April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۱۸۵
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
فیروز آبادی گفت: شرکت‌ها زمان زیادی برای دریافت مجوز‌ها صرف کرده‌اند و با راه‌اندازی کارگروه مشترک دو نهاد معاونت علمی و جهاد کشاورزی می‌توان موانع را رفع کرد.

تشکیل کارگروه مشترک ۲ نهاد دولتی تا پایان سال برای رفع چالش شرکت‌ها

روح الله دهقانی فیروز آبادی در جمع خبرنگاران گفت: سیاست توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان از ارکان اصلی توسعه اقتصادی دانش‌بنیان در معاونت علمی است. در این مسیر یکی از برنامه‌های اجرایی، سلسله برنامه‌های نمادیران یا نمایشگاه‌های اقتصاد دانش‌بنیان ایران است.

او با بیان اینکه این رویداد به صورت بخشی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این دوره در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان حوزه غذا و کشاورزی بوده و میزبان بیش از ۴۰ شرکت برتر این حوزه بودیم. این تعداد شرکت منتخب از بین بیش از ۵۴۰ شرکت بوده است. کارگروه مشترکی با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی در حوزه کشاورزی تشکیل خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: با تشکیل این کارگروه به صورت ماهانه و به طور ویژه موضوع اخذ مجوز‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان پیگیری می‌شود؛ چرا که بعضا این شرکت‌ها زمان زیادی برای دریافت این مجوز‌ها صرف کرده‌اند و با راه‌اندازی این کارگروه مشترک می‌توان موانع را رفع کرد.

دهقانی فیروزآبادی افزود: علاوه بر آن با صحبت‌هایی که با شرکت‌های دانش‌بنیان داشتیم، اکثر درخواست‌های آن‌ها صرفا حمایتی نیست، بلکه از نوع سیاستی است. آن‌ها درخواست داشتند که سیاستی اجرا شود که برای کشور مؤثر باشد و در این زمینه حداقل ۷ پیشنهاد سیاستی خوب توسط شرکت‌ها مطرح شد.

او گفت: این پیشنهاد‌ها از سوی معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی پیگیری خواهد شد. این سیاست‌ها از واردات، حمایت از تولید داخل، خرید از تامین‌کننده داخلی به جای واردات، انتقال خط تولید بذر و دانش فنی بوده است. در صورت همکاری وزارت جهاد کشاورزی، اولین جلسه این کارگروه تا پایان سال برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: