April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۳۸۷
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
0
قرارداد طراحی، تأمین ساخت و تحویل تجهیز سانتریفیوژ دکانتر شرکت صنایع پلیمر گچساران باهدف داخلی‌سازی کامل این تجهیز واحد HDPE به‌عنوان آخرین قرارداد امضا شده در ایران پتروکم، در حضور مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس امضا شد.

سانتریفیوژ دکانتر واحد HDPE ، کاملاً داخلی‌سازی می‌شود/ صنایع پلیمر گچساران، به دنبال ثبت رکورد جدید در داخلی‌سازی است/ ایران پتروکم موجب نزدیک‌شدن سازندگان داخلی و مدیران صنعت پتروشیمی شد

مدیرعامل شرکت صنایع پلیمر گچساران، اظهار داشت: باتوجه‌به سیاست و استراتژی کلان مدیریت گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در استفاده حداکثری از توان، تخصص و دانش فنی شرکت‌های داخلی در تأمین و ساخت کالا و تجهیزات پروژه، مجموعه ارکان پروژه احداث واحد پلی‌اتیلن سنگین شرکت صنایع پلیمر گچساران استفاده حداکثری از ظرفیت بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی را سرلوحه کار خود قرار دادند.

هدف؛ ثبت رکورد جدید در داخلی‌سازی در صنایع پلیمر گچساران
سید محمدحسین جزایری موسوی تصریح کرد: دراین‌خصوص قرارداد ساخت تجهیز سانتریفیوژ دکانتر به‌عنوان یکی از حساس‌ترین تجهیزات پروژه با شرکت ایرانی همگام صنعت منعقد می‌شود.

وی با بیان اینکه «در این پروژه بر اساس همین رویه، تاکنون سفارش‌گذاری بالغ بر ۷۰ درصد کالا و تجهیزات با شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان و تأمین‌کنندگان داخلی نهایی شده»، اظهار داشت: مجموعه شرکت صنایع پلیمر گچساران با تشکیل کارگروهی در این زمینه، به دنبال ثبت رکوردی جدید و قابل‌قبول در داخلی‌سازی تجهیزات این واحد پتروشیمی بوده و امیدوار است همان‌گونه که ۱۰۰ درصد بخش‌های مهندسی پایه و تفصیلی، ساختمان و نصب و راه‌اندازی این واحد توسط مهندسین و متخصصان ایرانی صورت می‌پذیرد، قله‌های تأمین و ساخت تجهیزات آن نیز توسط شرکت‌های داخلی فتح شده و بتوانیم به‌عنوان مرجعی در احداث واحد‌های پلی‌اتیلن سنگین در منطقه و فرامنطقه معرفی و حضور مؤثر داشته باشیم.

امروز صحبت از درصد خلوص بالای محصول می‌کنیم نه صرفا توانایی انجام کار
عضو هیئت‌مدیره شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) پیمانکار EPC پروژه صنایع پلیمر گچساران نیز در این مراسم، اظهار داشت: بعد از سال‌ها و گذر از بحران‌های تحریمی و اتکایی که مدیران وقت و خوشبختانه مدیریت جهادی امروز گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس دارند، خلأ لایسنسور‌های اصلی مثل بازل و میتسویی را گذراندیم و اتکا و دانش امروز شرکت ما، گامی در جهت بومی‌سازی صنایع پتروشیمی است.

بابک لازم‌زاده با بیان اینکه امروز بخش زیادی از تجهیزات ما به سمت داخلی‌سازی رفته، تصریح کرد: امروز وقتی صحبت از پروژه‌های پتروشیمی می‌کنیم صحبتمان صرفا توانایی انجام کار نیست، بلکه صحبت از درصد خلوص بالای محصول می‌کنیم و قراردادی که امروز مبادله می‌کنیم ساخت سانتریفیوژ دکانتر برای اولین مجموعه‌های HDPE کشور است که امیدواریم چراغ راهی برای ادامه راه رویه داخلی‌سازی باشد.

داخلی‌سازی بیش از ۹۰ درصد پلنت‌های پتروشیمی، شدنی است
مدیرعامل همگام صنعت ایستا اهواز هم با تشکر از دکتر علی عسکری و مدیران ارشد گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به دلیل اعتماد و حمایت از سازندگان داخلی، اظهار داشت: ما حدود دو سال پیش اولین روتور این دستگاه را توسط دکتر علی عسکری، برای پتروشیمی اروند رونمایی کردیم که خدا را شکر از آن زمان در سرویس قرار گرفته و راهی شد برای اینکه این تجهیز را کامل‌تر کنیم.
علی داوودی ادامه داد: ابتدا بخشی از دستگاه را ساختیم و به‌خاطر حمایتی که در گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از ما شد توانستیم این بخش که حدود ۶۰ درصد پکیج بود را امروز به سمت صددرصد داخلی پیش ببریم.

وی با تشکر از اعتماد مدیرعامل صنایع پلیمر گچساران به این شرکت ایرانی، تصریح کرد: این دستگاهی منحصربه‌فرد در واحد‌های HDPE است که از اهمیت بسیار بالایی در زمینه کیفیت محصول و ظرفیت کارخانه برخوردار است، در انتهای خط تولید قرار دارد و عملیات جداسازی را انجام می‌دهد.

مدیرعامل این شرکت ایرانی با بیان برگزاری رویداد ایران پتروکم موجب نزدیک‌شدن سازنده‌ها و مدیران صنعت پتروشیمی و به‌ویژه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس شده، تأکید کرد: ایران پتروکم موجب شده تا بدون هیچ سانسور و اشتباه برداشتی حرفمان را به گوش مدیران صنعت برسانیم، ما نیاز داریم اعتمادی که در هلدینگ خلیج‌فارس به شرکت‌های ایرانی شده با کارشناسی بیشتر هم شود. داوودی در پایان خطاب به دکتر علی عسکری، خاطرنشان کرد: ما انتظار نداریم پلنت‌های شما آزمایشگاه‌های ما شود، ما دو سال پیش بخشی از تجهیز را ساختیم و امروز به ساخت کامل رسیدیم و اگر حمایت شما نبود این اتفاق مبارک نمی‌افتاد، و امیدواریم با همین حمایت‌ها بتوانیم روزی تمام پلنت‌ها را بالای ۹۰ درصد ایرانی کنیم و اعتقاد داریم که این شدنی است.

در پایان این مراسم و بعد از انعقاد قرارداد سانتریفیوژ دکانتر شرکت صنایع پلیمر گچساران، دکتر علی عسکری و مدیران ارشد، عکسی به یادگار با برخی از سازندگان داخلی که در ایران پتروکم با شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، قرارداد امضا کردند، ثبت کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: