با کسب رتبه برتر در تراکنش‌ها و کارتخوان فروشگاهی صورت گرفت
کد خبر: ۴۰۹۲۷۲
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
شبکه شاپرک رتبه برتر در تراکنش‌ها و کارتخوان فروشگاهی را به بانک سپه داد تا رقبای قدر در این عرصه پشت سر بانک سپه بمانند.

رقبای قدر پشت سر بانک سپه

اقتصاد عرصه رقابت است و تمامی کسانی که در زمینه‌های گوناگون اقتصادی فعالیت می‌کنند، به شرطی می‌توانند در این عرصه بمانند که گوی رقابت را از دیگر فعالان عرصه بربایند. اقتصاد در بخش‌های گوناگون تولید و خدمات تعریف می‌شود که هر کدام ابعاد گسترده‌ای دارد.

شبکه بانکی در صدر

در بخش خدمات، شبکه بانکی در صدر قرار دارد. با وجود آنکه تعداد بانک‌های کشور عدد قابل توجهی نیست، اما هر بانک به تنهایی بخش بزرگی از گردش مالی کشور را مدیریت می‌کند. اکنون ۸ بانک دولتی، ۲۱ بانک غیر دولتی و دو بانک قرض الحسنه بخش مالی اقتصاد را مدیریت می‌کنند.

توانمندی نظام بانکی

نظام بانکی به اندازه‌ای توانمند است و در اقتصاد نقش دارد که از پرداخت حقوق کارکنان تا تامین نیاز مالی اشخاص حقیقی و حقوقی در قالب تسهیلات نقش آفرینی می‌کند. این نقش افرینی نشان می‌دهد که اگر نظام بانکی ذره‌ای در انجام وظایف محوله کمکاری کند، دیگر بخش‌ها در تمامی زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، ورزشی، هنری، اجتماعی و... با چالش رو به رو می‌شوند.

فاصله گرفتن از اقتصاد سنتی

مدتهاست نظام بانکی از رویکرد‌های سنتی فاصله گرفته و ارایه خدمات پولی و مالی در فضای مجازی با استفاده از روش‌های دیجیتال صورت می‌گیرد. مقایسه این روز‌ها با ۴۰ سال قبل نشان می‌دهد که پول فیزیکی از چرخه خارج شده و به غیر از موارد جزیی، نقل و انتقالات مالی در فضای مجازی صورت می‌گیرد. مردم نیز رغبتی برای بازگشت به گذشته ندارند و تلاششان بر این است که از خدمات بانکداری دیجیتال بهره‌مند شوند.

 

یستز یخوانید:

دهن کجی بانک سپه به تحریم‌ها



رقابت در فضای مجازی

برای آنکه عملکرد یک بخش اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد، از سوی بخش‌های مربوطه و مرتبط مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا بتوان یک بنگاه اقتصادی را رتبه بندی کرد. در نظام بانکی دستگاه‌های کارتخوان، کارت‌های فروشگاهی، کارت‌های بانکی و دیگر ابزار و روش‌های بانکی ملاک مقایسه قرار می‌گیرد.

ارزیابی با شاپرک

در خصوص بکارگیری از کارتخوان ها، شبکه شاپرک که نقل و انتقالات را زیر نظر دارد، به رتبه بندی مراکزی می‌پردازد که با این روش فعالیت می‌کنند. در تازه‌ترین گزارش ماهانه اقتصادی شبکه شاپرک، بانک سپه موفق به کسب جایگاه نخست شبکه بانکی در تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت، کارتخوان فروشگاهی شد و رتبه دوم در بیشترین سهم از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار شبکه شاپرک در دی ماه سال جاری را به خود اختصاص داد.

رکورد زنی‌های بانک سپه

شاپرک در گزارش خود بانک سپه را با سهم ۲۵۸.۰۳۸ هزار تراکنش در جایگاه نخست بیشترین اختلاف مثبت در تعداد تراکنش‌های پذیرش‌شده و با کسب سهم ۱.۱۷۴.۴۰۵ هزار تراکنشی نیز در جایگاه دوم بیشترین سهم از کل تراکنش‌های صنعت پرداخت کارتی در شبکه بانکی قرار داده است. این بانک با کسب سهم ۱۸.۵۴ درصدی رتبه نخست شبکه بانکی با بیشترین سهم بازار از کل تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت را در دی ماه سال جاری به خود اختصاص داد.

برتری در مبلغ تراکنش

بانک سپه با کسب سهم ۲۰.۰۴ درصدی رتبه نخست شبکه بانکی با بیشترین سهم از تعداد تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی و نیز سهم مبلغی ۱۰.۳۴ درصدی در زمره بانک‌های برتر در حوزه مبلغ تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی در شبکه پرداخت قرار گرفت. از سوی دیگر این بانک با سهم ۱۱.۳۶ درصدی جایگاه دوم شبکه بانکی در بیشترین سهم از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در شبکه پرداخت، رتبه دوم بیشترین کارت برداشت تراکنش‌دار در شبکه پرداخت در مدت مذکور را کسب کرد و نیز در بخش کارت هدیه و بن‌کارت تراکنش‌دار در مدت مورد اشاره جزء بانک‌های برتر در شبکه پرداخت قرار گرفت. بانک سپه با سهم ۱۱.۴۹ درصدی رتبه دوم بانک‌ها در بیشترین سهم از تعداد تراکنش‌های صادرشده، با سهم ۱۸.۵۴ درصدی برترین بانک بلحاظ تعداد تراکنش‌های پذیرش‌شده و نیز در زمره بانک‌های برتر با بیشترین سهم از مبلغ تراکنش‌های صادرشده و پذیرش شده در شبکه شاپرک قرار گرفت.

افتخار آفرینی در خدمات رسانی

شاید چنین به نظر برسد که کسب رتبه‌های برتر در استفاده از ظرفیت‌های بانک سپه مهم نیست، اما در پشت تمامی رکورد شکنی‌های بانک سپه، اعتمادی نهفته که ریشه در خدمات رسانی ایده ال و مشتری مداری ویژه دارد، شرایطی که باعث شده بخش نظارتی پس از بررسی‌های مستمر، رتبه برتر را به بانک سپه عطا کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: