April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
در قالب امضای تفاهم نامه، رویکرد‌های حمایتی جدیدی تعریف شد
کد خبر: ۴۰۹۱۵۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
در قالب امضای تفاهم نامه بین بیمه کوثر و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، رویکرد‌های حمایتی جدیدی از زنان بی سرپرست و ایتام تعریف شد.

چتر بیمه کوثر بر ایتام و زنان بی سرپرست

ایرانیان در بین تمامی ملت‌ها از دل رحمی و احساس مسوولیت قابل توجهی برخوردار هستند. در حالی که جهان به سوی بی توجهی و بی تفاوتی گام برمی دارد، رویکرد‌های غیر مسوولانه را در پیش گرفته و در نتیجه بی توجه به آینده زن و فرزند، شاهد رهاسازی زن و فرزند از سوی مردان بی تعهد هستیم، ایران و ایرانی نگران آینده زنان و فرزندان است. هرگز نمی‌توان این واقعیت تلخ را منکر شد که ریشه بسیاری از بزه کاری‌ها و انحرافات، ناتوانی زنان سرپرست خانوار در تامین هزینه‌های معیشت حتی معیشت حداقلی خود و فرزندان است.

قوانین حمایتی سوال برانگیز

در حالی که تامین نیاز‌های زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست بر عهده دولت است، دولت و مجلس با تصویب قوانین سوال برانگیز، حمایت از زنان را بر دوش صندوق‌های بازنشستگی گذاشته و حکم کرده دختران مطلقه می‌توانند مستمری پدرانشان را پس از فوت دریافت کنند. اگرچه این قانون در حمایت از زنان مطلقه یا ازدواج نکرده است، اما به چالش طلاق صوری منجر شده و باب دیگری از سواستفاده را باز کرده است. این در حالی است که بسیاری از صندوق‌های بازنشستگی با مشکلات کسری شدید بودجه رو به رو هستند و دولت نیز بار ناکارآمدی خود را بر دوش آنان می‌گذارد.

ضرورت ورود بیمه

از آنجا که شرکت‌های بیمه به عنوان نهاد‌های مدیریت ریسک، می‌توانند نقش موثری در مدیریت زندگی زنان بی سرپرست یا بدسرپرست داشته باشند، لازم است برنامه ریزی مناسبی در این خصوص صورت پذیرد. متاسفانه ناآوران خانواده با وجود نگرانی‌هایی که نسبت به آینده زن و فرزند دارند، از ظرفیت بیمه استفاده نمی‌کنند و همین امر باعث می‌شود که در صورت بروز حادثه‌ای طبیعی یا غیر طبیعی، همه چیزشان دچار بحران شود.

عنوان تحقیرکننده یتیم

از سوی دیگر کودکان نیز در از دست دادن پدر هیچ نقشی ندارند. اگرچه تفاوتی نمی‌کند که فرزند پسر باشد یا دختر باشد، اما قانون نگاه دوگانه‌ای به فرزندان پسر و دختر دارد. دختر تا زمانی که شوهر نکرده، می‌تواند از مستمری پدر بهره‌مند شود در حالی که پسر با رسیدن به سن ۱۸ سالگی از تمامی مزایای مستمری پدر محروم می‌شود. اما آنچه هیچ تفاوتی ندارد، عنوان یتیم است، عنوانی تحقیرکننده که دل هر کودکی را می‌شکند و روحش را می‌آزارد.

بیشتر بخوانید:

رتبه برتر بیمه کوثر در رقابت با رقبای قدر



بیمه‌های مسوولیت پذیر

در این بین شرکت بیمه کوثر با احساس مسوولیت نسبت به زنان بی سرپرست یا بدسرپرست و کودکانی که زیر عنوان یتیم کمر خم کرده و احساس شرم می‌کنند، وارد عرصه شده و بیمه‌ای برای آنان تعریف کرده است. اما نیرو‌های مسلح رویکرد متفاوتی دارند. بیمه کوثر که حامی جدی نیرو‌های مسلح است، با سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح به تفاهمی رسیده که بر مبنای آن سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح (ساتا) با همکاری بیمه کوثر از دو طرح الحاقیه بیمه نامه عمر و حوادث همسر و فرزندان تحت تکفل بازنشستگان ن. م و بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری ایتام تحت پوشش ساتا ن. م رونمایی کرد.

افزایش حق بیمه ماهیانه

در جلسه‌ای با حضور رییس سازمان بازنشستگی نیرو‌های مسلح تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بازنشستگی ن. م و بیمه کوثر منعقد شد که حق بیمه ماهیانه بیمه نامه عمر و حوادث همسر و فرزندان تحت تکفل بازنشستگان ن. م با حمایت ساتا، افزایش قابل توجهی داشته است. همچنین در طرح بیمه نامه عمروسرمایه گذاری ایتام، ساتا ن. م با پرداخت مبلغی تحت عنوان حق بیمه ماهیانه، علاوه بر تامین منابع لازم برای تشکیل سرمایه‌ای در آتیه، امکان برخورداری از پوشش بیمه عمر را نیز برای این عزیزان فراهم کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: