کد خبر: ۴۰۹۲۶۶
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
0
مصاحبه اختصاصی مهدی عبدالله زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ماکو در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته

منطقه آزاد ماکو سرزمین چهار فصل گردشگری (+فیلم)

عبدالله زاده با تشریح فرصت‌های گردشگری منطقه آزاد ماکو گفت: امسال در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در سالن ۳۱ میزبان شرکت‌ها، مسئولین و مردم عزیز هستیم تا بتوانیم بخشی از زیبایی‌ها و فرصت‌های گردشگری منطقه آزاد ماکو را تشریح کنیم. منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور است و در شمال غربی ترین نقطه ایران در مرز مشترک ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد. منطقه آزاد ماکو به لحاظ پتانسیل‌های گردشگری چه در حوزه گردشگری طبیعی و چه در حوزه گردشگری فرهنگی پتانسیل‌های خوبی دارد.

 

وی افزود: مهمترین پتانسیل منطقه آزاد ماکو در حوزه گردشگری تاریخی و فرهنگی کاخ موزه باغچه جوق؛ یکی از آثار به جا مانده از دوره قاجار می‌باشد. باغچه جوق  مجموعه‌ای نفیس  از یک باغ ۱۱ هکتاری است و در کنار آن مجموعه قلعه تاریخی ماکو قرار دارد. در کنار این مجموعه‌ها کلیسای زور زور به همراه دو کلیسای دیگر در محدوده آذربایجان هست که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. 

 

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ماکو در بخش دیگری از سخنان خود درباره جاذبه‌های طبیعی سرزمین چهار فصل ماکو گفت: منطقه آزاد ماکو همچنین دارای پتانسیل‌های گردشگری طبیعی می‌باشد و این منطقه موقعیت مناسبی برای ورزش‌های هیجان‌انگیز مانند کوهنوردی و صخره نوردی دارد. پرواز با پاراگلایدر نیز هم اکنون در سایت گردشگری قره خاچ برای علاقه‌مندان به این ورزش فعال است. همچنین منطقه آزاد ماکو دارای مجموعه آب درمانی هست که به صورت یک مجتمع آب درمانی در حال فعالیت می‌باشد و گردشگران می‌توانند برای فعالیت‌های درمانی خود به این مجموعه مراجعه کنند.

 

بیشتر بخوانید:

 

وی همچنین درباره مشارکت بخش خصوصی در فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو گفت: هم اکنون در محدوده منطقه آزاد ماکو ۱۰ پروژه گردشگری توسط بخش خصوصی در حال انجام است که مهم‌ترین آنها اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد مجموعه هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره می‌باشد تا بتوانیم با کیفیت بالاتری میزبان گردشگران عزیز باشیم. همچنین مجموعه پیست اسکی و پروژه تله کابین منطقه آزاد ماکو که توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال انجام است در سال‌های آتی به بهره‌برداری خواهد رسید. در تلاش هستیم با به ثمر رساندن این پروژه‌ها گردشگری منطقه آزاد ماکو را از حالت فصلی خارج کنیم و به صورت چهار فصل بتوانیم میزبان گردشگران عزیز باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: