کد خبر: ۴۰۹۰۶۷
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
0
رئیس‌جمهور گفت: اینکه دولت‌ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشورهای خود برای این است که پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است.

کشورهای منطقه برای درمان، ایران را به اروپا ترجیح می‌دهند

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، صبح امروز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: موضوع گردشگری یکی از بحث‌های مهم در حوزه اقتصادی است و شتاب دهنده اقتصاد کشورهاست. اینکه دولت‌ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشور‌های خود برای این است که پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در اقتصاد تک محصولی نباشیم و فقط به نفت اتکا نکنیم، یکی از حوزه‌های مهم توجه به گردشگری است. افراد زیادی تمایل دارند از طبیعت زیبا و آثار تاریخی و فرهنگی ایران اسلامی بازدید کنند، اما برخی قصد دارند با ایران هراسی این افراد را منصرف کنند. وزیر محترم، معاونان و مسئولان وظیفه دارند که حضور گردشگران را در ایران تسهیل و آسان کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از اقدامات مهمی که در کشور انجام شده است، لغو روادید گردشگری است که زمینه بسیار خوبی برای توسعه فراهم کرده است، اظهار داشت: رشد صنعت گردشگری القائات دشمنان را نقش بر آب خواهد کرده و موجب ارائه تصویر درست از ایران خواهد شد.۲۰ مصوبه در دولت برای تشویق عزیزانی که در حوزه گردشگری فعال هستند تصویب شده است، این مشوق‌ها باید افزایش یابد.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: برخی بهانه می‌آورند و می‌گویند اگر بخواهیم گردشگری فعال شود باید نسبت به یکسری اصول و مبانی تجدیدنظر کنیم، این حرف نادرستی است. با حفظ اصول امروز جاذبه‌ها در ایران اسلامی به میزانی است که بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند.

رئیس جمهور گفت: تسهیل در رفت و آمد، حمل و نقل، اسکان و تغذیه مناسب در زمینه جذب گردشگران بسیار اهمیت دارد. یعنی کسی که به ایران می‌آید از لحظه ورود که در فرودگاه آغاز می‌شود تا محل اسکان و محل‌هایی که مورد نظر او برای گردش کردن و سر زدن به مناطق و مراکز مختلف است، بسیار آسان رفت و آمد کند و مانعی برای او وجود ندارد و می‌تواند با آرامش به کشورش بازگردد.

آیت‌الله رئیسی یادآور شد: وقتی به کشورش برمی‌گردد بگوید ما رفتیم و بسیار به ما خوش گذشت و توانستیم به همه اهداف خودمان در گردشگری برسیم و اگر فرصت بعدی ایجاد شود می‌خواهم همین سفر را تکرار بکنم و به مراکزی برود که نتوانستم به آن سر بزنم این بهتری مبلغ برای گردشگری است.

رئیس جمهور اضافه کرد: نسبت به انجام کار‌های ستادی و اجرایی، وزارتخانه، دستگاه‌ها و سازمان‌ها اقدام کنند و نسبت به اقدامات میدانی و اجرایی، مسئولین و آژانس‌ها و بخش‌هایی که این امر را بر عهده دارد بسیار اهمیت دارد که با گردشگر چگونه برخورد شود و گردشگر احساس آرامش کند و احساس کند به اهداف خود رسید و توانست از فرصتی که داشت به خوبی استفاده کند و بهره ببرد و مشتاق گردشگری در منطقه ما فراوان هستند.

وی افزود: یک آقایی از سفرای کشور‌های مختلفی که در ایران دفتر نمایندگی دارد، روز ۲۲ بهمن که برای تبریک آمده بود، به من گفت که «مأموریت من در ایران تمام شده است و ظرف یکی دو روز آینده برای رفتن به کشور خودم هستم. من تا دیروز سفیر کشور خودم بودم و از امروز سفیر جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا خواهم بود. من به تمام دنیا خواهم گفت که آنچه از ایران القا کردند، نادرست بوده است. ایران اسلامی آن چیزی نیست که برخی تصور کردند. من چند سال در ایران بودم و با ایرانیان زندگی کردم و آن‌ها را می‌شناسم. من دیگر از این ببعد سفیر شما خواهم بود.» این نگاه درست است.

رئیس جمهور ادامه داد: یعنی گردشگری می‌تواند این آثار را داشته باشد که القائات دشمن را نقش بر آب کند و بتواند تصویر درستی از ایران مخابره کند.

در سال جاری بیش از ۵۰ درصد افزایش گردشگر داشتیم

آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: در سال جاری بیش از ۵۰ درصد افزایش گردشگر داشتیم. معلوم می‌شود که کرونا یک مانع جدی بوده است؛ ولی نه فقط برای ما، برای همه کشورها. دوستان از فرصت از بین رفتن کرونا استفاده کرده و فضا را برای حضور گردشگران آماده کردند. با پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشوق‌هایی برای بخش‌های گردشگری در نظر گرفتند که برای این امر، ۲۰ مصوبه در هیأت دولت وجود دارد. من با قرار دادن مشوق‌های بیشتر در این رابطه موافق هستم.

در سال جاری بیش از ۵۰ درصد افزایش گردشگر داشتیم. با پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشوق‌هایی برای بخش‌های گردشگری در نظر گرفتند که برای این امر، ۲۰ مصوبه در هیأت دولت وجود دارد. وی گفت: ما هم میراث فرهنگی، هم گردشگری و هم صنایع دستی داریم. فعال شدن گردشگری هم بر میراث فرهنگی تأثیرگذار است و هم بر صنایع دستی. صنایع دستی یکی از آن کار‌های ارزشمندی است که امروز به دست توانای زنان و مردان انجام می‌شود. خلق صنایع دستی به دست توانا و هنرمند آن‌ها است. آثار بسیار زیبایی برای زندگی مردم که می‌تواند بازار خیلی خوبی پیدا کند.

رئیس جمهور تأکید کرد: میراث کهن ما و میراث فرهنگی باید نگهداری شود. اگر درست نگهداری شود و مورد استفاده قرار نگیرد، میرایی پیدا می‌کند. بزرگان میراث فرهنگی می‌گویند اگر شما درِ یک مرکز مربوط به هزار سال قبل را بستید، این دچار میرایی می‌شود. زنده بودن میراث فرهنگی در این است که خوب نگهداری شود و مورد استفاده قرار بگیرد؛ استفاده با حفظ میراث در این صورت است که دچار میرایی نخواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: