عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از کم لطفی به بخش تعاونی انتقاد کرد
کد خبر: ۴۰۸۷۲۸
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از کم لطفی‌های صورت گرفته به بخش تعاونی گفت: باید بانک توسعه تعاون و بیمه تعاون بیشتر و تخحصصی‌تر در خدمات فعالان عرصه تعاونی قرار گیرند.

تعاونی‌ها چشم انتظار خدمات ویژه بانک توسعه تعاون و بیمه تعاون

کیومرث سرمدی واله با اشاره به نقش تعاونی‌ها در اقتصاد گفت: یکی از راهکار‌هایی که برای مدیریت بحران اقتصادی باید به آن بپردازیم، سهیم کردن مردم در مدیریت اقتصاد با رویکرد تعاونی‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه باید خدمات ویژه‌ای به تعاونی‌ها اختصاص دهیم گفت: از آنجا که سیاست گذاری کلان اقتصاد کشور بر سه پایه اقتصاد دولتی، تعاونی و خصوصی استوار است، باید برای هم کدام سهمیه جداگانه‌ای تعریف شود.

نماینده اسد آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سهم بخش تعاون در اقتصاد باید ۲۵ درصد باشد گفت: متاسفانه اکنون سهم تعاونی در اقتصاد به ۵ درصد هم نمی‌رسد که نشان می‌دهد تا چه اندازه به تعاونی کم لطفی شده است.

وی از مسوولان خواست حساب ویژه‌ای برای تعاونی‌ها باز کنند و گفت: هر آنچه که مربوط به تعاونی می‌شود، از معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا بانک توسعه تعاون و بیمه تعاون باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

 

بیشتر بخوانید:

تکریم پیروزی انقلاب با بخشودگی جریمه تسهیلات



سرمدی واله با تاکید بر اینکه باید پرداختن به مشکلات تعاونی‌ها در اولویت قرار گیرد گفت: امروزه در سراسر کشور تعاونی‌های بسیاری داریم که بخش قابل توجهی از آن‌ها ورشکسته هستند، بسیاری از این تعاونی‌ها رها شده و سرمایه‌های بر بادرفته‌ای دارند.

وی با تاکید بر اینکه تعاونی‌ها باید به عنوان موتور تولید در کشور فعال بشوند گفت: به واسطه تعاونی‌ها مردم باید وارد عرصه اقتصاد شوند، از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و به سوی اقتصاد خصوصی و مردمی در قالب تعاونی‌ها حرکت کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه توسعه هفتم گفت: امیدواریم دولت با توجهی که به بخش تعاونی دارد، مشکلات را حل کند.

وی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون و بیمه تعاون برای توجه ویژه به تعاونی‌ها شکل گرفته گفت: اگرچه بیمه و بانک به نام تعاون فعالیت می‌کنند و رضایت نسبی از آن‌ها وجود دارد، اما این دو بخش به صورت کامل و جامع در اختیار تعاونی‌ها قرار ندارد.

سرمدی با تاکید بر اینکه وقتی نام این بانک توسعه تعاون و دیگری بیمه تعاون است، باید مسیر توسعه تعاونی‌ها حرکت کنند گفت: برای آنکه نقش تعاونی‌ها در بانک توسعه تعاون و بیمه تعاون پررنگ‌تر شود، باید از اتاق تعاون و هیات مدیره تعاونی‌ها در هیات مدیره بانک توسعه تعاون و بیمه تعاون به کار گرفته شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: