در گفتگو با عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان شد؛
کد خبر: ۴۰۸۶۷۰
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
0
مصاحبه اختصاصی علی آقامحمدی عضو تشخیص مصلحت نظام در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت

منطقه آزاد کیش بهشت سرمایه‌گذاری است (+فیلم)

آقامحمدی در ابتدای این گفتگو با اشاره به صنعت پتروشیمی گفت:  در برنامه‌ای که نوشته شد پتروشیمی جزو مسائل مهم کشور قرار گرفت و مدیر وقت تلاش خوبی را انجام داد ما پایه‌های خوبی را برای پتروشیمی گذاشتیم. این پایه‌ها طبیعتاً بایستی که عمق پیدا می‌کرد، اما اینگونه نشد ما بایستی که با وضعیتی که در بالا دست پتروشیمی پیدا کرده‌ایم باید موفق شویم که در پایین دست پتروشیمی نیز موفق باشیم.

وی افزود: شرکت‌هایی که الان در نمایشگاه هستند و سالیانی است که در کنار هم هستند اراده‌شان بر این است که این عمق را به پتروشیمی بدهند  با این حال پتروشیمی ایران باید بیشتر از چیزی که هست بزرگتر شود و ظرفیتی که الان دارد مناسب یک کشور نفتی نیست. همچنین ما برای غلبه بر چالش‌ها و همچنین تغییرات پارادایمی که در این حوزه در حال وقوع است نیازمند یک نقشه راه جدید برای تکنولوژی‌های آینده است که این نیازمند همکاری‌های مشترک شرکت‌های حاضر در این حوزه است.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به مجموعه استصنا به عنوان یک الگوی موفق گفت: به عنوان مثال مجموعه استصنا وقتی هزار شرکت در کنار هم جمع می‌شوند معنایش این است که این مجموعه موفق خواهد. شد یعنی مجموعه‌ایست که فهمیده است باید در قدم اول همکاری کند و سپس به دنبال رقابت باشد،   به عبارت دیگر پایه رقابت همکاری است.

 



وی همچنین عنوان کرد: چرا که در ابتدا باید هزینه‌هایشان کاهش پیدا کند و نسبت به رقبای خارجی عکس العملی واحد داشته باشند و سازوکار‌های اجرایی میان خود را داشته باشند. تاکنون شرکت‌ها بیشتر به دولت وابسته بودند، اما الان شرکت‌ها به سمت استقلال رفته‌اند، اما باید ضابطه‌های تجارت را در نظر بگیرند. ما با انجمن استثنا به این توافق رسیدیم که سهمشان را از تولید کشور احصا کنند که بتوانند به سمت هدفگذاری‌های بعدی حرکت کنند.  

همچنین نقشه تکنولوژی را تا یک ماه آینده مهیا کنند و با مراجع ذی‌صلاح هماهنگ باشند تا نقشه راه توسعه تدوین و اجرایی شود که اگر این اتفاق بیفتد موانع کسب و کار برداشته خواهد شد. همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان اقتصادی فرمودند محیط کسب و کار باید برای فعالان روان،   ساده و سودافزا باشد.  

بیشتربخوانید: نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت 5 ساله شد (+فیلم)


علی آقامحمدی در پایان درباره مناطق آزاد مخصوصا منطقه آزاد کیش گفت: مناطق آزاد را نباید با سایر مناطق مقایسه کرد و نتیجه گرفت که دارای امتیازاتی  هستند. مناطق آزاد باید به گونه‌ای باشند که توسعه در آن انجام شود و تمام تسهیلات برای این کار فراهم شود. اطمینان دارم که آقای سرهنگی می‌توانند این کار را به خوبی پیش ببرند و به جای اینکه به اسم کیش فکر کنیم باید به فعالیت‌هایی که در آن انجام می‌شود توجه داشته باشیم و شاهد توسعه این منطقه باشد تا همه بدانند کیش بهشت سرمایه‌گذاری است.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: