April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده بندرلنگه در مجلس از نحوه بکارگیری نیروی انسانی انتقاد کرد
کد خبر: ۴۰۹۴۲۴
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
نماینده بندرلنگه در مجلس از نحوه بکارگیری نیروی انسانی در پالایشگاه نفت بندرعباس انتقاد کرد و گفت: تحصیل کردگان بومی خواستار اشتغال در پالایشگاه نفت بندرعباس هستند.

تحصیل کردگان بومی خواستار اشتغال در پالایشگاه نفت بندرعباس

نماینده بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت بسیار بالای پالایشگاه نفت بندرعباس در رونق اقتصادی استان هرمزگان و کشور خبر داد و گفت: از نفت بندرعباس انتظار داریم نیرو‌های بومی را در اولویت قرار دهد.


احمد جباری با تاکید بر اینکه هرگز نمی‌توانیم منکر جایگاه پالایشگاه نفت بندرعباس در تامین نیاز‌های کشور به سوخت بشویم گفت: از هنگامی که پالایشگاه نقت بندرعباس راه اندازی شد، تحولات گسترده‌ای در عرصه تامین نیاز‌های کشور در عرصه تامین سوخت برداشته شده است.

وی با اعلام اینکه سال‌ها درگیر کمبود بنزین و گازوییل و دیگر سوخت‌های مصرفی بودیم گفت: با راه اندازی پالایشگاه نفت بندرعباس، گام‌های بزرگی در تولید بنزین، گازوییل و دیگر سوخت‌ها برداشته شده و شاهد قطع وابستگی به واردات هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم استان هرمزگان انتظار دارند نفع پالایشگاه نفت بندرعباس در وهله اول برای بندرعباس، شهر‌های اطراف و استان هرمزگان باشد گفت: وقتی مجموعه‌ای بدین بزرگی راه اندازی می‌شود که گردش مالی، اشتغالزایی، رونق اقتصادی، تحولات صنعتی و... را بدنبال دارد، باید منافع آن در وهله اول برای مردم استان هرمزگان باشد.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه نفت بندرعباس در بخش حمل و نقل نیز تحول ایجاد کرده گفت: تولیدات پالایشگاه نفت بندرعباس باید به وسیله سیستم حمل و نقل به سراسر کشور منتقل شود، به همین دلیل سیستم حمل و نقل نه تنها در استان بلکه در سراسر کشور فعال می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

سایه تحول و ترقی بر سر پالایش نفت بندرعباس


نماینده بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم استان انتظار دارند در پالایشگاه نفت بندرعباس مشغول بکار شوند گفت: بیشتر گلایه مردم از پالایشگاه نفت بندرعباس در مورد عدم بکارگیری نیرو‌های بومی است.

وی با تاکید بر اینکه وقتی پالایشگاه بزرگ نفت بندرعباس در استان هرمزگان مستقر است، مردم استان انتظار دارند تمامی ظرفیت‌های این پالایشگاه به نیرو‌های بومی هرمزگان اختصاص یابد گفت: اینکه بخش قابل توجهی از نیرو‌های پالایشگاه بندرعباس به نیرو‌های غیر بومی اختصاص یافته، باعث اعتراض مردم استان شده است.

جباری در پاسخ به اینکه در بین مردم استان هرمزگان، نیرو‌های متخصص و کارآمد وجود دارد گفت: هنگامی که در استان هرمزگان دانشگاه و مراکز آموزش عالی داریم چگونه می‌توان ادعا کرد که این استان نیروی ماهر ندارد یا کم دارد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم استان هرمزگان در دانشگاه‌های مطرح ایران تحصیل می‌کنند گفت: بسیاری از مردم هرمزگان در دانشگاه‌های خارج کشور تحصیل کرده و مدرک گرفته اند و اکنون برای پیدا کردن کار باید به دیگر استان‌ها بروند که جای تاسف و سوال دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس به ظرفیت‌های صنایع استان اشاره کرد و گفت: نه تنها پالایشگاه نفت بندرعباس بلکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز در استان هرمزگان فعال است که انتظار داریم فرصت‌های شغلی این دو پالایشگاه در اختیار مردم بومی استان قرار گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: