رئیسی در همایش روز ملی فناوری فضایی:
کد خبر: ۴۰۸۶۱۱
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
0
رئیس‌جمهور گفت: باید به شرکت‌های فناور در صنعت فضایی میدان داد تا کمک کنند و بدون حضور بخش خصوصی کار این بخش پیش نمی‌رود.

بدون حضور بخش خصوصی کار صنعت فضایی پیش نمی‌رود

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در همایش روز ملی فناوری فضایی گفت: حضور در فضا قدرت آفرین، امیدآفرین و ثروت‌آفرین است.

وی ادامه داد: ایران به‌عنوان کشوری که دشمنان تلاش کردند با تحریم آن را متوقف و آن را منزوی کنند با یازده پرتابی که انجام داد هم تحریم را شکست داد و هم طرح انزوا را با شکست مواجه کرد.

رئیسی اظهار کرد: حرکت ماندگار در حوزه هوا و فضا جلوه ما می‌توانیم است. یکی از راه‌های تبدیل تهدید‌ها به فرصت همین کار است که جوانان و نیرو‌های متخصص و نیرو‌های مسلح برای کشور افتخار آفریده شود. ایران در رتبه ۴۵ بود که امروز جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در هوا و فضاست.

رئیس‌جمهور بیان کرد: صنعت هواوفضا را باید مورد توجه قرار داد. از ابتدا در دولت تلاشمان این بود که این صنعت مورد حمایت قرار بگیرد. ما می‌توانستیم پیش‌تر از این عرصه‌ها را فتح کنیم و در مدار ژئو قرار بگیریم، اما برخی نمی‌خواستند که مهم نیست مهم این است که مردم ایران خواستند در فضا قرار بگیرند.

وی افزود: اگر قرار بود با اراده دیگران متوقف شویم این توقف را در بخش‌های مختلف می‌دیدیم، اما الان همه با تلاش هستند و یازده پرتاب موفقیت‌آمیز در دل مردم امید ایجاد می‌کند. دشمنان هم با امپراتوری رسانه‌ای خود ناامیدی القا کنند که مهم نیست.

رئیسی گفت: مهم این است که سازمان فضایی برنامه دارد و باید به مراحلی برسیم که کشورمان از فضا برای قدرت و ثروت استفاده کند و از امکانات در فضا برای پایش حوزه کشاروزی و آب استفاده شود. اکتشاف در معادن و حضور در مرز‌ها یعنی کاربرد‌های بسیاری دارد و بسیار می‌تواند ارزشمند باشد. ما کوه‌های سربه فلک کشیده و دریا‌ها را داریم و حضور در فضا می‌تواند ما را در این زمینه‌ها فائق کند. در صنعت، مکانیک و در بسیاری از حوزه‌ها افزایش بهره‌وری دارد لذا چشم بینایی است در فضا که می‌تواند اطلاعات را برای تصیم گیران و تصمیم سازان رصد کند.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: از امتیازات این حرکت این است که ما هماهنگی خوبی داریم. سازمان فضایی، وزارت ارتباطات و وزارت علوم و ... که شورای عالی فضایی را تشکیل دادیم و همه بخش‌های فعال در حوزه فضا در آن فعالند که بتوانند توان کشور را افزایش دهد. سپاه، ارتش، وزارت دفاع و بخش‌های لشکری و کشوری در این زمینه فعالند و میدان دادن به بخش خصوصی هم بسیار مهم است.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: شرکت‌های فناور را باید در این رابطه میدان داد تا کمک کنند و بدون حضور بخش خصوصی کار این بخش پیش نمی‌رود و شرکت‌های دانش‌بنیان باید کار را به دست بگیرند و یکی از میدان‌هایی که رهبری مکلف کردند و باید جامع اقدام کنیم بخش خصوصی است و باور داریم کاری که با حضور مردم و بخش خصوصی باشد اثربخش است.

رئیسی افزود: تعداد پرتاب‌ها با دقت بیشتری باید افزایش یابد. پایگاه چابهار حکایت می‌دهد کار با سرعت جلو می‌رود و این پایگاه به عنوان مرکزیتی برای پرتاب تصویب شود. شتاب دادن برای حضور در ارتفاع بالاتر و ژئو بسیار مهم است و این توانایی وجود دارد. توسعه زیرساخت‌های فضایی کشور را باید دنبال کرد.

وی خطاب به دست‌اندرکاران سازمان فضایی تصریح کرد: خدماتی که دارید را تجاری سازی کنید تا ثروت آفرین شود. امیدوارم آزمایش‌ها با دقت بیشتری انجام شود البته دقت نباید فدای سرعت شود. هم دقت و هم سرعت باید باشد. امیدوارم در روز فناوری فضایی که یادآور پرتاب امید است پرتاب‌های بعدی هم امیدآفرین باشد که شده است.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: روسای برخی کشور‌ها می‌گویند این پرتاب‌ها برای آن‌ها ایجاد امید می‌کند و این اراده نخبگان ما است که علی‌رغم تهدیدات گام‌های خوبی برای کشور برداشته است.

رئیس قوه مجریه گفت: این کار جلوه‌های پیشران اقتصادی دارد و هم می‌تواند ثروت و قدرت برای کشور داشته باشد. بدون تردید آینده برای ملت ایران بسیار روشن است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: