کد خبر: ۴۰۹۲۸۷
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
0
به گفته مسئولان بیمه مرکزی، حذف کاغذ از بیمه تکمیلی در بخش دارو از اول اسفند عملیاتی خواهد شد و اگر این گام موفقیت آمیز باشد تا تیر سال آینده برای بقیه موارد هم کاغذ حذف خواهد شد.

زنجیره حذف کاغذ بازی از بیمه‌های تکمیلی چه زمانی کامل می‌شود؟

حذف نسخه کاغذی برای دریافت هزینه بیمه تکمیلی، تکلیف قانونی زمین مانده‌ای که به دلایل مختلف زمان‌های متفاوتی برای عملیاتی شدن آن وعده داده شد! تا این که به تازگی رئیس کل بیمه مرکزی وعده زمانی اوایل اسفند را داد.

در همین راستا رئیس کل بیمه مرکزی علی استادهاشمی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: مساله استقرار نظام هاب درمان، قریب به دو سال است که در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله بیمه مرکزی قرار گرفته و نهاد ناظر صنعت بیمه برای به نتیجه رسیدن این پروژه ملی، آمادگی کامل خود را اعلام می‌کند.

علی استادهاشمی همکاری چند مجموعه دولتی و خصوصی را لازمه راه اندازی کامل پروژه هاب درمان اعلام کرد و افزود: در حقیقت وزارت بهداشت متولی بخش بهداشتی و درمانی کشور است و مسئولیت راه اندازی سامانه دیتاس را بر عهده دارد، اما هنوز مرکز اصلی دریافت داده‌ها به مرحله بهره برداری نهایی نرسیده است.

او با بیان تکالیف هر یک از دستگاه‌های مرتبط با الکترونیکی شدن نسخ پزشکی، افزود: بیمه مرکزی گام‌های موثری در این عرصه برداشته و در صورت همراهی سایر دستگاه‌ها و ایفای تکالیف قانونی خود تا هفته اول اسفند نسخه کاغذی برای دریافت هزینه بیمه تکمیلی در بخش دارو حذف می‌شود.

حالا سرانجام روز گذشته اعلام شد نسخه کاغذی برای دریافت هزینه بیمه تکمیلی در بخش دارو از اول اسفند حذف خواهد شد و معاون نظارت بیمه مرکزی در این راستا اعلام کرد: شرکت‌های بیمه تکمیلی برای حذف کاغذ از فرآیند رسیدگی به نسخ الکترونیک دارویی از ابتدای اسفندماه، نسخ دارویی را بدون دریافت اسناد فیزیکی پذیرش می‌کنند.

بیمه تکمیلی
در ادامه هم باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری بیشتر از جزئیات و زمان پرداخت هزینه افراد به سراغ مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی رفت و او در این خصوص بیان کرد: در گام نخست اطلاعات مربوط به دارویی که از بیمه‌گر‌های پایه دریافت می‌کنیم را رسیدگی و از ابتدای اسفند بدون نیاز به کاغذ پرداخت خسارت را خواهیم داشت، اما این موضوع دو شرط اصلی دارد اول این که مرکز باید طرف قرارداد با بیمه پایه (تامین اجتماعی، سلامت) باشد و دوم ممیزی بیمه‌های پایه را پذیرفتیم و دیگر نیازی به مدرک هم نیست.

او افزود: علی‌رغم این که می‌دانیم مغایرت‌هایی وجود دارد و مبلغی که از فرد در داروخانه دریافت می‌شود بیشتر از مبلغ فاکتور است، اما ما بر اساس مبلغ فاکتور اقدامات را انجام می‌دهیم بر این اساس مطرح کردیم هر مبلغی که از مردم دریافت می‌شود را فاکتور کنید البته برای مردم هم پیامکی با جزئیات کامل جهت آگاهی ارسال خواهد شد.

او گفت: در نهایت شرکت‌های بیمه تکمیلی برای حذف کاغذ از فرآیند رسیدگی به نسخ الکترونیک دارویی از ابتدای اسفندماه، نسخ دارویی را بدون دریافت اسناد فیزیکی پذیرش می‌کنند و این را ابلاغ کردیم.

حداکثر زمان پرداخت هزینه بیمه تکمیلی در بخش دارو برای افراد ۱۰ روز خواهد بود

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی می‌گوید: اگر مرکز با هیچ بیمه پایه و تکمیلی قرارداد نداشته باشد که فعلا در چرخه نیست و فرآیند همانند قبل کاغذی است، اما مراکزی که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند به دو دسته تقسیم می‌شوند مراکزی که با بیمه‌های پایه و تکمیلی با هم قرارداد دارند و مراکزی که با بیمه پایه قرارداد دارند، اما با بیمه تکمیلی قراردادی ندارند مراکزی که با هر دو بیمه باهم قرارداد دارند دیگر اینجا فرد طرف حساب ما نیست و طرف حساب ما خود مرکز است که در این مسیر پول ظرف دوماه پرداخت خواهد شد. اما اگر مرکز با بیمه پایه قرارداد داشت، اما با بیمه تکمیلی قراردادی نداشت و فرد هزینه پرداخت کرده بود در این صورت زمان پرداخت ما به فرد حداکثر ۱۰ روزه است.

اما بنا به آنچه اعلام شده کاغذی بازی‌ها در خصوص بیمه تکمیلی فعلا تنها در بخش دارو حذف شده است و برای موارد دیگر مانند هزینه بستری همچنان افراد باید در پیچ و خم کاغذ بازی باشند در حالی که قانون تاکید بر تکمیل این زنجیره دارد.

در همین راستا هم باشگاه خبرنگاران جوان برای مشخص شدن زمان تکمیل این زنجیره حذف کاغذ از قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی موضوع را پیگیری کرد و او عنوان کرد: اغلب تعدد موارد در حوزه دارو بود اگر بخش دارو را با موفقیت جلو ببریم برای موارد دیگر مشکلات زیاد نخواهد بود و فکر می‌کنم نهایت تا تیر سال آینده این موضوع هم عملیاتی خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: