April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۸۹۲
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۸۳۰ تا ۸۵۰ هزارتن قارچ در سطح کشور خبر داد و گفت: کمبودی در عرضه نداریم.

توزیع روزانه قارچ به ۸۵۰ هزارتن رسید

نیما باغبانی دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: بنابر آمار روزانه ۸۳۰ تا ۸۵۰ هزارتن قارچ در سطح کشور تولید و عرضه می‌شود که براین اساس مشکلی در توزیع نداریم.

او قیمت هرکیلو قارچ سرمزرعه برحسب کیفیت را ۸۵ تا ۹۵ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو قارچ برمبنای کیفیت در خرده فروشی‌ها ۱۰۵ تا ۱۳۰ هزارتومان عرضه می‌شود.

باغبانی ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید قارچ تا پایان سال به ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزارتن برسد و برای سال آینده پیش بینی می‌شود که با توجه به صدور پروانه‌های جدید و طرح توسعه واحد‌های قدیمی، تولید ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یابد.

دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ با اشاره به معضلات صنعت قارچ افزود: علی رغم آنکه مواد اولیه کمپوست کلش، کود مرغی و تمام ضایعات بخش کشاورزی است، اما واسطه گری و دلال بازی موجب شده تا مواد اولیه از دست تولیدکننده اصلی خارج شود.

به گفته او، اگر برای رفع بحران تامین مواد اولیه کمپوست تمهیداتی اتخاذ شود تا تولیدکننده بتواند بصورت مستقیم اقدام به خرید مواد اولیه کند، این امر منجر به کاهش و تعدیل قیمت قارچ در بازار خواهد شد.

دبیرانجمن پرورش دهندگان قارچ درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ گفت: در ابتدای سال برآورد‌ها برآن بود که صادرات قارچ به ۱۳ تا ۱۴ هزارتن برسد که بدلیل اتفاقات منطقه تا پایان سال حداکثر صادرات به ۶ تا ۷ هزارتن می‌رسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: