April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۱۶۴
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
0
رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران از راه اندازی سامانه هشدار سریع زلزله شهر تهران در سال آینده خبر داد.

سامانه هشدار سریع زلزله شهر تهران سال آینده افتتاح خواهد شد

دومین جشنواره ملی فناوری‌های توانبخشی که روز سه شنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این جشنواره بیان داشت: شهر تهران جمعیت ۹.۵ میلیون نفری در شب‌ها و ۱۴ میلیون نفری در روز‌ها دارد. این شهر حداقل ۱۰ درصد جمعیت آن را به نوعی افراد با معلولیت تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: تهران به روایتی نیمی از بار زلزله خیزی کشور را به دوش می‌کشد. به همین منظور از امسال تجهیزات ویژه معلولان را تهیه کردیم.

رئیس مدیریت بحران شهر تهران افزود: سامانه مدیریت زلزله و هشدار سریع سال آینده افتتاح می‌شود؛ به طوری که حدود ۱۵ ثانیه قبل از زلزله هشدار اعلام می‌شود تا اقداماتی انجام شود.

نصیری با اشاره به نقش سمن‌ها در مسیر کمک به کم توانان هنگام بروز زلزله و حوادث مشابه تاکید کرد.

فرهاد طباطبایی، دبیر علمی دومین جشنواره ملی فناوری‌های توانبخشی هم با اشاره به اینکه در این دوره سعی کردیم به اساتید، محققان و نخبگان کمک کنیم تا فناور شوند، گفت: البته رویکرد جدید ما این است که برخی اساتید در حوزه تخصصی خودشان منفعت‌دار‌تر از این هستند که صنعتگر شوند.

وی ادامه داد:ما تلاش کردیم و کار را با این رویه ادامه دادیم تا اساتید به عنوان متخصص و مشاور و نه صنعتگر، کار مشاوره ارائه دهند.

طباطبایی با اشاره به شرایط افراد نیازمند به کمک، خاطرنشان کرد: نیم درصد افراد جامعه به خدمات توانبخشی بینایی و خدمات توانبخشی شنوایی و ۲.۵ درصد افراد جامعه به خدمات توانبخشی حرکتی و عضلانی نیاز دارند؛ البته درصد افراد سالمند نیز به این اعداد اضافه می‌شوند.

وی تصریح کرد: سازمان‌های مختلف مدارس مانند وزارت بهداشت، آموزش و پرورش کشور، سازمان زندان‌ها، بنیاد ۱۵ خرداد و بنیاد شهید از جمله سازمان‌های فعال و دخیل در امر توانبخشی هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: