کد خبر: ۴۰۹۵۰۳
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
0
نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، اتهامات آمریکا علیه ایران درباره وضعیت یمن و دریای سرخ را قویا رد کرد.

ایران ادعا‌های آمریکا درباره وضعیت یمن و دریای سرخ را رد کرد

امیرسعید ایروانی نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای اعلام کرد: پیرو مکاتبه مورخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۴/۶۴)، مجددا به ادعای بی‌اساسی که نماینده ایالات متحده علیه کشورم مطرح کرده است، پاسخ می‌دهم.

وی گفت: در جلسه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد که در ۱۴ فوریه ۲۰۲۴ ذیل دستورکار وضعیت خاورمیانه (S/۲۰۲۴/۹۵۴۸) برگزار شد، متأسفانه بار دیگر نماینده ایالات متحده آمریکا با انتشار اطلاعات نادرست و ایراد اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت یمن و دریای سرخ، از تریبون شورای امنیت برای پیشبرد برنامه سیاسی کوته‌فکرانه خود سوءاستفاده کرد. ایران این اتهامات بی‌اساس را قاطعانه رد می‌کند و آن‌ها را بهانه‌ای می‌داند که ایالات متحده از آن برای توجیه و مشروعیت بخشیدن به اقدامات غیرقانونی و تجاوز نظامی خود به یمن استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: همان‌طور که در نامه مورخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۴ تصریح شد، ایران همچنان به پایبندی خود به قطعنامه‌های ۲۱۴۰ (۲۰۱۴) و ۲۲۱۶ (۲۰۱۵) شورای امنیت متعهد است و هیچ‌گونه فعالیتی مغایر با این قطعنامه‌ها، از جمله فروش یا انتقال تسلیحات، انجام نداده است.

ایروانی گفت: علاوه‌بر این، ایران همواره از حل مسالمت‌آمیز بحران یمن از طریق مجاری دیپلماتیک دفاع می‌کند و بر تعهد خود به امنیت دریایی و آزادی دریانوردی تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: یک‌بار دیگر تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس و استفاده غیرقانونی از زور در یمن را محکوم می‌کنیم؛ این تجاوز نظامی آشکارا حاکمیت و تمامیت ارضی یمن، حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت را نقض می‌کند و تهدیدی جدی برای صلح، ثبات و امنیت منطقه است. استناد به دفاع از خود ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل توسط ایالات متحده و انگلیس برای توجیه اقدامات غیرقانونی خود با هدف گمراه‌سازی صورت می‌پذیرد و طبق قوانین بین‌المللی فاقد مشروعیت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: