کد خبر: ۴۰۹۳۹۸
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
دبیر سیزدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب گفت: به اثر برگزیده در بخش بزرگسال جشنواره شعر و داستان انقلاب جایزه ۲۰۰ میلیون تومانی تعلق می‌گیرد.

ارسال ۴۲۵ کتاب به جشنواره شعر و داستان انقلاب/ اثر برگزیده جایزه ۲۰۰ میلیونی می‌گیرد

صبح روز ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ نشست خبری اختتامیه سیزدهمین جشنواره داستان و شعر انقلاب با حضور میلاد عرفان پور مدیر مراکز آفریش‌های ادبی، بهزاد دانشگر دبیر جشنواره داستان شعر و انقلاب و جمعی از مدیران و اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.

میلاد عرفان‌پور مدیر مراکز آفریش‌های ادبی گفت: مرکز آفرینش‌های ادبی در دوره جدید بنا دارد اتفاقات اثرگذار را بیش‌تر از پیش مورد توجه قرار دهد در ماه‌های اخیر کار‌های خوبی را آغاز کرده‌ایم. در حوزه شعر رویداد‌های تازه‌ای مانند رویداد شعر مطلع را طراحی کرده‌ایم برای شاعرانی که کتاب شعر اولشان را به چاپ می‌رسانند همچنین دوره آموزش‌های تکمیلی شعر بانوان اسلامی به نام تماشا را برگزار کردیم.

مدیر مراکز آفریش‌های ادبی گفت: شعر ایران بیش‌ترین پیشینه و اوج را نسبت به دیگر هنر‌ها دارد و باید از نگاه کلیشه‌ای به ادبیات فاصله بگیریم چرا که توجه به ادبیات سطح سینما و موسیقی را بالا می‌برد ادبیات می‌تواند آینده هنر را ترسیم کند.

وی افزود: سیزدهمین جشنواره داستان و شعر انقلاب به روز‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و چند روز دیگر مراسم اختتامیه را خواهیم داشت. سیزدهمین جشنواره داستان و شعر انقلاب در چهار بخش رمان بزرگسال، رمان نوجوان، مجموعه داستان و مجموعه شعر از بهمن سال گذشته شروع شد و تا آخر آذر ماه ادامه داشت. این دوره از جشنواره در پی خلق آثار دقیق و اصولی با موضوع انقلاب بود.

عرفان‌پور می‌گوید: احتمال اینکه در چهاردهمین دوره جشنواره شعر و داستان انقلاب این دو بخش به صورت مجزا برگزار شود بسیار زیاد است چرا که این جشنواره معتبرترین و با ثبات‌ترین جشنواره ادبیات انقلاب اسلامی است و سال آینده با گام‌های نوآورانه‌تر برگزار می‌شود.

همچنین بهزاد دانشگر دبیر جشنواره داستان شعر و انقلاب ادامه داد: استقبال خوبی از جشنواره شعر و داستان انقلاب شکل گرفت و هنرمندان درخواست‌های زیادی برای تمدید فراخوان داشتند در حال حاضر ۱۰۷ رمان بزرگسال، ۳۵ رمان نوجوان، ۱۳۲ مجموعه داستان و ۱۵۱ مجموعه شعر به دست ما رسید که آمار بسیار خوبی است. نکته قابل توجه این است که همه آثار جدید و چاپ نشده است و هیچ اثری به صورت تک شعر و تک داستان نیست.

دانشگر خاطرنشان کرد: از لحاظ موضوعی تلاش کردیم توجه هنرمندان را به جنبه‌های کم‌تر پرداخته شده انقلاب اسلامی جلب کنیم و تا به روزگار معاصر و دستاورد‌های انقلاب هم بپردازند تا دایره موضوعی جشنواره گسترده‌تر شود البته آثاری که در این زمینه به دستمان رسید زیاد نبود، اما برای سال اول خوب و نوید بخش است.

او با اشاره به اینکه برنامه‌های ترویجی بسیار جدیدی داریم تا آثاری که در جشنواره حضور دارند شناخته شوند و مخاطبان با آن‌ها آشنا شوند گفت: آثار ارسالی در دو مرحله بررسی شد و در هر بخش ۲۰ اثر انتخاب شد که پس از داوری ۱۰ اثر در هر بخش نامزد دریافت جایزه شدند همچنین با سوره هماهنگ شد تا آثار برگزیده خارج از نوبت چاپ شوند که زودتر به دست مخاطبان برسند.

دانشگر درباره میزان جوایز گفت: به اثر برگزیده در بخش بزرگسال جشنواره شعر و داستان انقلاب جایزه ۲۰۰ میلیون تومانی تعلق می‌گیرد، به اثر برگزیده بخش نوجوان ۱۰۰ میلیون تومان و به دفتر شعر برگزیده ۱۰۰ میلیون تومان جایزه اهدا می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: