعدد در حوزه حمل و نقل و انرژی، نشان ملی معتبرترین و برترین تولید کننده قطعات خودرو، نشان زرین تاثیرگذارترین سازمان در تولید باتری‌های خودرویی، جایزه استاندارد بین المللی کیفیت و نشان ملی رتبه نخست کیفیت و رضایت مشتریان در تولید باتری‌های خودرویی را کسب کرد.

افشین نادری شریف، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان توسعه منابع انرژی در این اجلاس ضمن معرفی سازمان توسعه منابع انرژی گفت: یکی از مجموعه‌های صنعتی سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع که با نام تجاری صباباتری شناخته می‌شود، امروز ۵۰ درصد از نیاز کشور در تولید باتری‌های خودرویی را تامین می‌نماید.

وی با بیان اینکه امروز هیچ صنعتی وجود ندارد که برای تامین و ذخیره سازی انرژی خود به باتری و ذخیره ساز احتیاج نداشته باشد، افزود: یکی دیگر از صنایع سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع در تولید انواع باتری‌های صنعتی، ساکن و کششی فعالیت داشته که حجم متنوعی از محصولاتش در شبکه مخابراتی کشور، اپراتور‌های تلفن همراه، صنعت برق، نیروگاه‌ها، برق حرارتی و شبکه توزیع، UPS‌ها، خطوط حمل و نقل ریلی، ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، صنعت نفت، پالایشگاه‌ها و ... بهره برداری می‌شود.

مدیرعامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع، تولید سل باتری‌های لیتیومی را از دیگر توانمندی‌های این سازمان برشمرد و گفت: یکی از آخرین فنّاوری‌هایی که در حوزه ذخیره ساز‌ها شکل گرفته، لیتیوم می‌باشد که این سازمان به عنوان تنها تولید کننده سل باتری‌های لیتیومی در کشور توانسته بخش قابل توجهی از نیاز کشور در این حوزه را تامین نماید.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر یادآور شد: سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع جزء اولین مجموعه‌هایی است که توانسته است توربین بادی طراحی و تولید نماید که محصولات آن در کیف‌های حامل انرژی خانواده‌های روستایی و آب شیرین کن‌های خورشیدی قابل استفاده است.

افشین نادری شریف با بیان اینکه سالانه نزدیک به ۱۳ میلیون باتری اسقاط می‌شود که این باتری‌ها دارای مواد آلاینده اسیدی و فلزات سنگین مانند سرب هستند که محیط زیست و آب‌های زیرزمینی را با خطر مواجه خواهند کرد، تصریح کرد: این سازمان حدود ۶۰ درصد از باتری‌های اسقاطی در کشور را جمع آوری و با از بین بردن آلاینده‌ها و بازیافت مواد قابل استفاده، به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع با بیان این که ذخیره ساز‌ها جزء فناوری برتر در آینده هستند، نقش دانشگاه‌ها در این حوزه را مهم برشمرد و گفت: اگر می‌خواهیم در خصوص مدیریت مصرف انرژی اقدام نماییم باید در کنار آموزش و فرهنگ سازی، برای توسعه علوم مرتبط با فناوری‌های ذخیره ساز‌ها در دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان برنامه ریزی کنیم.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: