کد خبر: ۴۰۸۸۲۸
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
مدیر عامل بورس انرژی گفت: امیدواریم تا پایان امسال یا اوایل سال آینده آغاز معاملات پساپ را در بورس انرژی ایران شاهد باشیم.

بورس انرژی مسیری شفاف برای عرضه پساپ‌ها خواهد بود

علی نقوی مدیر عامل بورس انرژی در رابطه با عرضه پساب در بورس انرژی گفت: تاکنون پساب تولیدی توسط ۱۰ شرکت آب و فاضلاب مربوط به استان‌های تهران، کرمان، فارس، بوشهر، آذربایجان شرقی، استان گلستان و... را در بورس انرژی ایران پذیرش کردیم و در حال پیگیری هستیم تا عرضه پساپ در بورس انرژی ایران شروع شود.

این مقام مسئول افزود: در این خصوص تقریبا تمام اقدامات مربوطه انجام شده و این شرکت‌ها باید تضامین مورد نظر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی را ارائه دهند تا امکان عرضه طبق مقررات بورس فراهم شود که در این زمینه مکاتباتی با سپرده‌گذاری مرکزی از سوی وزارت نیرو، وزارت اقتصاد و بورس انجام شده است؛ امیدواریم بزودی با ارائه وثایق مد نظر سپرده‌گذاری مرکزی شاهد عرضه پساب در بورس انرژی ایران باشیم.

نقوی اظهار کرد: عرضه پساب به شکل فیزیکی خواهد بود و مطابق با بخش‌های صنعتی و کشاورزی عرضه می‌شود. شرایط عرضه، تحویل و ویژگی‌های مشتریان در اطلاعیه عرضه به اطلاع سرمایه‌گذاران خواهد رسید.

او در خصوص اهمیت عرضه پساب در بورس انرژی ایران بیان کرد: چند نکته وجود دارد. بر اساس مقرارت بودجه ۱۴۰۲ و اسناد بالادستی، صنایع کشور باید از آب‌های بازچرخانی یا پساب‌ها استفاده کنند و تامین این موضوع باید در یک بستر شفاف باشد قاعدتا بورس یک مسیر شفاف را در اختیار قرار می‌دهد. نکته دیگر این که بعد از معامله پساب در بورس انرژی ظرفیت تامین مالی هم در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار خواهد گرفت و می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند. در کل شفافیت این روند کمک به تمام ذی‌نفعان خواهد کرد.

او می‌گوید: وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب در این زمینه تلاش بسیاری کردند بر این اساس باید امیدوار باشیم تا پایان امسال یا اوایل سال آینده آغاز معاملات پساب را در بورس انرژی ایران داشته باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: