April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۵۰۱
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
بن حمدان گفت: گردان قسام در عملیات طوفان الاقصی برای تسلط بر پایگاه‌های نوارغزه برنامه‌ریزی کرد که در شش ساعت اول این اتفاق افتاد.

گردان قسام در شش ساعت اول عملیات طوفان الاقصی بر پایگاه‌های نوارغزه مسلط شد/ گزینه واقعی ملت فلسطین مقاومت است

اسامه بن حمدان، سخنگو و عضو ارشد جنبش مقاومت حماس در برنامه جهان امروز شبکه خبر گفت: طرح مقاومت و آزادسازی بدون شک طرحی برای پیروزی و برای به‌دست آوردن آزادی ملت فلسطین است و مقدسات خودمان را در این مسیر اعتقاد داریم که پیروز می‌شویم و این مسیر به فداکاری و ایثارگری نیاز دارد. ما همیشه برای تحقق پیروزی و شهادت تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: بدون شک عملیات طوفان الاقصی پیروزی ویژه‌ای در مبارزه با رژیم اشغالگر رقم زد اولا حجم غافلگیری برای رژیم صهیونیستی بسیار زیاد بود. همه برادران مجاهدی که برای عملیات فراخوانده شده بودند نمی‌دانستند که می‌خواهند در این عملیات شرکت کنند. آن‌ها را فراخواندند و اعلام کردند آن‌ها در این عملیات مشارکت خواهند کرد و رهبران مقاومت به آن‌ها ابلاغ کردند برادران حق انتخاب دارند یا به سوی عملیات بروند یا عذرخواهی کنند و نروند و در موضع خود بمانند تا عملیات پایان یابد و بعد به خانه بازگردند.

بن حمدان بیان کرد: غافلگیری اساسی این است که از ۱۲۰۰ نفر مجاهد حتی یک نفر عقب‌نشینی نکرد و هیچ تردیدی به خود راه ندادند، چون این جهاد را انتخاب کرده بودند.

عضو ارشد جنبش مقاومت حماس اظهار کرد: وقتی عملیات طوفان الاقصی آغاز شد گردان قسام برنامه‌ریزی کرده بود برای این عملیات که در ۲۴ ساعت بر پایگاه‌های نوارغزه مسلط شود؛ همچنین غافلگیری دیگر حجم فروپاشی ارتش اسرائیل است که بسیار زیاد بود که در شش ساعت این اتفاق افتاد و ده‌ها نفر از نظامیان رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شدند و همه این پایگاه‌ها در تسلط نیرو‌های مقاومت قرار گرفت و اطلاعات و تجهیزات آن‌ها نابود شد و در اختیار مقاومت قرار گرفت.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی ویژگی‌های مهمی دارد. همه موشک‌هایی که شلیک شد و پوشش آتش‌بار برای نیرو‌های غزه ایجاد شد. غزه‌ای که محاصره شده بود این سلاح‌ها را ساخت و در مقابل اشغالگران به کار گرفته شد.

بن حمدان تصریح کرد: در حقیقت پشتیبانی که رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ دریافت کرد بسیار زیاد بود. وزیر خارجه آمریکا در روز دوم در فلسطین اشغالی حاضر بود و رئیس جمهور آمریکا اولین نشست شورای جنگی را قبل از عملیات زمینی برعهده داشت. نخست وزیر انگلیس به فلسطین اشغالی آمد و هواپیمای جنگی حامل سلاح را برای آنان آورد. فرانسه هم همین کار را کرد و همه این‌ها نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی فقط دوست و هم‌پیمان آنان نیست غربی‌ها به آن به عنوان تمدن غربی نگاه می‌کنند.

عضو ارشد جنبش مقاومت حماس گفت: این دولت‌ها اعلام کردند حماس تروریست است و باید از رژیم صهیونیستی حمایت کنند و باید بگویم که در مقابل سفر‌های دوره‌ای وزرای خارجه این کشور‌ها موضع کشور‌های عضو محور مقاومت برای پشتیبانی از مقاومت فلسطین بسیار مهم است. وزیر خارجه ایران سفر‌های منطقه‌ای برای دفاع از حق فلسطین داشت و مقاومت لبنان، عراق و یمن را شاهد بودیم.

وی گفت: نیرو‌های مقاومت تلاش خود را کردندو تجهیزات کافی آمده کردند این تکلیف ما است و بدون شک حجم دشمن بسیار زیاد است. نقش آمریکا در جاسوسی و شنود ارتباطات ایفا می‌کند بسیار زیاد است. یکی از کار‌های کشتی‌های آمریکایی در دریای مدیترانه شنود ارتباطات نوارغزه است تا اطلاعاتی از اسرا و فرماندهان مقاومت به دست بیاورند که به فضل خدا این اتفاق نیفتاد.

بن حمدان بیان کرد: مسئله‌ای که شاید خیلی‌ها ندانند این است که برخی به قدرت مادی دشمن نگاه می‌کنند و نمی‌توانند به قدرت خداوند نگاه کنند. معتقدم این سر از اسرار مقاومت در موفقیت مقاومت در فلسطین و لبنان است. نیرو‌های مقاومت از حق دفاع می‌کند و دشمن از باطل دفاع می‌کند.

سخنگوی جنبش حماس اظهار کرد: کشور‌های غربی طبیعت ملت فلسطین را نمی‌شناسند. ملت‌های منطقه ملت‌های آزاده‌ای هستند و اشغالگری را قبول نمی‌کنند و در تاریخ خود اگر که به قهرمانان نگاه کنیم که با ظلم و اشغالگری مبارزه کردند تعدادشان زیاد است لذا همه از مقاومت حماس و جبهه مردمی و دیگر گروه‌ها حمایت می‌کنند. آنچه در طوفان الاقصی اتفاق افتاد فاش کرد که دفاع آن‌ها از حقوق بشر دروغ است. ۳۱ هزار نفر از مردم فلسطین در حالی شهید شدند که بیش از ۲۰ هزار نفر از آنان زن و کودک بودند و جمعیت دفاع از حقوق زنان هیچ تحرکی از خود نشان نداد؛ انتخابات که انجام می‌شود نتیجه انتخابات را قبول نمی‌کنند و کسی که برای دفاع از حق خود و کشورش فعالیت می‌کند را تروریست می‌خوانند.

وی ادامه داد: باید با غربی‌ها براساس رفتاری که دارند برخورد کنیم. دولت‌های غربی نمی‌خواهند ما دموکراسی، آزادی و عدالت داشته باشیم. با صراحت می‌گویم در انتخابات ما این مقاومت است که پیروز شده است؛ بعد از ۱۳۶ روز باز هم انتخابات برگزار شود باز انتخاب مردم فلسطین مقاومت است، چون می‌خواهند آزاده و مستقل باشند.

بن حمدان گفت: هر فلسطینی که در سرزمین خود آزادی می‌خواهد اشغالگران را نمی‌پذیرد. بعضی‌ها می‌گفتند که می‌شد از مذاکرات سازش با اشغالگران به صلح رسید و توافقنامه اسلو را امضا کردند، اما نه کشور فلسطین تشکیل شد و نه اشغالگری پایان یافت و به جای آن شهرک‌های صهیونیست‌ها افزایش یافت و قتل فلسطینیان ادامه یافت و در سال‌های گذشته در کرانه باختری بیش از ۵۰۰ نفر شهید و بیش از سه هزار نفر زخمی شدند و بیش از ۵ هزار نفر اسیر شدند و بر اراضی فلسطینی مسلط شدند که زیر سایه مذاکره سازش اتفاق افتاد.

سخنگوی جنبش حماس اظهار کرد: به هر حال اسرائیل ما را می‌کشد و شما باید انتخاب کنی که پرچم سفید بالا ببری و یا باید مقاومت کنی تا کشته شوی که ما قطعا گزینه مقاومت را انتخاب می‌کنیم. این ملت در مقابل اشغالگری حمایت می‌کند و گزینه واقعی ملت ما مقاومت است و اگر شرایط فراهم شود هزاران نفر به مقاومت می‌پیوندند.

بن حمدان بیان کرد: اسرائیل اطلاعات دقیقی نمی‌دهد. در ابتدا می‌گفتند رهبر مقاومت در شمال غزه هستند و حمله گسترده‌ای به شمال کردند و سپس به جنوب و مرکز آمدند. اسرائیلی‌ها می‌دانند که نمی‌توانند یک دفعه به کل نوارغزه حمله کنند و برای همین غزه را قطعه قطعه کردند و مقاومت برای این کار آماده بود و می‌دانست روش ارتش اسرائیل به این صورت است؛ بنابراین مسائل دفاعی خود در غزه را براساس این تفکر اسرائیلی‌ها چیدند.

سخنگوی جنبش حماس گفت: اگر اشغالگران به رفح بیایند می‌بینند که مقاومت در آنجا شدیدتر و قهرمانانه‌تر عمل می‌کند و به اذن خداوند صهیونیست‌ها هیچ موفقیتی به دست نمی‌آورند و با نابودی تجهیزاتشان مواجه می‌شوند لذا معتقدم اشغالگران جنگ روانی به راه انداختند و تلاش می‌کنند بگویند مقاومت از بین رفته است.

وی تصریح کرد: به خاطر عواطف مردم ایران با ملت فلسطین از آن‌ها تشکر می‌کنم. تشکر می‌کنم از ملت ایران که در ۴۵ سال گذشته در کنار فلسطین بودند و ملت فلسطین قدر این کمک‌ها را می‌داند. رهبران ایران نقش مهمی در سطح جهانی در پشتیبانی از ملت فلسطین و مقاومت دارند. احساس آن‌ها قابل تقدیر است. فلسطین به زودی آزاد خواهد شد و ملت ایران مهمان ما در فلسطین خواهند بود، البته ایرانیان صاحبخانه هستند، چون قدس برای همه است و انشاالله در قدس نماز اقامه خواهیم کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: