کد خبر: ۴۰۸۶۸۴
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
0
وحیدی گفت: ایران قوی نیاز به یک جامعه قوی دارد، جامعه قوی نیاز به یک انسجام دارد، انسجام نیز نیاز به ارتباط دارد.

مشارکت شرط ضروری یک جامعه قوی است

وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه جایگاه تشکل‌های مردمی بسیار مهم است، اظهار کرد: در نظام ما نقش محوری مردم بسیار تعیین کننده است.

وزیر کشور افزود: اساس دفاع ما بر دوش بسیج بود و یسیج به معنی مردم است. اوایل انقلاب اگر در بحث امنیت و دفاع مردم نقش نداشتند به نتیجه نمی‌رسیدیم. در موضوعی که مردم هستند مسائل حل می‌شود و در شرایط غیر از این مسائل با مشکل مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: در موضوع اقتصاد این اتفاق به شدت مشخص است؛ در اقتصاد مشکلاتی داریم به دلیل آن که نقش مردم در اقتصاد کم بود.

وحیدی بیان کرد: پس اصل اعتقاد به مردم در همه امور سیاست قطعی انقلاب است. جامعه ما باید جامعه قوی باشد.

وی افزود: مشارکت شرط ضروری وجود یک جامعه قوی است و باید مسائل جامعه خود را بشناسیم و راه حل‌ها را پیدا کنیم؛ پس دستورالعمل تشکل‌ها باید بر اساس نیاز‌های ملی باشد و این نیاز به معنی منافع ملی است.

وحیدی اضافه کرد: اکنون که جامعه نیازمند مشارکت قوی است، این موضوع مسئولیت تشکل‌ها را جدی می‌کند و این مشارکت‌ها و ساماندهی آن با همین تشکل‌ها انجام می‌شود. تشکل برای دستیابی به هدفی است.

وزیر کشور گفت: یکی از وظایف ما در وزارت کشور به حرکت درآوردن مردم درحرکت‌های اجتماعی با استفاده از همین تشکل‌ها است.

وحیدی اظهار کرد: در انتخابات ۱۱ اسفند با وجود غیر سیاسی بودن تشکل‌ها، اما آن‌ها باید ایفای نقش کنند. باید بدانیم بعضی از تشکل‌ها موفق هستند و بعضی‌ها موفقیتی ندارند و باید دلایل آن را بشناسیم.

وزیر کشور گفت: رتبه بندی تشکل‌ها یک مسابقه مثبت برای دستیابی به اهداف بلند ایجاد می‌کند.

وحیدی بیان کرد: ایران قوی نیاز به یک جامعه قوی دارد، جامعه قوی نیاز به یک انسجام دارد، انسجام نیز نیاز به ارتباط دارد و ارتباط در بستر مشارکت اتفاق می‌افتد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: