کد خبر: ۴۰۹۶۲۹
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
بابایی گفت: کوروش کمپانی مولود قوانینی است که نیازمند بازنگری هستند و مجلس باید به عنوان اولویت اول قانون تجارت را در دستور کار قرار دهد.

کوروش کمپانی مولود قوانینی است که نیازمند بازنگری هستند

حسن بابایی در پاسخ به سوالی درباره پرونده کوروش کمپانی گفت: کوروش کمپانی مولود قوانینی است که ما نیازمند بازنگری آن‌ها هستیم. ما طرح قانون تجارتی را در مجلس داریم که بررسی آن ۱۴ سال طول کشیده است. ثبت شرکت‌ها و موسسات بر اساس قوانینی است که سالیان سال از عمرشان گذشته است لذا استدعا دارم که مجلس به عنوان اولویت اول قانون تجارت را در دستور کار قرار دهد.

او افزود: ما نیازمند قانونی هستیم که منطبق با شرایط و جامعه و نیاز‌های ما باشد. ساخت یک موسسه و شرکت در وهله اول اعتماد برای مردم ایجاد می‌شود و ما باید با مقرره‌های قانونی شرایط را برای ثبت شرکت‌ها در چارچوب خوب قرار دهیم که قطعا این مقرره از تشکیل شرکت‌های سوری و کاغذی جلوگیری می‌کند.

بابایی گفت: قریب به دو میلیون شرکت ثبت شده است. ۸۵۰ هزار شرکت صوری و کاغذی را به حالت تعلیق درآوردیم، اما برخی از شرکت‌ها به ظاهر فعالیت می‌کنند، اما فعالیت هایشان از چارچوب قانونی خارج می‌شود.

وی تاکید کرد: ما نیازمند نظارت قوی کمیسیون‌ها و نهاد‌های ناظر صنفی هستیم که واقعا این نظارت لازم را انجام دهند وبرخی تبلیغات کاذب متاسفانه باعث اعتماد‌های کاذب برای مردم شده است و باید از این موضوع که هر شخص با هر قیمت و کیفیتی تبلیغ می‌کند و باعث ایجاد اعتماد می‌شود و مردم هم به راحتی اعتماد می‌کنند پیشگیری کرد و تبلیغات رصد شود. بررسی کرد که چقدر این تبلیغات منطبق بر واقعیات است و شخصی که از چهره‌های اجتماعی استفاده می‌کند و تبلیغاتی را برای مردم انجام می‌دهد مسئولیت دارد. همان چیزی که در پیش فروش ساختمان‌ها و خودرو‌ها را می‌بینیم که با قیمت‌های غیر واقعی و غیر منطبق تبلیغاتی انجام می‌دهند و نهاد‌های ناظر و مجامع نظارتی هیچ دقتی در این موضوع لحاظ نمی‌کنند و باعث می‌شود فضای کاذب اعتماد ایجاد شود و نتایج آن را در برخی پرونده‌های اقتصادی می‌بینیم.

وی در پایان درباره مسئولیت بازیگران و افراد مشهور در تبلیغات کوروش کمپانی گفت: در مباحث کیفری و حقوقی مسئولیت زمانی مطرح می‌شود که ما عنصر معنوی (جرم) را احراز کنیم. با احراز سوءنیت کسانی که زمینه ساز ارتکاب جرم از طرف مباشر را فراهم می‌کنند تحت عنوان تسبیب و معاونت در جرم امکان تعقیب کیفری برای مرتکبین جرم وجود دارد، اما باید پرونده قضایی از ابعاد مختلف بررسی و احراز شود که وحدت قصد مجرمانه بین مباشر و سایر افراد مجرم وجود داشته باشد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: