April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۷۱۶
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
رئیس اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت گفت: اولین فاز استفاده از فناوری‌های هسته‌ای در پیشگیری از بیماری‌های حشرات و جوندگان در هفته جاری در یکی از استان‌های کشور با ایجاد آزمایشگاه اولیه اجرایی می‌شود.

استفاده از فناوری‌های هسته‌ای در پیشگیری از بیماری‌های حشرات و جوندگان

جعفر جندقی رئیس اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: اولین فاز استفاده از فناوری‌های هسته‌ای در پیشگیری از بیماری‌های حشرات و جوندگان در هفته جاری در یکی از استان‌های کشور با ایجاد آزمایشگاه اولیه اجرایی می‌شود.

وی افزود: در شش ماهه اول امسال، دو میلیون و ۳۹۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی مورد نظارت قرار گرفته و بیش از ۳۵ هزار مرکز نیز به مراجع قضایی معرفی شدند و مردم در صورت مشاهده تخلف با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

جندقی تاکید کرد: عوارض زیان آور بنزین از طریق این برخط هوشمند اندازه گیری می‌شوند و بزودی در جایگاه‌های پمپ بنزین نصب می‌شود.

وی افزود: در بحث هوشمند سازی، با روش‌های مختلفی در سایت‌های مرکز هوشمند سازی را انجام می‌دهیم تا کاهش زباله‌های بیمارستانی را داشته باشیم و اکنون در گیلان، مشهد، آذربایجان شرقی و غربی در حال انجام است و این بصورت آزمایشی انجام می‌شود.

جندقی ادامه داد: ابزاری برای تشخیص تقلبات زعفران، گلاب و عسل از طریق هوش مصنوعی تقلبی توسط بازرسان بهداشت محیط انجام می‌شود و شرکت‌های دانش بنیان بزودی این ابزار را تولید می‌کنند.

در ادامه مراسم مصلحی مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت گفت: نتایج آخرین پیمایش انجام شده در کشور اعلام نشده است، اما به طور کلی میزان اختلالات سلامت روان در ایران کمتر از ۳۰ درصد است.

وی ادامه داد: تعداد مراکز سلامت روان از ۲۳ به ۱۰۰مرکز افزایش یافته است.

حسین فرشیدی معاون بهداشت در خصوص آمار خودکشی و افسردگی گفت: بیشترین آمار خودکشی مربوط به کشور‌های اسکاندیناوی و ژاپن است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: