May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۷۹۵
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
مدیر عامل بیمه سلامت گفت: تجمیع منابع سبب خرید بهتر خدمات و ارتقای کیفیت خدمات بیشتر و مردم می شود و آنها خدمات بهتری را دریافت می کنند.

پوشش بیمه رایگان مادران باردار و فرزندان شان تا پنج سالگی

محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در نشست خبری گفت: نگاه پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری یک نگاه توسعه‌ای محسوب می‌شود. تجمیع منابع مالی و یکپارچه سازی صندوق‌های بیمه‌گر موضوع مهمی است و تجمیع منابع سبب افزایش اثر بخشی می‌شود.

وی افزود: تجمیع منابع سبب خرید بهتر خدمات و ارتقای کیفیت خدمات بیشتر و مردم خدمات بهتری را دریافت می‌کنند. بر اساس قانون از دهک ۶ به بالا برای پوشش بیمه ارزیابی وسع انجام می‌گرفت و افراد بسیاری در بیمارستان به صورت خودکار تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

ناصحی ادامه داد: اکنون حدودد ۱۲/۵ میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند. مادران باردار و فررندان شان تا پنج سالگی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: بیمه ناباروری پوشش داده شده و ۹۰درصد از خدمات در سیستم دولتی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است. دانشگاه‌ها خدمات سطح دو همچنین سطح سه خدمات درمان ناباروری را به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند.

وی تاکید کرد: برای اولین بار در کشور خدمات توانبخشی و اوتیسم تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته است. در روستا‌ها بیش از ۲۰ میلیون نفر تحت پوشش ببمه سلامت بوده و تا ۹۵درصد در سیستم دولتی و از طریق نظام ارجاع، هزینه‌های شان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

وی افزود: صندوق صعب العلاج در سال جاری اعتبارش ۷ هزار میلیارد تومان است و اکنون ۹۰ درصد از این اعتبار از سازمان برنامه و بودجه دریافت شده است. ۴۵ بیماری جدید پس از بررسی‌ها وارد سامانه صندوق صعب العلاج قرار می‌گیرد.

مدیر عامل بیمه سلامت تاکید کرد: اکنون ۶۰ داروی تاثیر گذار مانند دارو‌های دیابت جدید تحت پوشش صندوق بیماران صعب العلاج قرار گرفته است و برخی از اقلام دارویی از ۷۰ تا ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه هستند.

ناصحی اضافه کرد: پرداخت‌های بیمه سلامت با تاخیر دو تا سه ماه در حال انجام است. بیمارستان‌ها نیازمند منابع مالی هستند و تاخیر در پرداخت و تامین منابع مالی سبب بروز مسائلی در امور بیمارستان‌ها می‌شود.

وی افزود: اکنون ۳۸ میلیون بیمه سلامت داشته و حدود ۷ میلیون نفر بیمه شان با وجود تمام شدن موعد بیمه، هنوز بیمه شان را تمدید نکرده اند. با توجه به دستورالعمل‌های ترسیم شده اطلاعات از وزارت بهداشت برداشته و به بیمه‌های تکمیلی منتقل شود و پس از ورود دیوان به این موضوع قرار شده است که اطلاعات بیماران مستقیم از بیمه سلامت به بیمه‌های تکمیلی منتقل شود و این کار در سرعت انجام کار‌ها موثر است.

وی افزود: بیمه سلامت نگاه ویژه‌ای به ارتقای خدمات بیمه‌ای و گسترش هرچه بیشتر پوشش بیمه‌ای دارد و بیمه سلامت اطلاعات کافی در زمینه خدمات ویژه برای ارائه خدمات دارد.

ناصحی گفت: الان بیش از ۱۹۰۰ قلم تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند که حدود ۳۰۰ داروی پر مصرف هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اند که مذاکرات برای انجام این کار در حال انجام است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: