April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۰۱۵
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
سرپرست خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی از افزایش ۸ میلیون مترمکعبی تولید گاز کشور خبر داد.

۸ میلیون مترمکعب به تولید گاز کشور افزوده می‌شود

نعمت‌الله شهرویی، سرپرست خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی با اشاره به افتتاح خط لوله جدید این فاز اظهار کرد: این خط لوله به‌منظور انتقال ۲۸.۳ میلیون مترمکعب گاز و میعانات گازی از سکوی فاز ۱۶ به پالایشگاه ششم پارس جنوبی برای انتقال پایدار گاز در دستور کار شرکت نفت و گاز پارس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به قدمت خط لوله قبلی و مشکلاتی که وجود داشت، امکان تولید حداکثری گاز با ظرفیت اسمی از فاز ۱۶ نبود و ظرفیت انتقال گاز از سکوی فاز ۱۶ با خط لوله پیشین به حدود ۲۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده بود.

سرپرست خط لوله جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی با بیان اینکه بر این اساس تصمیم گرفته شد برای پایداری جریان گاز از فاز ۱۶ پارس جنوبی خط لوله جدیدی اجرا شود، تأکید کرد: طول این خط لوله ۱۱۵ کیلومتر است که ۱۱۰ کیلومتر آن دریایی است و هم‌اکنون به طور کامل اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

شهرویی گفت: با توجه به اینکه گاز تولیدی از فاز ۱۶ پارس‌جنوبی ترش است، باید جنس این لوله‌ها متفاوت باشد، بنابراین تأمین این خط لوله از خارج انجام شده است، اما تمام مراحل اجرایی مانند جوشکاری و لوله‌گذاری در بستر دریا توسط پیمانکار داخلی بود.

وی ادامه داد: برای تولید پایدار گاز در زمستان از فاز ۱۶ پارس جنوبی، از ۲۰ مهر امسال خط لوله دریایی را به بخش قدیم خشکی متصل کردیم و این خط لوله با ظرفیت ۲۸.۳ میلیون مترمکعب در روز در مدار قرار گرفت و با این اقدام ۸.۳ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور در دولت سیزدهم اضافه شد.

سرپرست خط لوله جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی ارزش قرارداد ساخت خط لوله جدید فاز ۱۶ را ۱۶۰ میلیون یورو و مدت قرارداد را ۱۵ ماه اعلام و اظهار کرد: این کار با تکیه بر دانش و توانمندی پیمانکار داخلی انجام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: