April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
از ۳۱ بسته به ارزش ۶۱۰۰ میلیارد تومان رونمایی شد
کد خبر: ۴۰۹۲۸۰
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
رونمایی از ۳۱ بسته سرمایه گذاری در زمینه گردشگری به ارزش ۶۱۰۰ میلیارد تومان نشان می دهد که منطقه آزاد انزلی برای صید سرمایه گذاران تور بزرگی پهن کرده است.

تور بزرگ منطقه آزاد انزلی برای صید سرمایه گذاران

ظرفیت، بزرگترین نکته‌ای است که باعث رونق و شکوفایی یک روستا، شهر یا کشور می‌شود. اینکه در یک منطقه‌ای ظرفیت نباشد و انتظار رونق داشته باشیم، مقداری بی انصافی است، اما بدتر این است که یک منطقه از ظرفیت بالایی برخوردار باشد و نتواند بهره لازم را از این ظرفیت‌ها بدست بیاورد.

مناطق آزاد در اوج ظرفیت

یکی از مواردی که می‌تواند باعث شکوفایی اقتصاد کشور شود، مناطق آزاد است. این مناطق می‌توانند در زمینه‌های گوناگون تولید، صنعت، کشاورزی، اقتصاد و... با دست پر وارد عرصه شوند. البته هر منطقه آزاد یک ظرفیت ویژه‌ای دارد که آن را از دیگر مناطق مجزا می‌کند. منطقه آزاد انزلی جمیع مزیت‌ها و ظرفیت‌ها را دارد. انزلی از سال‌ها قبل به عنوان مهمترین قطب گردشگری مطرح است و مردم در اولین فرصت بدون توجه به فصل گرم یا سرد، از هر گوشه کشور به انزلی می‌روند.

گردشگری مهمترین ظرفیت

البته مهمترین ظرفیتی که تمامی مناطق آزاد دارند، گردشگری است، اما برای جذب گردشگر، باید برنامه داشت. اینکه انتظار داشته باشیم گردشگر بدنبال یک روند تکراری باشد، بی انصافی است. مدیران مناطق آزاد باید دایم بدنبال ایجاد ظرفیت‌ها و جذابیت‌های جدید باشند تا از این طریق، برای مردمی که سالهاست مشتری دایم منطقه آزاد هستند، جذابیت ایجاد کنند. این مهم به مدیرانی با انگیزه، توانمند، مسلط به منطقه، دلسوز، متعهد و آینده نگر نیاز دارد.

انزلی بدنبال تحول و نوآفرینی

منطقه آزاد انزلی یکی از مهمترین مناطقی است که دایم بدنبال تحول و نوآفرینی است و از فرصتی برای شکوفایی و نوآوری استفاده می‌کند. بی شک یکی از مهمترین فرصت‌ها برای خودنمایی، نمایشگاههاست و هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری که در تهران برگزار شد، بهترین فرصت برای مدیران با انگیزه انزلی بود تا با دست پر در این نمایشگاه حضور یابند.

 

بیشتر بخوانید:

منطقه آزاد انزلی، برگ برنده ایران در مقابله با تحریم‌ها



برنامه ریزی برای استفاده

از آنجا که منطقه آزاد انزلی برای هر لحظه این نمایشگاه برنامه داشت و پیش بینی کرده بود که حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از نمایشگاه بازدید داشته باشد، از ۳۱ بسته سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری که برای منطقه آزاد انزلی تعریف کرده بود، با حضور عبدالملکی رونمایی کرد.

فرصت جذب سرمایه گذار

اهمیت کار منطقه آزاد انزلی در این بود که از این بسته‌ها در نمایشگاه رونمایی کرد تا حداکثر تبلیغات و بهره برداری را از این رونمایی داشته باشد. بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری منطقه آزاد انزلی مشتمل بر ۳۱ طرح امکان سنجی شده به ارزش ۶۱۰۰ میلیارد تومان است که در زمینه‌های خدمات هتلینگ و اقامتی، رفاهی و تفریحی، گردشگری و تجاری تعریف شده است.

بهره برداری حداکثری

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از تلاش‌های منطقه آزاد انزلی در جهت تخصصی کردن بسته‌های سرمایه‌گذاری استقبال کرد و گفت: مناطق آزاد ایران از جاذبه‌ها، امکانات و زیرساخت‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف گردشگری برخوردار هستند که به منظور بهره‌برداری حداکثری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود، بسته‌های سرمایه‌گذاری به ارزش پنجاه هزار میلیارد تومان، معادل یک میلیارد یورو، در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ارائه شده است. عبدالملکی، از فعالین و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی صنعت گردشگری برای حضور و بهره‌مندی از ظرفیت‌هایی همچون برگزاری رویداد‌ها و تور‌های گردشگری، در مناطق آزاد و بسته‌های سرمایه گذاری ارائه شده دعوت به عمل آورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: