تصویب افزایش سرمایه به ۳۵ هزار میلیارد نشان می‌دهد
کد خبر: ۴۰۸۸۱۳
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
تصویب افزایش سرمایه به ۳۵ هزار میلیارد ریال که در مجمع فوق العاده صورت گرفت، نشان می‌دهد که بیمه آسیا بدنبال برداشتن گامهای بزرگتری است.

هدفگذاری بیمه آسیا برای برداشتن گام‌های بزرگتر

مجمع برای هر بنگاه اقتصادی که تابع قوانین خاص هستند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنگاه‌هایی که به صورت سهامداری اداره نمی‌شود، سهامشان در بورس عرضه نمی‌شود و تحت پوشش قوانین خاص نیستند، نیازی به برگزاری مجمع ندارند، اما بنگاه‌هایی که به صورت سهامداری اداره می‌شوند، باید به موقع مجامعشان را برگزار کنند. مجمع مانند امتحان پایان سال است و مدیران بنگاه اقتصادی به سهامداران پاسخ می‌دهند که در این دوره چگونه عمل کرده اند و سهامداران به عملکرد مدیران نمره قبولی یا مردودی می‌دهند.

برگزاری مجمع

بیمه آسیا یکی از مهمترین و بزرگترین شرکت‌هایی است که عملکرد تاثیرگذاری در عرصه بیمه دارد. خسارت پردازی‌های کلانی که بیمه آسیا داشته، نشان می‌دهد که این شرکت تا چه اندازه در عرصه بیمه موفق عمل کرده است. بیمه آسیا همه ساله به صورت مستمر مجامع خود را برگزار کرده و برای ۱۴۰۲ نیز مجمع عمومی فوق العاده را با حضور اکثریت سهامداران، رییس هیات مدیره، نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بیمه آسیا، نمایندگان بیمه مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان حسابرسی برگزار کرد.

 

بیشتر بخوانید:

بیمه آسیا در مسیر قرارداد‌های بزرگ و خسارت‌های سنگین



افزایش سرمایه

آنچه در مجمع بررسی، اعلام و تصویب می‌شود، بیانگر عملکرد یک مجموعه و برنامه ریزی‌هایی است که برای آینده دارد. گزارش ارایه شده در مجمع بیمه آسیا به اندازه‌ای مورد قبول واقع شد که مصوبات جالبی از این مجمع بیرون آمد. استمرار فعالیت مسعود بادین در مقام مدیرعامل بیمه آسیا نشان می‌دهد که از سال‌های گذشته تاکنون چقدر در مدیریت این مجموعه موفق عمل کرده است. عملکرد بیمه آسیا به اندازه‌ای موفقیت آمیز بود که با وجود پرداخت خسارت‌های سنگین، سودآوری قابل توجهی را رقم زد به نوعی که براساس تایید مجمع عمومی فوق العاده بیمه آسیا، سرمایه شرکت از مبلغ ۳۱ هزار میلیارد ریال به ۳۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافت. نکته مهمی که صورت گرفت، این افزایش سرمایه از محل سود انباشته صورت گرفت.

اهداف افزایش سرمایه

سیاستگذاری‌های اعلامی از سوی بیمه آسیا نشان می‌دهد که این افزایش سرمایه تا چه اندازه تحول آفرین خواهد بود. افزایش سرمایه بیمه آسیا که از محل سود انباشته بر اساس تصمیم هیات مدیره صورت گرفت، به منظور اصلاح بهینه ساختار مالی، سودآوری پایدار، ارتقای بیش از پیش سطح توانگری شرکت و افزایش کیفیت ارائه خدمات انجام می‌شود. آنچه بیمه آسیا هدفگذاری کرده نشان می‌دهد که تحولات گسترده‌ای در عملکرد این شرکت در سال آینده صورت خواهد گرفت. ارتقای بیش از پیش سطح توانگری از مهمترین اهدافی است که سیاستگذاری شده است. با افزایش سطح توانگری، باید منتظر روز‌هایی بود که بیمه آسیا قرارداد‌های بزرگتر و گسترده تری را منعقد کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: