April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

مناقصات شرکت نفتی

وزارت نفت در ایران یکی از بزرگترین وزارتخانه‌ها به شمار می‌آید که دارای چهار شرکت بزرگ ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی است. این چهار شرکت بزرگ دارای زیر مجموعه‌های بسیاری هستند که در بخش‌های مختلفی فعالیت و خدماتی را ارائه می‌دهند. از دیرباز تاکنون شرکت‌های نفتی جزو شرکت‌های بزرگی به شمار می‌آیند که بودجه خوبی را برای انجام پروژه‌ها از دولت دریافت می‌کنند. از این رو شرکت‌های پیمانکاری بسیاری به دنبال یک فرصت ایده‌آل، برای شرکت در مناقصات شرکت‌های نفتی هستند. آگهی‌های مناقصات شرکت‌های نفتی در پایگاه مناقصات کشور منتشر و برای شرکت در این مناقصات می‌توانید اقدام کنید.

شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب

یکی از شرکت‌های مطرح صنعت نفت، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است. این شرکت برای انجام پروژه‌های خود و تامین قطعات، به پیمانکاران و تامین کنندگان حرفه‌ای نیاز دارد. اگر از شرایط لازم برخورد هستید، با مشاهده آگهی مناقصات مناطق نفت‌خیز جنوب، در این مناقصات شرکت کرده و یک معامله سودآور را انجام دهید.

هدف شرکت در مناقصات بزرگ نفتی

به طور کلی تامین کنندگان و پیمانکارانی که در مناقصات ستاد مناقصات کشوری شرکت می‌کنند، دو هدف کلی را در پیش دارند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا بتوانند با عقد قرارداد با شرکت‌های دولتی بتوانند یک معامله سودآور را انجام دهند، از سوی دیگر در این فکر هستند که با برنده شدن در مناقصات بتوانند در آینده در پروژه‌های بزرگتر فعالیت کنند. در هر دو حالت مناقصه‌گر باید در انجام پروژه موفق ظاهر شود، تا بتواند هم به سودآوری دست پیدا کند و هم حضور خود را در کنار سایر شرکت‌های پیمانکاری قوی‌تر کند.

انجام تحقیقات لازم

پس از انتشار آگهی نباید تنها به نکاتی که در آگهی منتشر شده است، اکتفا کنید. باید بلافاصله تحقیقات خود را نسبت به پروژه‌ای که معرفی شده است و یا نیاز به قطعاتی که از سوی مناقصه گزار درخواست شده است، آغاز کنید. اگر بدون هیچ گونه تحقیقی نسبت به ارسال مدارک و قیمت پیشنهادی اقدام کنید، نباید منتظر اعلام کردن شما به عنوان فرد برنده باشید. تحقیقات این کمک را به شما می‌کنند که یک پروژه را از جنبه‌های مختلف بررسی کنید و چالش‌هایی که ممکن است در مسیر انجام پروژه رخ دهند را ارزیابی کرده، نوسانات قیمت را در نظر گرفته و مدت زمان اجرای پروژه را تخمین بزنید، سپس بودجه لازم را برای انجام پروژه در نظر بگیرید.

برآورد هزینه

برای موفقیت در مناقصات ستاد مناقصات کشوری و کسب سود، بیشتر از تکمیل اسناد، برآورد هزینه‌ها مهم است. برای پروژه‌های بزرگ نفتی که دارای زیر شاخه‌های بسیاری هستند، باید هزینه‌ها کاملاً کارشناسی شده، ارائه شوند. هزینه‌ها باید به صورت کلی و جزئی، کاملا مشخص شوند. این نکته را به خاطر بسپارید که فرایند قیمت‌گذاری در مدت محدودی باید انجام شود، چرا که معمولاً برای انتشار آگهی مناقصات و دریافت پاکت‌ها مهلت زیادی را در نظر نمی‌گیرند.

این فرایند گرچه ساده به نظر می‌رسد اما به طور کلی می‌تواند مسیر برنده شدن و یا برنده نشدن شما را تعیین کند. هرگونه ضعف و دقت ناکافی در تعیین هزینه‌ها می‌تواند منجر به خسارات زیادی برای مناقصه‌گر شود، چرا که مناقصه‌گر در قیمت پیشنهادی خود برخی از شرایط را متعهد شده است. برخی از پیمانکاران برای برنده شدن در مناقصه قیمت پیشنهادی اولیه خود را کمتر در نظر می‌گیرند، اما زمانی که وارد پروژه می‌شوند به دلیل ‌عدم توجه به جنبه‌های مختلف پروژه، دچار ضرر و پرداخت خسارت می‌شوند.

تشکیل تیم حرفه‌ای

اگر برای انجام پروژه از یک تیم حرفه‌ای استفاده نکنید، ممکن است در روند اجرای پروژه با مشکلاتی روبرو شوید که نه تنها پروژه برای شما سودآور نخواهد بود، بلکه ممکن است ضررهای هنگفتی را نیز پرداخت کنید. با توجه به نوع پروژه که با کسب و کار و مهارت شما مرتبط است، نیاز خود را به افراد متخصص یادداشت و با گرد هم آوردن این افراد، یک تیم حرفه‌ای و کار بلد را تشکیل دهید و با اطمینان و قوی پروژه را آغاز کنید.

پایبندی به تعهدات

بسیاری از شرکت‌های نفتی که مناقصه گزار هستند، برای تامین کالاهای خود شروطی را در نظر می‌گیرند، که یکی از آن‌ها زمان تحویل کالا است و در صورت‌ عدم تحویل به موقع، جریمه‌هایی را در نظر می‌گیرند. شما در مناقصه شرکت می‌کنید تا کسب سود کنید، اگر توانایی تحویل کالاها را ندارید بهتر است از ابتدا در مناقصه شرکت نکنید، چرا که برای هر روز تاخیر تحویل کالاها باید جریمه‌ای را پرداخت کنید.

سخن پایانی

شرکت‌های نفتی بسیاری در کشور در حال فعالیت هستند که برای ادامه فعالیت‌های خود به پیمانکاران و تامین کنندگان حرفه‌ای و متعهد نیاز دارند. از طریق برگزاری مناقصه و اطلاع‌رسانی به صورت آگهی، تلاش می‌کنند تا نیاز خود را از افراد متخصص انتخاب کنند. برای شرکت در مناقصات مناطق نفت‌خیز جنوب و سایر شرکت‌ها، می‌توانید آگهی‌ها را در پایگاه مناقصات کشور و ارتباط گستران هزاره رصد کرده و در معاملات سودآور این شرکت‎ها، حضور پیدا کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: