April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۷۷۲
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: تاکنون ۵ هزار سامانه خورشیدی حمایتی در شبکه قرار گرفته و ۵ هزار سامانه دیگر نیز در حال ساخت است و فروردین به بهره برداری می‌رسند.

۵ هزار سامانه کوچک مقیاس خورشیدی در حال ساخت است

جعفر محمدنژاد مدیرکل توسعه نیروگاه‌های مقیاس‌کوچک سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امسال با توجه به تجربه‌های سال گذشته هماهنگی‌های لازم در خصوص احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس حمایتی انجام شد و بر همین اساس کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد که میتواند ۸۰ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی را برای خانوار‌های تحت پوشش خود در برنامه داشته باشد.

او افزود: بخش هماهنگی با شرکت‌های توزیع برای متصل کردن این سامانه‌ها به شبکه برق بر عهده سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر بوده که این زیرساخت‌ها فراهم شده و با بررسی‌هایی که انجام دادیم بیش از ۴۰ هزار ساختگاه یا محل سکونت خانوار‌ها قابلیت بهره مندی از سامانه‌های ۵ کیلوواتی را دارند و منابع خوبی هم برای خرید این برق در نظر گرفته شده است. اما در بخش تأمین مالی که بر عهده سازمان‌های حمایتی از طریق بانک‌های عامل است، آنچه که پیش‌بینی میکردیم رخ نداده است و تسهیلات بانکی به گلوگاهی برای توسعه این نیروگاه‌ها تبدیل شده است.

این مقام مسئول افزود: آخرین آمار ما میگوید ۵ هزار سامانه ۵ کیلوواتی تاکنون نصب شده است و به همین میزان هم در دست احداث است و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال یا فروردین سال آینده این ظرفیت را در مدار داشته باشیم.

محمد نژاد گفت: در این طرح علاوه بر اینکه به تولید برق در کمک می‌شود، به ایجاد درآمد برای خانوار‌ها منجر خواهد شد و همچنین نعمت را برق به انتهای شبکه برق خواهد رساند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: